Opel

19 százalékkal csökkent az eddigi leghatékonyabb Astra CO2-je

2019.07.04.

Új, rendkívül hatékony motorjainak és erőátviteleinek köszönhetően a hatékonyság és a csekély emisszió etalonja az új generációs Opel Astra. Az előző modellhez képest 19 százalékot elérő mértékben ment vissza a CO2, a kompakt kategória élére röpítve a z Astrát.

Már az eddigi Astra is új korszakot vezetett be a premierjével, majd megválasztották 2016 Év Autójának. Könnyű építésével (200 kg súlycsökkentés az elődhöz viszonyítva) és a magasabb kategóriák csúcstechnikájával ismét magasabbra tette a mércét az Astra. Az Opel ultramodern, új generációs, nagyon hatékony és könnyű benzin- és dízelmotorokkal folytatja stratégiáját. Az 1.2-1.5 literes, háromhengeresek teljesítménye 77 kW (105 LE) – 107 kW (145 LE), velük az ötajtós Astra és a Sports Tourer a fogyasztás és a CObajnoka. (NEDC1 fogyasztás: városban 6.1- 4.5 l/100 km, országúton 4.0 - 3.1 l/100 km, kombináltan 4.8 - 3.6 l/100 km, 115-96 g/km CO2; WLTP2 kombinált: 5.9 - 4.4, 139 -117 g/km CO2; ideiglenes adatok). A rezgéseket a blokkba épített, ellenirányban forgó kiegyensúlyozó tengely fojtja el. Már az alapmotorhoz is standard a hatfokozatú manuális sebességváltó, a simán kapcsoló kilencfokozatú automata pedig opció.

Az aprólékos fejlesztés a szélcsatornában szintén szerepet játszott a fogyasztás és a CO2-emisszió leszorításában. Eredményeként az új Astra az egyik legáramvonalasabb kompakt kocsi a piacon. 0,25-ös alaktényezőjével a Sport Tourer a világ egyik legjobb kombija, míg az ötajtós a lejtőshátúak mezőnyét vezeti, 0,26-tal.

Mindehhez számos intézkedés kellett, például a gépháztetőn, a hátsó futómű légterelő alakú lengőkarjain, és a hűtőmaszknál. Az új Astra hűtőradiátorának alsó és felső fele egymástól függetlenül, automatikusan nyílik és csukódik, hogy előnyösebb legyen a légáramlás. Az alváz optimalizálása pedig a turbulenciát csökkenti.

Továbbfejlesztették az Astra dinamikus futóművét is. Új lengéscsillapítók fokozzák a komfortot. Az opcionális sportfutóműhöz feszesebb csillapítás, direktebb kormányzás és Watt rudas hátsó felfüggesztés tartozik.

“Az új Astra fejlesztésekor a fogyasztás és az emisszió mérséklésére összpontosítottunk, mondta Christian Müller műszaki igazgató. “A kiváló aerodinamikának, új motorjainknak és erőátviteleinknek köszönhetően akár 19 százalékkal is visszament a CO2-emisszió. Ez nagy előny a vásárlóinknak, hiszen csökkenti a guruló költséget. Mindez a kategória csúcsára emeli az új Astrát.”

A korszerű emissziócsökkentés, a benzines részecskeszűrő (Gasoline Particulate Filter – GPF) és a dízelek szelektív katalitikus redukciója (Selective Catalytic Reduction – SCR) jóvoltából az Astra valamennyi új hajtóműve már most teljesíti a jövőbeli Euro 6d kipufogási szabványt. Az alumíniumépítésű benzin- és dízelmotorok alapként kapnak fogyasztáscsökkentő stop/start technikát.

Ám a rövidesen már megrendelhető új Opel Astra nemcsak példás aerodinamikájával és motorjaival mutat példát, hiszen csúcstechnikájú benne az új front- és visszapillantó kamerától a digitális sebességmérőn át a következő generációs infotainmentig sok minden. Nem hiányzik az E-Call segélyhívó rendszer sem. Az okostelefonokhoz opcióként kapható középkonzoli drótnélküli töltő.

Az új Astra frontja háromdimenziós hűtőmaszkkal tűnik fel. Belsejét az opcionális Bose csúcs-hangrendszer teszi koncertteremmé, a járókelők tekintetét pedig a szintén extra fényes fekete kivitel (High Gloss Black Pack) elemei vonják magukra.

A hatékonyság bajnokának akár 19 százalékkal kisebb a CO2-emissziója

Elsődlegesen a gazdaságos, eleven benzines és dízel turbómotorok érdeme a példás hatékonyság, de a fogyasztás és a CO2-adatok leszorításához hozzájárulnak a modern hatfokozatú manuális sebességváltók, a hétfokozatú, folyamatosan változó áttételű CVT erőátvitel és – az Opelnél először megjelenő – kilencfokozatú automata is.

A kompakt, háromhengeres benzines turbómotorok lökettérfogata 1.2 és 1.4 liter, teljesítménye 81 kW (110 LE) – 107 kW (145 LE), nyomatékmaximuma 195 – 236 newtonméter – kiváló az arány a teljesítmény és a hatékonyság között. (NEDC1fogyasztás: városi 6.1-5.4 l/100 km, országúti 4.0-3.8 l/100 km, kombinált 4.8-4.4 l/100 km, 110-101 g/km CO2; WLTP2 kombinált: 5.9-5.2, 136-120 g/km CO2; ideiglenes adatok). Az Astra 1.2-höz simán kapcsolható hatfokozatú manuális váltómű jár, míg az Astra 1.4 exkluzivitása a hétfokozatú, folyamatosan változó áttételű CVT erőátvitel. Az utóbbival az Astra vezetője élvezheti az automatikus váltás kényelmét, de maga is beavatkozhat a váltókarral.

A vízhűtéses kipufogócsonk integrálása a hengerfejbe felgyorsítja a motor bemelegedését, ezáltal hidegindítás után mérsékli az emissziót.

Már az eddigi Astra is új korszakot vezetett be a premierjével, majd megválasztották 2016 Év Autójának. Könnyű építésével (200 kg súlycsökkentés az elődhöz viszonyítva) és a magasabb kategóriák csúcstechnikájával ismét magasabbra tette a mércét az Astra. Az Opel ultramodern, új generációs, nagyon hatékony és könnyű benzin- és dízelmotorokkal folytatja stratégiáját. Az 1.2-1.5 literes, háromhengeresek teljesítménye 77 kW (105 LE) – 107 kW (145 LE), velük az ötajtós Astra és a Sports Tourer a fogyasztás és a CObajnoka. (NEDC1 fogyasztás: városban 6.1- 4.5 l/100 km, országúton 4.0 - 3.1 l/100 km, kombináltan 4.8 - 3.6 l/100 km, 115-96 g/km CO2; WLTP2 kombinált: 5.9 - 4.4, 139 -117 g/km CO2; ideiglenes adatok). A rezgéseket a blokkba épített, ellenirányban forgó kiegyensúlyozó tengely fojtja el. Már az alapmotorhoz is standard a hatfokozatú manuális sebességváltó, a simán kapcsoló kilencfokozatú automata pedig opció.

Az aprólékos fejlesztés a szélcsatornában szintén szerepet játszott a fogyasztás és a CO2-emisszió leszorításában. Eredményeként az új Astra az egyik legáramvonalasabb kompakt kocsi a piacon. 0,25-ös alaktényezőjével a Sport Tourer a világ egyik legjobb kombija, míg az ötajtós a lejtőshátúak mezőnyét vezeti, 0,26-tal.

Mindehhez számos intézkedés kellett, például a gépháztetőn, a hátsó futómű légterelő alakú lengőkarjain, és a hűtőmaszknál. Az új Astra hűtőradiátorának alsó és felső fele egymástól függetlenül, automatikusan nyílik és csukódik, hogy előnyösebb legyen a légáramlás. Az alváz optimalizálása pedig a turbulenciát csökkenti.

Továbbfejlesztették az Astra dinamikus futóművét is. Új lengéscsillapítók fokozzák a komfortot. Az opcionális sportfutóműhöz feszesebb csillapítás, direktebb kormányzás és Watt rudas hátsó felfüggesztés tartozik.

“Az új Astra fejlesztésekor a fogyasztás és az emisszió mérséklésére összpontosítottunk, mondta Christian Müller műszaki igazgató. “A kiváló aerodinamikának, új motorjainknak és erőátviteleinknek köszönhetően akár 19 százalékkal is visszament a CO2-emisszió. Ez nagy előny a vásárlóinknak, hiszen csökkenti a guruló költséget. Mindez a kategória csúcsára emeli az új Astrát.”

A korszerű emissziócsökkentés, a benzines részecskeszűrő (Gasoline Particulate Filter – GPF) és a dízelek szelektív katalitikus redukciója (Selective Catalytic Reduction – SCR) jóvoltából az Astra valamennyi új hajtóműve már most teljesíti a jövőbeli Euro 6d kipufogási szabványt. Az alumíniumépítésű benzin- és dízelmotorok alapként kapnak fogyasztáscsökkentő stop/start technikát.

Ám a rövidesen már megrendelhető új Opel Astra nemcsak példás aerodinamikájával és motorjaival mutat példát, hiszen csúcstechnikájú benne az új front- és visszapillantó kamerától a digitális sebességmérőn át a következő generációs infotainmentig sok minden. Nem hiányzik az E-Call segélyhívó rendszer sem. Az okostelefonokhoz opcióként kapható középkonzoli drótnélküli töltő.

Az új Astra frontja háromdimenziós hűtőmaszkkal tűnik fel. Belsejét az opcionális Bose csúcs-hangrendszer teszi koncertteremmé, a járókelők tekintetét pedig a szintén extra fényes fekete kivitel (High Gloss Black Pack) elemei vonják magukra.

A hatékonyság bajnokának akár 19 százalékkal kisebb a CO2-emissziója

Elsődlegesen a gazdaságos, eleven benzines és dízel turbómotorok érdeme a példás hatékonyság, de a fogyasztás és a CO2-adatok leszorításához hozzájárulnak a modern hatfokozatú manuális sebességváltók, a hétfokozatú, folyamatosan változó áttételű CVT erőátvitel és – az Opelnél először megjelenő – kilencfokozatú automata is.

A kompakt, háromhengeres benzines turbómotorok lökettérfogata 1.2 és 1.4 liter, teljesítménye 81 kW (110 LE) – 107 kW (145 LE), nyomatékmaximuma 195 – 236 newtonméter – kiváló az arány a teljesítmény és a hatékonyság között. (NEDC1fogyasztás: városi 6.1-5.4 l/100 km, országúti 4.0-3.8 l/100 km, kombinált 4.8-4.4 l/100 km, 110-101 g/km CO2; WLTP2 kombinált: 5.9-5.2, 136-120 g/km CO2; ideiglenes adatok). Az Astra 1.2-höz simán kapcsolható hatfokozatú manuális váltómű jár, míg az Astra 1.4 exkluzivitása a hétfokozatú, folyamatosan változó áttételű CVT erőátvitel. Az utóbbival az Astra vezetője élvezheti az automatikus váltás kényelmét, de maga is beavatkozhat a váltókarral.

A vízhűtéses kipufogócsonk integrálása a hengerfejbe felgyorsítja a motor bemelegedését, ezáltal hidegindítás után mérsékli az emissziót. Az elődmodellhez képest a 77 kW (105 LE) és 90 kW (122 LE) teljesítményű Astra fogyasztása és CO2-kibocsátása több, mint 17, illetve körülbelül tíz százalékkal csökkent.

A precíz, hatfokozatú manuális sebességváltó mellett az erősebb dízel kapható a mindig megfelelő áttételt találó kilencfokozatú automatával is, amely az Astrával debütál az Opelnél.

A dízelek változó geometriájú turbójának (VGT) lapátjait elektromos készülék állítja, és, a benzinesekhez hasonlóan, kiegyensúlyozó tengely teszi simává a motor járását. A kipufogócsonkot itt is a hengerfejbe integrálták.

Az Astra 1.5 dízel optimális kipufogógáz-kezelését passzív oxidációs katalizátorra, AdBlue befecskendezőre, SCR katalizátorra és dízel-részecskeszűrőre bízták.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..
2024.03.27
Érdemes megtervezni a húsvéti utazást - közölte a vasúttársaság szerdán az MTI-vel a közlekedési....