technológia

Villanyautó tanulmány: több digitális kütyü, kisebb megbízhatóság

2023.09.14.

Egyre több a friss villanyautós startup, akik egymásra licitálva igyekeznek egyre több látványos kütyüvel lenyűgözni a vásárlókat, és úgy tűnik, hogy ezzel a hagyományos gyártók is próbálják tartani a tempót.

Ugyanakkor biztos, hogy jó ötlet kapkodva teleszórni félkész rendszerekkel az új autókat? A J.D. Power kutatása erre próbál most rávilágítani. Legutóbbi Tech Experience tanulmányukban elektromos és hagyományos hajtású autók digitális eszközeit is összevetették, és arra jutottak, hogy a 100 autóra jutó hibák száma magasabb volt az alternatív meghajtású járművek esetében, mint a hagyományosaknál. Például úgy tűnik, hogy a villanyautókban jelentősen többször működik megbízhatatlanul az automata parkolórendszer, a beltéri gesztusvezérlés, stb. Mindez pedig egyezik a korábbi J.D. Power kutatásokkal, amik azt találták, hogy a kezdeti minőségibeli problémák 46%-kal többször fordultak elő villanyautóknál, mint a belsőégésű motoros autók esetében.

Épp ezek miatt kisebb az ügyfél elégedettség az alternatív hajtású autóknál, mint a nagyobb múlttal, elődökkel rendelkező, hagyományos hajtású autók esetében. „Kialakult egy elvárás az autóiparban, miszerint egy elektromos autónak több modern, digitális funkciót kell kínálnia, hogy felvegye a versenyt az olyan tech alapú gyártókkal, mint a Tesla.” – tette hozzá a J.D. Power. „Azok tudnak sikeresek lenni, akiknél könnyed lesz ez a technológiai átállás, anélkül, hogy az ügyfél elégedettség csökkenne.” A villanyautók térnyerésével egyre könnyebb lett az autóiparban való részvétel a technológiai startupok számára is, akik rendkívül elszaporodtak a Tesla sikerein felbuzdúlva. Ezek a cégek viszont mind újfajta látásmódot, gyakran fejlettebb technológiai eszközöket hoznak be a modelljeikkel, amik viszont nem mindig megbízhatóak.

Talán ennek is tudható be, hogy a megbízhatósági listát nem egy új startup, hanem a Genesis vezeti, amit épp az anyavállalat Hyundai követ. Utóbbi ráadásul nem is egy prémium márka, hanem a tömegmodellekre épít, mégis úgy tűnik, hogy Dél-Koreában sikeresen ültetnek át újító technológiákat a megbízhatóság csorbítása nélkül. Ugyanakkor a többi hagyományos gyártónak érdemes mérlegelnie, hogy mikor és milyen elkészültségi szint mellett ültetnek át modern technológiákat az autóikba, hiszen nem feltétlenül a Tesla után való rohanás tűnik a legjobb megoldásnak.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....
2025.12.11
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi....
2025.12.11
Miről is van szó pontosan?   ..
2025.12.11
De a nyolc versenyautó közül csak három lesz a legújabb, kilencedik generációs utcai Hiluxra....
2025.12.11
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek....
2025.12.11
Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Bosch Global Business Services – írja az economedia.ro a....
2025.12.11
Mivel az elektromos autók egyre nagyobb számban özönlenek a piacra, a német autóklub, az ADAC....
2025.12.11
A BYD két új Super Hybrid modellje, a SEAL 6 DM-i és kombi változata, a SEAL 6 DM-i TOURING....
2025.12.11
Magyar autóversenyzők csúcstalálkozójának adott helyszínt a kápolnai Hello Cuki cukrászda. Ahol....
2025.12.11
Átfogó menetrendi módosításokat vezet be a VOLÁN-járatok közlekedésében a MÁV-csoport december 14-....