Bemutató

A Volkswagen terve a jövőre: bemutatkozik a márka belépő szintű elektromos modellje

2025.02.06.

A tegnapi wolfsburgi üzemi gyűlésen Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója konkretizálta a márka jövőjével kapcsolatos terveket. A munkatársak végre megpillanthatták a Volkswagen márka leendő, 20 000 euró körüli belépő szintű modelljének formatervét. „A decemberi tárgyalások eredményeként a Volkswagen történetének legnagyszabásúbb tervét indítottuk útjára. Ambiciózus pályát követünk annak érdekében, hogy a közösen elfogadott céljainkat kötelező érvénnyel elérjük. Döntő lépés a folyamatban az elektromobilitás mindenki számára vonzóvá tétele – ez a mi márkaígéretünk” – mondta Thomas Schäfer. A Volkswagen vezérigazgatója ugyanakkor hangsúlyozta, hogy Wolfsburg továbbra is az innováció és a gyártási szakértelem központja marad. Az üzem új mércét fog állítani a járműgyártásban.

 

 

A Volkswagen március elején tervezi bemutatni a belépő szintű elektromos modell koncepcióautóját a nagyközönségnek. A szériaváltozat világpremierjét 2027-re tervezik. A 20 000 euró körüli alapárral az új elektromos e-modell számos ügyfélcsoport számára lesz vonzó. Schäfer így mutatta be: „Egy megfizethető, jó minőségű, nyereséges elektromos Volkswagen Európából, Európának: Ez az autóipar Bajnokok Ligája!"

Daniela Cavallo, a Volkswagen AG általános és csoportos üzemi tanácsának elnöke így nyilatkozott: „Az új, tisztán elektromos hajtású belépő szintű modell a szó legszorosabb értelmében Volkswagen lesz. Úgy helyénvaló, hogy a wolfsburgi telephelyen dolgozó munkatársaink tekinthették meg a dizájnt elsőként az üzemi gyűlésen, még a nagyközönség előtt.”

A megfizethető belépő szintű mobilitás az elektromos korszakban a márka jövőre vonatkozó tervének egyik alappillére. Az ID. 2all szériaváltozatával együtt az új elektromos modell a Volkswagen Konszern Core márkacsoportjának égisze alatt fejlesztett új elektromos kisautócsalád tagja. A modellcsalád a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció (MEB) új evolúciós lépcsőjén alapuló kompakt, tisztán elektromos hajtású járműveket tartalmaz. A sorban első az ID. 2all koncepcióautó szériaváltozata, amely a Volkswagen első elektromos kisautójaként 2026-ban kerül forgalomba – 25 000 euró alatti belépő áron.

A Volkswagen már teljesen elektromos járművek (Battery Electric Vehicles, BEV) széles körével rendelkezik. Az ID. termékcsalád 2019-es bevezetése óta a márka összesen több mint 1,35 millió ID. járművet értékesített világszerte, köztük mintegy 500 000 ID.3 modellt. Tavaly a Volkswagen márka 383 100 teljesen elektromos járművet értékesített.

Világos kilátások a wolfsburgi telephely számára

Az üzemi gyűlésen Thomas Schäfer vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a wolfsburgi telephely az elektromos korszakban is a Volkswagen márka szíve marad: „A wolfsburgi üzemnek egyértelmű helye van a jövőben. A Golf Mexikóba történő áthelyezése helyet teremt a modern technológiák számára. Az 54-es csarnokban hamarosan új gyártási folyamatok jelennek meg. Az új SSP platformra akarjuk építeni a Golf elektromos utódját, valamint a nagy példányszámú elektromos T-Rocot. Ezáltal Wolfsburg lesz az új, tisztán elektromos hajtású kompakt osztályunk fővárosa.”

A Scalable Systems Platform (SSP) egy szabványosított szoftverarchitektúrán alapuló, tisztán elektromos, teljesen digitális és nagymértékben skálázható mechatronikai platform következő generációja.

Cavallo elmondta: „Wolfsburg a Csoport központjaként kulcsfontosságú feladatok előtt áll, amelyeket lendületesen kell megoldanunk. A műszaki fejlesztés lesz az úttörője annak az SSP platformnak, amelyet a Csoporton belül az összes többi személygépjármű márka használ. Ez legalább annyira meghatározó lesz jövőbeli sikerünk szempontjából, mint a jelenlegi belső égésű motorok moduláris stratégiája. A következő néhány évben a fő üzem nemcsak fejlődik, hanem erőteljes gyártás is fog zajlani. A Wolfsburgban gyártott leendő elektromos zászlóshajók, a Golf és a T-Roc jelenleg évi több mint 500 000 darabos volument képviselnek. Az üzem ezzel egy rendkívül vonzó járműszegmenset biztosított magának – és egyben folytatja a Golf több mint 50 éves wolfsburgi hagyományát. A döntő tényező most az, hogy következetesen elvégezzük a következő évek sikeréhez szükséges alapozó munkát. A Volkswagennek irányt kell mutatnia a komplexitás, a munkafolyamatok és a szinergiák tekintetében. Az üzemi tanács és a vállalatvezetés szorosan együtt fog működni ezen a téren, például negyedévente közös értekezletet tartunk, ahol mérlegre tesszük az elvégzett munkát.”

A Volkswagen márka „tripla” terve: felzárkózni, előzni, vezetni

A Volkswagen jövője elnevezésű megállapodással a Volkswagen AG 2024. december végén olyan jövőképről állapodott meg a munkavállalók képviselőivel, amely ötvözi a gazdasági stabilitást, a foglalkoztatást és a fenntartható mobilitás területén betöltött technológiai vezető szerepet. A kötelező érvényű célok és az azokhoz elfogadott intézkedések képezik a kulcsfontosságú jövőbeli projektek alapját. A közösen kinyilvánított cél: a Volkswagen AG magjaként a Volkswagen személygépjármű márka 2030-ra a világ vezető volumengyártója lesz a technológia tekintetében.

Ennek érdekében a Volkswagen egy ambiciózus, háromfázisú tervet követ.

Felzárkózás: a versenyképesség erősítése a költségszerkezetek optimalizálásával és a meglévő modellkínálat célzott bővítésével.

Előzés: 2027-ig kilenc új modell kerül piacra, köztük az ID. 2all szériaváltozata 25 000 euró alatti áron és a belépő szintű elektromos modell 20 000 euró körüli áron.

Vezetés: A Volkswagen a volumenszegmens technológiailag vezető márkájaként új szabványokat állít fel és világszerte a mobilitás hajtómotorja.



 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.23
A japán miniautó az átalakítás után úgy néz ki, mint a folyton-folyvást rosszban sántikáló Zündapp....
2025.03.23
Mindenki ismeri a 2CV-t, vagy, ahogy a legtöbben hivatkozunk rá, a Kacsát. Ezt szeretné....
2025.03.22
A rengeteg sár és eső szinte vezethetetlenné tette a pályákat, de a toyotás Elfyn Evans így is őrzi....
2025.03.22
Egy Scout jéggel? Jöhet! De milyen koktélt is kever a német konszern az amerikaiaknak? ..
2025.03.22
Még csak két éve van piacon a francia egyterű hatodik nemzedéke, de máris frissítésen esett át. ..
2025.03.22
A technikai részletekbe még nem avatják be a közönséget, de már biztos, hogy egy új, villanyosított....
2025.03.22
Autópálya-tempóval száguldott a CLS a település belterületén. ..
2025.03.22
A második legerősebb BMW valójában a legjobb erős BMW. Persze ott az M2, az M3, az M4 és az M3....
2025.03.22
A kínai gyártó termékeiből több mint 1500 megvásárlásához kértek eddig állami hozzájárulást az e-....
2025.03.22
A beruházás első ütemeként pénteken átadott új épületszárny több mint négymilliárd forintból....