'1.4 TFSI

Vége felé közeledhet a Tesla különutassága

2024.05.14.

A Tesla részvényárfolyama 45%-kal esett vissza december végétől kezdve egy sor negatív hír és bejelentés hatására. A legtöbb tőzsdén jegyzett vállalatnál ez hatalmas aggodalomra ad okot, azonban a zuhanás ellenére a vállalat piaci tőkeértéke még mindig több mint hétszerese a Toyotaénak, és Elon Musk a média és a befektetők felé továbbra is tanúsítja azt a meggyőzőhozzáállást, amelyre az évek során megszoktunk. 

A negatív történetek közé tartoznak azok is, amelyek közvetlenül kapcsolódnak a vállalat értékesítési és pénzügyi teljesítményének negyedéves jelentéséhez, tehát egy részvényárfolyam esés ilyen körülmények között várható lenne. Fontos figyelembe venni, hogy a Tesla a közvetlen értékesítési modellt használva nem tudja a számokat felhúzni minden negyedév végén azáltal, hogy nagy tételben eladja a terméket a kereskedőknek, mint ahogy más autógyárak teszik azt, Ez az első alkalom, hogy negyedéves értékesítési mennyiségek csökkentek a járvány kezdete óta, és a vállalat különböző okokra hivatkozott, ideértve az üzemfrissítéseket, a Vörös-tengeren átívelő szállítás zavarait és aberlini gyár ellen elkövetett gyújtogatást, ami néhány napig leállásra kényszerítette azt.

Lehet, hogy a Tesla 'rajongói' a tőzsdén elhiszik ezt a történetet, de ha a problémák csak a korlátozott kínálattal kapcsolatosak, akkor hogyan sikerülhet még mindig 46.000 autót többet gyártani, mint amennyit valójában eladtak? Az árcsökkentés nem az egyetlen terület, ahol a Tesla kénytelen alkalmazkodni az elektromos autók piacán zajló heves versenyhez. Annak ellenére, hogy Musk nagy állításokat tett arról, hogy soha nem költenek egy dollárt sem reklámra, a Tesla tavaly először állított fel egy marketingosztályt (mielőtt belevette volna őket a tömeges elbocsátásokba az elmúlt héten egy tipikus Musk-fordulatban). Azonban tavaly valódi pénzt költöttek digitális hirdetésekre, még ha ez viszonylag elhanyagolható 6,4 millió dollárról is szólt. Óriásplakát-hirdetéseket is láttak a tokiói Hamada repülőtéren múlt novemberben - ez is egy újítás.

Több éven keresztül a Teslának volt egy monopolhelyzete - ha félprémium elektromos autót akartál, akkor Teslát kellett vásárolnod. Elég korai felhasználó (és kormányzati ösztönző) volt a környéken ahhoz, hogy minden évben folyamatosan növeljék a mennyiséget, és vevőket találjanak a listaárakon. Igen, mindig volt egy negyedév végi nyomás, de kialakult egy lendület, amelynek következtében Musk 2020-ban kijelentette, hogy 2030-ra 20 millió járművet akar eladni - a mai Toyota méretének kétszeresét. Ez lehetővé tette a Teslának, hogy elkerülje a drága modellfrissítéseket minden néhány évben, mint a hagyományos gyártók, bár igaz, hogy sok változás történt a termékben és a költségek csökkentése érdekében mind hardver-, mind szoftverszinten. A közvetlen értékesítési modell jól működött, mivel a vásárlók a Teslát keresték, és nem fordítva, és a következetesen gyenge ügyfélszolgálat sem tűnt úgy, hogy problémát okozna, az esetleges negatív hangokat nagyrészt a sok Tesla-rajongó elnyomta.

Amíg Elon Musk vezeti a vállalatot, addig a Tesla mindig marad egy kicsit lázadó, de a piac arra kényszeríti majd őket, hogy "normálisabbá" váljanak, vagy legalábbis a normális kihívásokkal kelljen szembenézniük, amellyel minden autógyártónak szembe kell néznie. Kénytelenek lesznek ők is gyakrabban frissíteni, mert amikor hetente jön ki új kínai modell, akkor egy idő után kevés lesz egy olyan autó, ami ugyanúgy néz ki, mint 7 évvel ezelőtt.

A másik két terület, amelyet hangsúlyosan kezel Musk stratégiai céljai között, a digitális szolgáltatások és az önvezetés. Bár a Teslának lehet van némi előnye ezen a területen, mivel Musk kockázatvállaló, ezeket az új képességeket hamarabb be fogja vetni, mint ahogyan más gyártók körültekintőnek tartanák. Jó eséllyel ez lehet az a terület, ahol a Tesla próbál majd kitűnni. Olyan lehet ez, mint a BMW hátsó kerék hajtása, a Skoda okos megoldásai vagy a Toyota tartóssága. Egy extra, amit egy autógyártó (a sok közül) kicsit jobban tud, mint a többiek.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.08
Az első rajtkockát nagy csatában megszerezte, majd mindkét futamot megnyerte a címvédő és ötszörös....
2024.06.08
Tudtuk, hogy így lesz. ..
2024.06.08
Törölték a gyorsaságimotoros Superbike-világbajnokság idei versenynaptárából a Magyarországra....
2024.06.08
Merész álmokat dédelget a Moszkvics, másfélszeresére akarja növelni jövőre az eladásait, holott....
2024.06.08
Michelisz Norbert a második helyen végzett a túraautós TCR World Tour idei szezonjában a harmadik....
2024.06.08
Az olasz autóipar vezetői meglehetősen kritikusak azzal, ahogy az EU jelenlegi vezetése az autóipar....
2024.06.08
Közeledik a nyári kempingszezon, a Toyota legújabb és legrégebbi pickupja pedig egyaránt....
2024.06.08
A Kravtex-Kühne csoport által Mosonmagyaróváron és Győrben gyártott, teljes mértékben elektromos....
2024.06.08
A Mini John Cooper Works és a Bulldog Racing diadalt ünnepelt a nürburgringi 24-órás futamon. ..
2024.06.08
Hagyományteremtő jelleggel szervezik meg az I. Országos Kamionos Találkozót és Fesztivált június 14....