Minden évben főszerepbe kerül évszakváltás közeledtével az idény jellegű gumiabroncs választása. Nyáron nyárival, télen télivel, szokták mondani a tapasztalt sofőrök. Meg persze vannak olyanok, akik bíznak a négyévszakosban. Kinek, mi lehet a jó választás?
Az ősz beköszöntével megugrott a téli gumi iránti kereslet az Árukeresőn: augusztus vége és szeptember közepe között az „Autó gumiabroncs” kategória 870 002 megtekintést ért el, ami 37,5 százalékos növekedést jelent.
Számos európai országban a téli szezonban kötelező az alpesi szimbólummal (stilizált hegyvonulat hópehellyel) ellátott speciális téli (vagy négyévszakos) gumiabroncsokkal autózni, ugyanakkor semmilyen jogszabály nem tiltja, hogy nyáron is a téli gumikkal közlekedjenek.
Most elmagyarázzuk, hogy a téli gumiabroncsok felszerelése miként befolyásolja a vezetési biztonságot.
Az elmúlt évek közlekedésbiztonsági kampányai hatására a magyar autósoknak már a 84 százaléka használ téli gumit, további 13,5 százalék pedig négy évszakosat - derül ki a Magyar Suzuki autósok körében elvégzett kutatásából, amelynek megállapításairól közleményben tájékoztatták az MTI-t.
Utazás előtt ismernünk kell, hogy az adott országban melyek az aktuális rendeletek.
Útszéli bajok és műszaki elakadások, amiket tudatlansággal még tovább lehet fokozni, ráadásul javításuk akár milliós tételt jelenthet.
Sokan az utolsó pillanatig halogatják a téli abroncscserét, amikor pedig végre rászánják magukat, akár hetekig is kell várniuk a gumisra. A Hankook Tire Magyarország Kft. anyagfejlesztési menedzsere elmagyarázza, miért érdemes időben cselekedni, és már a megfelelő gumikkal várni az első hideget...
Tavaly minden eddiginél drágábbak voltak a téli gumik, most viszont még rosszabb a helyzet: Ha nincs elég profil a tavalyi gumikon, akkor ötöd körüli felárral kell számolni! – írja az osztrák Kronen Zeitung.