Lancia Integrale
A Stellantis Csoportnak rengeteg márkája van, elég sok közülük elég rossz helyzetben van jelenleg, de van egy név, amelyikről alig hallani. A Lancia régen egy népszerű és neves márka volt, hozzájuk tartozott a világ első V-6-os motorja és 11 Rali Világbajnokság-győzelem is. Mára azonban a márka majdhogynem teljesen eltűnt, egyetlen modelljük van, a Fiat 500-as unokatestvére, az Ypsilon. Ez az alap, amire az olasz márka építeni akar. A modell új platformot kapott és emellé most egy nagyon izgalmas hírt jelentettek be.

Az Ypsilon új verziókat kapott, a Rally4 HF-et és a Rally6 HF-et, amik a Lancia raliautói. A modellek a jól ismert taposó elefántos rali emblémáját kapták, amik később az utcai modelleken is megjelenik majd. A rali verziók benzines, némileg átalakított motorokat kapnak majd, amelyeket a versenyszabályoknak megfelelően terveztek. Ami érdekes, hogy az utcai Ypsilon erősebb lesz ezeknél az autóknál az elektromos motorjának köszönhetően, mivel az EV HF 278 lóerős és 344 Nméteres motort kapott. Ez a testvér Peugeot e-208 Gti és Abarth 600e specifikációival egyenlő, mivel mind a Stellantis e-CMP EV platformján futnak.
Mit is jelent a HF? High Fidelity, azaz magas megbízhatóság a megfejtés és az eredete egészen a Lancia tulajdonosi köréhez köthető, akik így illeték a modelleket. Később a megnevezés az autókon is megjelent. Persze a Lanciának van még egy, ennél is nagyobb szintje, amit még többen ismernek. Az Integrale. Ezek a modellek a gyártó leggyorsabb homologációi, a legjobb raliautók. Ami a két HF-nél is fontosabb hír, hogy az Integrale is visszatér!
A Lancia Delta Integrale a legismertebb modell, ami ezt a homologációt kapta, 1987 és 1995 között gyártották. A vásárlók egy kicsi hatchbacket kaptak, amelybe beleszuszakoltak egy turbót és összkerék-meghajtást, ami egy eszeveszett géppé tette. A következő évek ralijainak meghatározó alakja lett a Delta és persze még ma is ikon a Subaru WRX és a Mitsubishi EVO mellett.

A Lancia bejelentésében annyit mondott, hogy a homologáció visszatér, azt viszont nem árulta el, melyik modell esetében. A logikus válasz az lenne, hogy az Ypsilont lehet majd kapni, de a gyártó régóta igyekszik bővíteni a palettáját, amelynek része az is, hogy egy Delta-méretű kisautót is fejleszt. Persze nincs szó arról, hogy a Delta visszatérne, de álmodni mindig szabad. Az biztos, hogy a Gamma lesz a cég zászlóshajója jövő évi megjelenésekor, ami egy 3-as BMW-vetélytárs kíván lenni. Luca Napoltano, a Lancia vezérigazgatója az Ypsilon HF médiaeseményén azt mondta, hogy a Gamma mindenképp kap majd Integrale-verziót, illetve azt is elmondta, hogy egy harmadik modellen is dolgozik a cég.
Természetesen nem szabad belelovallni magunkat abba, hogy mindenképpen egy új Deltát kapunk majd, persze lenne értelme, hiszen méretben épp elfér az Ypsilon és a Gamma között és az, hogy az Integrale visszatér, csak újabb igazolás lehetne. Ez mind spekuláció, de az viszont tény, hogy a Lancia mindenképpen próbálkozik visszanyerni a rajongók kegyeit és olyan autókat gyártani, amik szórakoztatóak és érdekesek. Az Ypsilon rali változatai jó iránynak tűnnek, a 2026-os Gamma pedig szintén ígéretesnek tűnik a pár kép alapján, amit eddig láttunk róla.
Képek forrása: Lancia