sportkocsi

2000 lóerős autócsodákkal, ötszázzal, de hol?

2022.09.03.

A cím után logikus a kérdés: minek közútra ezer, vagy netán 2243 lóerő, és hol használható egy ilyen hiperautó?

Ez tényleg az örült gazdagok butikja, ahol nemcsak horribilis összegbe kerül miden darab, de iszonyatos teljesítményű is. A mezőny egyre népesebb, de túlnépesedésektől nem kell félni, pedig szinte hetente új taggal bővül a klub. Elektromossal és benzinessel, mert ebben a ligában a dízel nem játszik, most meg pályára küldtek hidrogénnel működőt is.

Deus Vayanna

Az előszériás modellek gyártásában tapasztalt osztrák DEUS cég szintet lépett immár saját hipersportkocsijával, melyet az elektromos autók profijával, a Williams Advanced Engineering céggel közösen fejlesztett. A formát az ItalDesign tervezte, szóval nem akármilyen produkcióról van szó. Nem véletlen, hogy premierjét a patinás Pebble Beach Concours d’Elegance rendezvényen tartották.

A DEUS alapító és főtervező Adrian-Filip Butuca a premieren elmondta, hogy az észak-amerikai körút következő állomása a New-York-i nemzetközi autóshow, az itáliai Concorso d’Eleganza Villa d’Este és a monacói Top Marques, majd a stuttgarti Battery Show Europe következik.

A menetrendből jól látszik cég világhódító célja, méghozzá a legtehetősebbeknek szánt rendezvényeken. Nem is jöhet más szóba, hiszen a Vayanne hipersportkocsi adatai igazi kincset sejtetnek. A kétkedők meggyőzésére íme a számok: 21,7 ezer lítium-ion cella táplálja az 1650 kW-os ( 2243 LE) elektromos hajtásrendszert, mely álló helyzetből 1,99 másodperc alatt gyorsítja százra Deus Vayanne-t, melynek végsebessége 500 km/h.

Viritech Apricale

2024- e indul a Viritech Apricale Pininfarina az első hidrogén hiperauto sorozatgyártása

A brit tervezőcég alapvetően energiahordozóként hidrogén előállításával, felhasználásával, tárolással foglakozik az autóipar, a hajózás és repülés területén. Tapasztalata már van, mert korábban már részt vett a BAC márka e-Mini tervezésében.

Első önálló autójuk karosszériáját a Pininfarina stúdió tervezte és készítette.

Az Apricale hajtásláncának részei a hidrogén üzemanyag cellák és s F1-ből ismert ERS ( Energy Recovery System). A saját szabadalmi Tri-Volt rendszerű technológiával épített autó ára másfélmillió font. Ezzel a modellel a Hyundai, BMW, Mercedes, Toyota és Volvo után a Viritech is belépett a hidrogénhajtásúak klubjába.

Rodin FZero

És itt a következő veszett darab, ami formájában egy Batmobil és egy Le Mans versenykocsi keveréke. Ha egy mondatban kellene jellemezni, akkor ez lenne: a Rodin FZero minden kilogrammját másfél lóerő mozgatja. Nagyjából Forma 1-es kg/lóerő arány. Sőt, ha alaposabban megnézzük az adatokat, akkor bizony felülmúlja a királykategóriát, mert a 698 kg-os száraz tömegű Rodin FZero 4 literes, V10 hengeres benzinmotorjának teljesítménye 1176 lóerő.

Egy kis matek után az is kiderül, hogy a jármű minden kilogrammjára 1,662 lóerő jut, vagy 10 lóerőnek csak 4,2 kg tömeget kell cipelnie A Forma-1-es autók száraz tömege 798 kg, erre jut ezer lóerőnyi teljesítmény, vagyis 10 lóerőre majdnem kétszer akkora tömeg jut, mit a Rodin FZero esetében, ami 8 kg...

3D nyomtatású Batmobil, vagy mi?

A gyári adatok szerint a versenyautó 580 km/órás tempóra képes. A három méteres tengelytávú Rodin FZero hossza 5500 mm, szélessége 2200 mm, magassága 1130mm.

A 3D nyomtatóval karbon-kompozitból készül majd vázszerkezete, karosszériája és futóműve. Nyolcfokozatú sebességváltójának tömege 66 kg. A 18 colos OZ Racing magnézium keréktárcsákra slick Avon versenygumikat szerelnek. A könnyű autó hatalmas teljesítményéhez négy tonnás leszorítóerő erőt biztosító aeropakk jár. A Rodin FZero csak versenypályán használható, de az ezer lóerősök klubjában van jó néhány utcai modell is. Íme néhány hipersportkocsi és sportos terepjáró.

Bugatti Chiron

Hagyományteremtő volt az 1001 lóerős Bugatti, melynek méltó utódja a Chiron Super Sport 300+ ami száz lóerővel erősebb az 1500 lóerős Chironnál. Ehhez módosították a motort, mely izmosabb turbófeltöltőket, olajpumpákat, hengerfejeket, szelepvezérlést, sebességváltót és tengelykapcsolót kapott. Maximális fordulatszámát percenkénti 6800-ról 7100-re emelték, így ezzel az 1600 Nm nyomatékcsúcs már nemcsak nem 2000 és 6000/perc között érhető el, hanem 7000-es fordulaton is. A mindössze harmincdarabos széria példányonként 3,2 millió euróba kerül, ami majdnem 1,3 milliárd forintos nettó árat jelent.

Bugatti W16 Mistral

Közterhek nélkül ötmillió euróba kerül a Bugatti W16 Mistral, és ahogy ebben a kategóriában illik, elővételben elkelt mind a 99 darab, melyet 2-3 év múlva vehetnek át tulajdonosaik. A legendás Roadsterrel véget ér a márka benzines korszaka, így a a villamosítás előtt még felpörög a W16 hengeres, 8,0 literes 4 turbós motor, melyet húsz éven át építettek be a legkülönbözőbb Buggatikba.

Ahogy komoly márkához illik, itt sem csak levágták a tetőt, hanem módosították a karbon vázat, és a szélvédőkeretet is átalakították. Az 1600 lóerős motor hűtés igényéhez igazodva megnagyobbították a patkó alakú légbeömlőt.

Henessey Venom F5 Roadster

1800 lóerőnyi teljesítményével a Hennessey Venom F5 Roadster a világ legerősebb nyitott autója, és hogy még szebb legyen a menyasszony, a 6,6 literes V8-as turbónak mindössze 1405 kilót kell cipelnie. A hétsebességes, hátsókerékhajtású modell adatait még nem adta meg az amerikai cég, de szinte biztos, hogy Venom F5 Roadster megszerezheti a világ leggyorsabb nyitott autója címet, melyet gy másik családtag, a GT Spyder tart 427,4 km/órával. A harminc darabos Roadster mindegyike hárommillió dollárba kerül.

Koenigsegg CC850

Szép szülinapi ajándék! Hogy kié? Az ötvenéves Christian von Koenigsegg kapja és kínálja eladásra. A svéd férfi tulajdonosa és névadója a legendás műhelynek, mely több rekordermodellt is kreált már és a csúcsdöntők között etalonnak számít. Legújabb műve a CC850 is olyasmit tud, ami minden igényt kielégít és nem csak tempójával. Ez is alkalmi darab, mert a húsz éve bemutatott CC8S utódja, melynek típusjelzésébe bekerült a főnök korára utaló 50-es szám.

De ennél izgalmasabb szerkezet, bár az 1 kg/LE képlet nem változott: az 1385 kilós tömeg mellé ugyanennyi lóerő jár. A gyorsulást lendkerék nélküli gyors gázreakciós 5 literes V8-as motor produkálja. Sebességváltója kilenc fokozatú, lehet hagyományosan kuplungpedállal és kézzel kapcsolgatni, vagy automatával Ja, és ahány éves a főnök, annyi darab, vagyis ötven készül a Koeniggsegg CC850-esből.

Svéd Jesko

Ráadásként itt van még egy egy igazi svéd acél, a Koenigsegg Jesko, melynek V8-as motorja etanollal 1600 lóerős, benzinnel 1300 lóerős teljesítményű. Csúcsnyomatéka 1500 Nm, de 1000 Nm már 2700-6170-es percenkénti motorfordulat tartományban kihasználható, maximális sebessége 532 km/óra.

Aston Martin Valkyre

Másfél-milliárd forintnyi összeget kell fizetni a 150 példányban készülő Aston Martin Valkyre minden egyes darabjáért. A kínálatot bővíti a később megjelenő roadster változat és 25 pályagép. A hightech gépet Adrian Newey, a Forma-1-es Red Bull mérnöke tervezte, az ő műve a 6,5 literes V12-es motor, mely percenként több mint 11 ezret forog és 1014 lóerőnyi benzines teljesítményéhez jön még további 162 lóerőnyi hibrid ménes, valamint 900 Nm rendszernyomaték.

Mercedes AMG One

A következő hiperautó fejlesztésében részt vett Lewis Hamilton, késett vagy három évet, de nem okozott csalódást a Mercedes-AMG ONE, mely tulajdonképpen a márka Forma-1-technikájára épül. Sokan legyintenének 1,6 literes benzinmotorjára, de ne tegyék, mert a V6 mellett még négy villanymotor is dolgozik a hajtásláncban, közülük az egyik a turbófeltöltő azonnali felpörgetésére szolgál, egy másik villanymotor főtengelyére csatlakozik, a maradék kettő pedig az első kerekeket hajtja.

McLaren Speedtail

Az 574 lóerős benzinmotor közvetlen- és szívótorok-befecskendezést is alkalmaz, a komplett hajtáslánc rendszer-teljesítménye 1063 lóerejének. A 275 példány mindegyike elővételben elkelt, darabonként több mint egymilliárd forintos áron.

Nem kevésbé drága és izgalmas a háromüléses McLaren Speedtail, melynek karbon monocoque kabinjára 4 literes, biturbó V8-ast építettek, az elektromos rásegítéssel 1070 lóerős hibridrendszerrel 402 km/órás tempóra képes, ami 9 másodpercenkénti egy kilométeres, másodpercenként pedig 112 méteres utat jelent.

Csúcstalálkozó: Rimac, Bugatti, Porsche

Korábban már bemutattuk a Porsche családhoz került Rimacot és még jó néhány hipermodellt, melyek tényleg gyönyörűek, igazi műszaki csodák, de továbbra is kérdés, hogy minek vesz valaki ezer, vagy netán 2243 lóerős sportkocsit, és hol használhatja ki képességeit? Néhány versenypályát, sivatagi egyenest leszámítva sehol. Pláne legálisan. De ez nem is a tempóról szól, ez a gazdagok versenye és a technikai zsenik ki mit tud vetélkedője miközben üzletnek sem rossz.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!



 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....