gazdasági növekedés

Az ügyfél aranyat ér – de hogy lehet megtartani?

2013.09.28.

Az elmúlt években visszaeső belső fogyasztás, a kiskereskedelmi forgalom stagnálása sok vállalkozást állított komoly kihívás elé. Talpon kellene maradni szűkülő kereslet mellett, de hogyan? Ennek egyik módja, ha az egyszer már megszerzett vásárlókat, ügyfeleket jó arányban meg tudja tartani egy vállalkozás, tudja növelni a fogyasztók lojalitását, elkötelezettségét.

A köznyelvben gazdasági válságként emlegetett, mögöttünk hagyott ötéves időszak nem tett jót a belső piacra dolgozó vállalkozásoknak. Többségük a forgalom permanens visszaesésével szembesült. Egyes társaságokat pedig a gyengülő kereslet mellett még különadók is sújtották. Nem véletlen, hogy a cégek igyekeznek még inkább arra fókuszálni, hogy a vásárlóikat megtartsák, és  sokszor, sok vállalat illetékese deklarálja, hogy számukra az ügyfél a legfontosabb. A szavak azonban ma már semmit nem jelentenek, napjainkban ez már nem elég. Aki nem figyel oda a vevőire, az az egyre durvuló piaci versenyben alulmarad. Így napjainkban fokozottan igaz lett, hogy "Az ügyfél aranyat ér!".

Ahány vállalkozás annyi módszerrel próbálja megtartani a vevőket. Ezek között vannak „ősrégi trükkök”, így a magas minőségi termék, a mosolygós eladó, vagy éppen a visszajáró vevőknek járó jutalom, legyen az kedvezmény, vagy akár a nekik adott szebb áru. A technológia fejlődés, a kutatások ugyanakkor számos új módszert hoztak felszínre. Eközben pedig az élenjáró vállalatok igyekeznek folyamatosan mérni a vásárlói szokásokat, forgalmat, és ezekhez akár egyénre szabott kedvezményeket is kialakítanak.

A Magyarországon működő vállalkozások körében az elmúlt években mind népszerűbbé váltak a hűségprogramok, ahol igen gyakran hűségkártyát, klubkártyát kapnak az ügyfelek. Ezek a kártyák amellett, hogy folyamatosan ott vannak a vásárlók tárcájában, és emlékeztetik az adott szolgáltatóra vagy kereskedelmi vállalkozásra, igyekeznek azt a látszatot is kelteni, hogy törődést adnak, amelyek kedvezmények, ajándékok formájában öltenek testet.

Hogyan lesz sikeresebb az értékesítése? Miként tudja megtartani fogyasztóit? - Mfor Lojalitás Konferencia (október 1.)
 
További részletek:

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.07
Továbbra is az M4 Sport közvetíti a Forma-1-es világbajnokságot Magyarországon. Az erről szóló....
2025.12.07
Az ETSC közlekedésbiztonsági szakértői szerint az egyre növekvő SUV-méretek fatális gázolásokat,....
2025.12.07
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: A Mikulás sem kivétel. ..
2025.12.07
Taxiként és rendőrautóként, valós körülmények között vizsgázik a Toyota Crown Sedan FCEV. ..
2025.12.07
Különleges Mikulás ajándékkal köszöntötte a tekintélyes, és népszerű motoros túra magazin, a R....
2025.12.07
Pályafutása első Forma-1-es világbajnoki címét nyerte vasárnap Lando Norris, a McLaren brit....
2025.12.07
A Wizz Air három debreceni járatát is újraindítja a 2026-os nyári menetrendi időszakban, így Tel....
2025.12.07
Az egyik eset Angyalföldön, a másik Szentgotthárdnál történt – közölte az Országos....
2025.12.07
A teherfuvarozást érintő úthasználati díjakról szóló átfogó intézkedéscsomag célja mindenekelőtt a....
2025.12.07
A japán gyártó sportrészlege, a Toyota Gazoo Racing (TGR) elmélyíti a két éve kezdett....