zöldautó
A 2000-es évek meghatározó szupersportautója volt a Gumpert Apollo, az akkori számítógépes játékok elmaradhatatlan szereplője, amit elképesztő tudása éppen annyira kiemelt a tömegből, mint ritkasága. Sokáig viszonylag nagy csend volt a német gyártó körül, azonban tavaly bemutattak egy ígéretes koncepciót Nathalie néven, amiből most valóság lett. A furcsa formaterv a kínai befolyásnak köszönhető, ugyanis felvásárolta őket az Aiways, amelyiknek a formavilága egyébként meglehetősen hasonló.
Sokkal érdekesebb azonban a hajtáslánc: ez ugyanis az első autó, amit methanol üzemanyagcella hajt. A 15 kW-os rendszer hidrogént és elektromosságot termel. Ráadásul mindössze három percbe telik a 65 liter methanol újratöltése, noha korántsem állíthatjuk, hogy kiépített lenne a kúthálózat. Ezt azzal szeretné orvosolni a Gumpert, hogy kereskedelmi methanollal is üzemeltethető a Nathalie. Egy teli tank 820 kilométerre elég, a rendszerteljesítmény pedig állítólag 536 lóerő, ami lenyűgöző.
„Én így képzeltem el egy villanyos autót, ami nem áll meg, ha kiürül az akkumulátor.” – tette hozzá Roland Gumpert. Noha lóerő alapján inkább szupersportautónak ítélhetnénk, addig a mért adatok már hiperautó szintre emelik. A 0-100-as sprintet ugyanis 2,5 másodperc alatt tudja le, míg a csúcssebessége 300 km/h. Két darab, szinkronizált, kétfokozatú váltó segít neki, hogy ekkora tempóra legyen képes, és az így létrejött összkerékhajtás sem mellékes. Mindössze 500 darab készül majd a Gumpert Nathalie-ból, az első darabok 2021-ben készülhetnek el.