zöldautó

A 3 milliós kínai villanyautókról...

2024.05.16.

Kínában már van megfizethető elektromos miniautó. Hozzánk vajon mikor érhetnek el?

Mi lesz velünk megfizethető kisautók nélkül? Tettem fel a kérdést néhány éve, amikor rohamosan kezdtek kikopni a mini- és kisautók, tehát az A- és B-szegmens városi autói. Az autópark Európaszerte öregszik, keleten a helyzet még aggasztóbb. Megbízható, pláne megfizethető, modern alternatíva pedig egyre kevesebb van. Mikor vesztettük el a fókuszt arról, hogy a polgárságot négykerékre tegyük? Ki fog így magánszemélyként újautót vásárolni? Olyan mértékű befektetést és extra költségeket jelentett az európai gyártók számára a villanyos átállás, hogy egyszerűen nem tudnak nyereségesen villanyos kisautókat gyártani egyelőre. De mi a helyzet Kínában, aki szinte a kezdetektől a villanyos világra építkezett?

Kínának van válasza a megfizethető miniautókra a villanyos világban. Legsikeresebb A-szegmensbeli autójukból, a Wuling Mini EV-ből mintegy 400 000 darabot értékesítettek csak 2022-ben, az autó eddigi legsikeresebb évében, kizárólag Kínában. Az MG mögött is álló SAIC azonban nem az egyetlen, aki nagyot kaszál ezekből az apró cirkálókból. A Geely Geometry Panda jobban felszerelt, mint egy használtautó, miközben 2,6 millió forintot kérnek érte. Van benne okostelefon tükrözésre is alkalmas infotainment rendszer, tolatókamera, légkondi és elektromos ablak. Persze kicsi, a végsebessége kb. 100 km/h, a hatótávja csupán 200 km, de cserébe könnyű, hiszen egy mindössze 17 kWh-s akksi van a padlójában, és meglepően biztonságos.

Ha valahol, hát Európa szűk és sűrű utcáin lenne igény erre a kategóriára, nálunk mégsem törekednek rá a döntéshozók, hogy a elterjedjenek a kisebb akksival szerelt, ezáltal kisebb ökolábnyommal rendelkező elektromos miniautók. Azok az autók, amikben igazán hatékony lehetne a villanyhajtás, hiszen nem kell mellé egy 2,5 tonnás kupé-SUV kasznit cipelni. Nem véletlen, hogy Luca de Meo, a Renault Csoport vezérigazgatója is azért lobbizik, hogy Európa hozzon létre egy saját kei-car kategóriát Japán mintára. A kategória elterjedését pedig különböző ösztönzőkkel, csak az apró autók után járó kedvezményekkel lehetne elérni.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....