Max Verstappen

Verstappen: Az F1 visszakanyarodhatna a 2010-es évek autóihoz

2025.09.15.

Még senki sem tudja pontosan, milyen lesz a gyakorlatban a Forma–1 2026-os új autója, de máris sok kritika érte a sportág megújulását. A versenyzők egyetértenek abban, hogy a vezetés és a versenyzés alapvetően megváltozik a nagyobb elektromotorral ellátott erőforrások és az aktív aerodinamika miatt.

Max Verstappen korábban kritikusan viszonyult a szabályreformokhoz, de időközben belátta, amíg nem vezetik az új masinákat, jobb óvatosnak lenni a jóslatokkal. „Lassabbak lesznek. Nagyobb lesz a teljesítmény, de kevesebb a leszorítóerő. A vezetés nagyon más lesz. De reméljük, hogy az új szabályokkal és az új autókkal végül újra jobb lesz a versenyzés az F1-ben” – mondta a holland a Mundo Deportivónak, hozzátéve, változtatniuk kell majd a vezetési stílusukon is, mert az autó a kevesebb tapadással másképp fog kanyarodni.

A monzai hétvége előtt híre ment, hogy a sport résztevői a V8-as motorok esetleges visszatéréséről egyeztetnek hosszú távon. Miközben Verstappen e vitába nem akart bekapcsolódni, elismerte, ő támogatná az efféle irányváltást, mégpedig elsősorban azért, mert nagy szükségét érezné az autók tömegének jelentős csökkentésének.

„A legfontosabb, hogy könnyebbek és kisebbek legyenek az autók. De ezt csak akkor tudod megvalósítani, ha változtatsz a motorszabályokon. Jelenleg rendkívül hatékonyak az erőforrások, de közben elég nagyok is. Ez hosszabbá teszi az autókat, több hűtésre van szükség, és az autók így egészen nagyok lesznek” – mutatott rá Verstappen.

Szerinte az F1-nek az autók szempontjából érdemes lenne visszakanyarodnia 2010-es évek elején követett irány felé. „Ha hasonló típusú autóink lennének, mint a 2010-es korszakban, vagy akár mint előtte, az klassz lenne, mert szerintem jót tenne a versenyzésnek. De végső soron nem én döntök erről” – tette hozzá Verstappen.

Fotók: Red Bull

A jövő évi új szabályokkal kapcsolatban Verstappent arról is kérdezték, mit vár a saját magának motort gyártó Red Bulltól a következő években. „Ez egy nagy kérdőjel, de szerintem nem sok ember mondhatja ki, hogy igen, mi igazán jók leszünk. Nincs garancia semmire. Tudom, hogy milyen nagy kihívásba vágtunk azzal, hogy saját motorunk lesz, de ez egy izgalmas kihívás is egyben. És ez adja a legjobb esélyt arra, hogy versenyképesek legyünk, és ne függjünk más gyártóktól és attól, akarnak-e motort adni nekünk.”

„A szabályok annyira összetettek! Az erőforrás természetesen fontos lesz, de jó autót is kell építened. Szerintem az első pár versenyen mindenki számára nagyon nehéz lesz mindent összerakni: az erőforrást, az autót és összességében a viselkedésüket. Remélhetőleg érdekes versenyeket látunk majd” – fogalmazott.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.08
A klasszikusok átka, vagy dicsérete, hogy sok utánzójuk akad, olykor még az utánzókat is utánozzák....
2025.12.08
Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és....
2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....
2025.12.08
Biatorbágy közelében, Hegyeshalom felé nagy a torlódás - írja a Katasztrófavédelem. ..
2025.12.08
Ukrán oldalon fennálló áramszünet miatt szünetelt a határforgalom a nagyhódosi közúti....
2025.12.08
A pozsonyi rendőrség december 3-án, szerdán egy közlekedési szabályokból tartott elméleti vizsga....
2025.12.08
Közel 100 nappal első Forma–1-es futama előtt az Audi már ízelítőt adott abból, milyen lesz a márka....
2025.12.08
Magam sem gondoltam volna, de néhány apró kellemetlenségtől eltekintve meglepően gördülékenyen....