Dacia Jogger

A valódi népautó – Dacia Jogger Eco-G 100 teszt

2022.09.02.

Forró téma a hétülésesek piaca Magyarországon, és most erre rúgja rá az ajtót a Dacia Jogger, ami a legolcsóbb jelenleg kapható hétüléses. Ebben a tesztben igyekszem képet alkotni róla, hogy milyen az élet egy Dacia Joggerrel.

Már az első méterek után ketten próbáltak belém jönni, miután elhoztam a Dacia Jogger tesztautót. Mint egy tortát a szülinapos arcába, úgy nyomta az arcomba a budapesti forgalom, hogy hol helyezkedik el egy szürke Dacia a forgalom ranglétráján. Vissza kellett szállnom a földre és szembesülni a valósággal az olyan fancy tesztautók után, mint például a meglepően nagy és magas Renault Arkana, ami előtte nálam volt. És ami persze jóval drágább is volt, mégsem volt jobb autó, mint a Jogger. Mivel egymás után jártak nálam, és egy konszern termékei, óhatatlanul is összehasonlítottam őket.

Noha nem közvetlen versenytársak, méretben meglepően hasonlóak. Mindössze 21 cm-rel rövidebb a Dacia Jogger, és ugyanaz a CMF-B padlólemez van alatta, noha annak LS, azaz low spec változata, míg az Arkana alatt a jobb HS van. Mindez már a hangszigetelés mértékében is feltűnik: a Jogger kabinjába már városi tempónál is komoly gördülési zaj szűrődik be, és a háromhengeres motort is hallani odabent, ami a tesztautó esetében a kereken 100 lóerős turbómotor volt. Utóbbi egyébként egy rendkívül kulturált apróság, ami Eco módban eltűnteti a turbólyukat is, de erről majd később.

Nálam a középszintet jelentő Comfort változat járt – ma már más elnevezéseket találunk a konfigurátorban –, de még így is feltűnt a rendkívüli olcsósítás. Noha ezt nem illik felhozni a piac legolcsóbb hétüléses autójánál, de a Joggernél érdemes rá felkészülni, hogy tényleg a legegyszerűbb műanyagokból építkezik az utastér, és az ülések is a lehető legegyszerűbbek. Rövid és vékony ülőlapokkal, pláne a második üléssorban. Érdekes módon a háromüléses elrendezés miatt a második sor kényelmetlenebb, mint a harmadik. Leghátul meglepően kényelmes létezni, pohártartóval, kibillenthető oldalablakokkal, és akkora lábtérrel, amekkora egy felnőtt utas számára is elegendő, ez pedig rendkívül ritka még a nagyobb hétüléses autók esetében is.

Azért igyekeztek otthonos szövet betétekkel feldobni a műszerfalat és az ajtókat, és egy apró könyöklőt is kapott a tesztautóban a sofőr, de azért kényelmesnek semmiképp sem mondanám. Egyszerű grafikával dolgozik, és furcsa szögben áll a központi infotainment kijelző, de hozza a kötelező funkciókat, ahogy a műszercsoport közötti kijelzőn is ügyesen lehet követni, hogy mennyi benzines és mennyi LPG hatótávunk maradt. Márpedig érdemes megtölteni a jóval olcsóbb LPG-vel, pláne most, amikor a benzinár ennyire elszállt, és ezt a céges bejegyzésű tesztautóknál már erősen érzékeljük is mi újságírók.

A Dacia egyelőre igyekszik nem ráerőszakolni a villanyosítást a Jogger vásárlókra, hanem LPG autógázzal próbál megfelelni a szigorú károsanyag-kibocsátási normáknak. A cseppfolyósított gázból ugyanis hiába fogyaszt többet a hajtáslánc, így is sokkal kisebb a CO2 kibocsátása, mint a benziné, és azon kívül, hogy néhány helyen kérnünk kell a kutas segítségét, igazából semmilyen kompromisszummal nem jár. Mivel gyári beépítésről van szó, teljesen biztonságos, és a benzin-LPG közötti váltás teljesen észrevétlen. Mindössze be kell nyomni egy gombot a műszerfalon és máris gázról hajtunk.

A teszthét alatt éppen 389 forint egy liter LPG mindenhol, amiből 8,9 litert fogyasztott 100 km-en, és amivel kb. 410-420 km-es hatótáv adódott végül. No, nem mintha benzinből olyan sokat enne a Jogger: normális, kevésbé odafigyelős városi használat során is könnyedén 5,8-5,9 literes átlagokat produkált, bár hét fővel sajnos nem próbáltam. Egyébként az LPG palackok nem vesznek el helyet a csomagtérből, ami a hétüléses kivitel esetében 565 liter alapból, felhajtott harmadik üléssorral pedig 160 liter.

Tehát lehet panaszkodni az olcsósított megoldások és anyagok miatt, de az a helyzet, hogy a Joggert vezetni remek. Motorja kellően dinamikus minden helyzetben, mégis takarékos, a kéziváltója pontos, és a futóművét szerintem direkt kátyús utakra tervezték, mert olyan puhán vitt át mindenen, ahogy egy prémiumautó. Ma már nagyon ritka, úgyhogy rendkívül értékeltem, hogy ennyire kiegyensúlyozott és kiszámítható a mozgása. Mindezek azt mondatták velem, hogy a Jogger egy jó autó. Jobb, mint azt gondolnánk.

Érződik rajta, hogy emberek alkották embereknek, hogy egyszerűbbé tegyék az életünket. Pofonegyszerűen átvariálható utastérrel, és észrevehetetlenül működő LPG hajtással. Egy őszinte mindenes, ami megfizethető. Jelenleg 6,4 millióról indít az alap, ötüléses, már frissített arcú Jogger a konfigurátor szerint. A mi Comfort, ma már Expression változatunk, hétüléssel már 7,4 millió forint, és a Dacia továbbra is rendkívül kedvező árakon méri az extrákat, csomagokat is. Forró téma most a hétüléses, megfizethető autók kategóriája, úgyhogy érdemes lecsapni rá, amíg még kapni.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Egy Daewoo Matizhoz kötöztek egy felismerhetetlen roncsot a 3-as főúton. ..
2024.04.20
A közlekedésbiztonsági feladatokban legügyesebb család idén is egy új Skodával mehet haza. ..
2024.04.20
10 éves Grand Cherokee 6 millióért, amire még locsolni kellene egy kis pénzt ..
2024.04.20
A központi járási ügyészség közvetítői eljárás céljából felfüggesztette az eljárást azzal a....
2024.04.20
Az Energiaügyi Minisztérium közleménye szerint márciusban 80 százalékkal nőtt az értékesítés 2023-....
2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..