Apollo Tyres

Apollo Tyres alapkőletétel – másfél év múlva indulhat a termelés Gyöngyöshalászon

2015.04.10.

A 146 milliárd forintos befektetéssel épülő gumigyár alapkőletételén a partnerségről, a kölcsönös tiszteletről és a biztató jövőképről szóltak röviden a beszédek. A cég vezetői továbbá elmondták, hogy stratégiájuk fontos része a magyarországi építkezés, hiszen az itteni termelés indulásával az egész kontinens piacát el tudják látni majd minőségi abroncsokkal.

Kép és szöveg: Horváth Miklós

Korábban megjelent cikkünkben már kifejtettük a beruházás kezdeti és aktuális helyzetét, most azonban már csak 18 hónap választja el az Apollo Tyres Ltd-t attól, hogy megkezdje termelését a cég és Európa legmodernebb és legnagyobb zöldmezős abroncsgyára. A state-of-the-art technológiával felszerelt üzem évente 5,5 millió személyautó- és kisteherjármű, valamint 675 ezer darab tehergépjármű-abroncsot fog előállítani. Azáltal az Apollo és Vredestein márkák teljes portfóliója elérhető lesz az európai piacon.

Képre kattintva galéria nyílik

Onkar S. Kanwar, az Apollo Tyres elnök-vezérigazgatója arról beszélt, hogy ma India a világ negyedik legnagyobb gazdasága, és a leggyorsabban fejlődő piacok között található, feltörekvő informatikai hatalom. Felidézte, az indiai beruházások több mint nyolcezer ember foglalkoztatását teszik lehetővé Magyarországon. A gyöngyöshalászi az első, Indián kívüli zöldmezős beruházása az Apollo Tyresnek. "Célunk egy modell-értékű gyártókapacitás létrehozása, ez lesz a legmodernebb gyára a társaságnak" – emelte ki az alapító-cégvezető. Onkar S. Kanwar elmondta: a gumiabroncsgyár révén nem csak közvetlenül jönnek létre új munkahelyek, de közvetett módon is bővül a foglalkoztatottság. Arról is beszélt, hogy a társaság számára fontos a társadalmi felelősségvállalás, több ehhez kapcsolódó egészségügyi, a környezet védelmét szolgáló programot terveznek.

Onkar S. Kanwar az Apollo Tyres Ltd. elnök igazgatója

Neeraj Kanwar, a társaság alelnöke azt mondta, cégük elkötelezett dolgozóik életminőségének javítása iránt, gyáruk pedig hozzájárul a régió fejlődéséhez. A felelős növekedés csak környezeti tudatossággal és társadalmi fenntarthatósággal érhető el – mondta. "Az Apollo Tyres világában a gyöngyöshalászi gyár lesz a Kékestető" – jegyezte meg. Kijelentette: 18 hónap múlva legördülnek az első gumiabroncsok a szalagokról.

Neeraj Kanwar - Apollo Tyres Ltd. alelnöke

Orbán Viktor miniszterelnök beszédében több aspektusból is méltatta a mérföldkőnek számító eseményt, mondván: „Húsz évvel ezelőtt nem gondoltam volna, hogy lesz egy pillanat, amikor nem európaiak ruháznak be Indiában, hanem indiaiak Európában. Ez is a modern világ része és egyben egy biztató jele annak, hogy nem mindig azok lesznek a győztesek, akik elöl vannak.  Itt van lehetőség kontinensek, országok, vállalkozások, családok számára, hogy olyan sikeressé váljanak, hogy a korábban sokkal fejlettebbnek vélt nyugaton is komoly gazdasági befolyást és elismerést szerezzenek” – emelte ki a kormányfő.

Orbán Viktor - Magyarország miniszterelnöke

„Nekünk, magyaroknak ez rendkívül fontos és biztató jel, mert mi is hátránnyal indultunk (…). Érdemes dolgozni, érdemes beruházni és érdemes keresni a modern világ üzleti lehetőségeit. Számomra különösen kedves, hogy Indiából érkeztek a befektetők. A Kanwar család személyében egy komoly indiai családot üdvözölhetünk Magyarországon. A gazdaság mögötti kultúra legalább ilyen fontos (…). Tisztelt elnök úr, szeretnénk, hogy Ön és a delegációja országunkban nemcsak egy üzleti lehetőséget, hanem baráti országot és barátokat is látnának és találnának”.

„Szeretném Mahatma Gandhi egyik idevágó gondolatát idézni, miszerint a különbség a között, amit megteszünk és amire képesek lennénk megváltoztathatná a világot.  Aligha lehetne lényegre törőben megfogalmazni mindazt, amit itt Magyarországon tettünk. Ki gondolta volna 2010-ben, amikor hazánk Görögországhoz hasonló állapotban volt, hogy lehetséges egy olyan összefogást létrehozni, aminek eredményeképpen egy távoli ország befektetői felfigyelnek ránk és bizalmat szavaznak Magyarország jövőjébe. Egy csőd szélén táncoló országba senki sem fektetne be. A mi indiai vendégeink egy olyan országba fektettek be, ahol a gazdasági növekedés Európában a legjobbak között volt az elmúlt évben és minden előrejelzés szerint ebben az évben is így lesz. Egy olyan országba fektetnek be, melynek vállalt célkitűzése, hogy a munkanélküliséget 3 százalék alá csökkentse” – hangzott el a folytatásban.

„Öt éve Magyarország polgárai tehetetlenül nézték, ahogy a világ elmegy mellettük, ma pedig jól láthatóan van képességünk, esélyünk és akaratunk, hogy a világ legmodernebb termelési folyamataiba kapcsolódhassunk be. Tisztelt Kanwar család és tisztelt jelenlevők! Engedjék meg, hogy felhívjam a figyelmüket arra a gondolatra, melyet az előbb hallhattunk az oktatás és munka kapcsolatáról. Túlzok persze, de nekünk már majdnem mindegy (…). Elhagytuk az értékes életéveinket, talán még várnak ránk érdekes dolgok az életben, de sokkal okosabbak, sokkal képzettebbek és sokkal versenyképesebbek már aligha leszünk. Ezt az országot már nem fogjuk felemelni, ezt az országot meg tudjuk tartani ott, ahol most van, és ha minden jól megy, saját gyermekeinket rá tudjuk venni arra, hogy sokkal okosabbak, felkészültebbek és versenyképesek legyenek”.

„Ehhez jó iskolákra van szükség (…). Ezért fontos, hogy az oktatásunkat modernizáljuk! És most nem fogom felsorolni a magyar oktatási rendszer bajait, egyet említek meg közülük: nyilvánvaló, hogy gyenge a kapcsolat a tényleges gazdasági világ és annak követelményei, valamint az iskolai képzés között. Nem akarjuk az iskolai képzést teljes mértékben alárendelni az üzleti-gazdasági megfontolásoknak, hiszen az általános műveltségre és tudásra mindenfajta érdek megfontolás nélkül szüksége van a fiataloknak (…). Biztos vagyok benne, hogy közelebb kell hozni a magyar oktatást a tényleges gazdasági élet szükségleteihez! Hálásak vagyunk a Kanwar családnak, hogy a mostani beruházásukat megelőzően már tárgyalásokat folytattak a környékbeli iskolákkal, létrehozzák azt az oktatást, amelyen keresztül a gyerekeink az itteni gyárhoz kapcsolódóan garantáltan felhasználható, minőségi, világszínvonalú tudáshoz juthatnak”.

 A hivatalos tájékoztatás szerint a támogatás feltételeként a vállalat kötelezettséget vállal a képzésben résztvevő személyek legalább 70 százalékának – a képzést követő legalább 18 hónapos – továbbfoglalkoztatására. Az Apollo Tyres már megkezdte a létszámfelvételt, eddig 250 végzősnek kínáltak ösztöndíjas foglalkoztatást, és az első 90 technikussal már meg is kötötték az ösztöndíjas szerződést – olvashatjuk a Nemzetgazdasági Minisztérium közleményében. A végzős hallgatók a két hónapos elméleti és nyelvi képzés után szeptembertől négyhónapos indiai és hollandiai gyakorlati képzést kapnak az Apollo gyáraiban. Hazatérésük után a gyöngyöshalászi üzemben első feladatuk a gépek telepítése és beüzemelése lesz. A vállalat az új beruházással kiemelten támogatja a munkaerő-utánpótlás képzését és a kelet-magyarországi régió duális képzését is – olvasható az NGM tájékoztatásában.

A miniszterelnök úr zárógondolatai pedig így hangzottak: „Talán még egy gondolat a mágikus 975-ös számhoz! Látnunk kell a 975 család arcát, merthogy 975 család kenyeréről beszélünk, akik vagy sehol máshol, vagy csak egy ennél rosszabb helyen kereshették volna meg a család fenntartásához szükséges jövedelmet. Nekünk, magyaroknak a 975 munkahely nagyon sokat nyom a latban. Az Apollo beruházása nem egy egyszerű üzleti lehetőség, hanem ennek a térségnek a legnagyobb beruházása - hangsúlyozta ki Orbán Viktor -, hogy nemcsak Heves Megye számára, hanem Magyarország számára is az elmúlt évek egyik legnagyobb beruházása az Apollo Tyres-é”.

„Az a szó sem szorulhat háttérbe, ami az indiai és a magyar kultúrában is kiemelt fontosságú. Ez a szó pedig a tisztelet. Nagy örömmel hallgattam az előttem szólókat, akik Magyarországról nagy tisztelettel nyilatkoztak. Valljuk be őszintén, amit a vendégeink kevésbé tudnak rólunk, mi egy nyakas és büszke nép vagyunk (…) és persze mindenfajta munkát elvállalunk, hogy fennmaradjunk, de nem mindenféle munka esik jól. Nem szeretünk olyan helyen dolgozni, ahol nem tisztelnek bennünket. Nem szeretünk olyan gyárban dolgozni, ahol a munkaerőnkön kívül mást nem is látnak bennünk. Számomra megnyugtató volt, amit az imént hallottam és bízom abban, hogy ez egy világszínvonalú modern beruházás lesz, melyben az Indiában is megszokott,  tiszteletre épülő karakter megmarad mindvégig. Bízom abban, hogy ez a beruházás és kölcsönös együttműködés a tisztelet jegyében valósul majd meg” – zárta gondolatait a kormányfő.

A beszédeket követően az Apollo Tyres elnöke, alelnöke és Magyarország miniszterelnöke a létesítmény alapkövébe egy időkapszulát helyezett el. A kapszula mindkét ország aktuális napilapjait és bankjegyeit tartalmazta, majd ezt követően egy régi, keleti hagyomány szerint kókuszdiót csaptak egy kőhöz, mellyel megpecsételték a két ország hosszú távú együttműködését.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....