gazdasági növekedés

Az ügyfél aranyat ér – de hogy lehet megtartani?

2013.09.28.

Az elmúlt években visszaeső belső fogyasztás, a kiskereskedelmi forgalom stagnálása sok vállalkozást állított komoly kihívás elé. Talpon kellene maradni szűkülő kereslet mellett, de hogyan? Ennek egyik módja, ha az egyszer már megszerzett vásárlókat, ügyfeleket jó arányban meg tudja tartani egy vállalkozás, tudja növelni a fogyasztók lojalitását, elkötelezettségét.

A köznyelvben gazdasági válságként emlegetett, mögöttünk hagyott ötéves időszak nem tett jót a belső piacra dolgozó vállalkozásoknak. Többségük a forgalom permanens visszaesésével szembesült. Egyes társaságokat pedig a gyengülő kereslet mellett még különadók is sújtották. Nem véletlen, hogy a cégek igyekeznek még inkább arra fókuszálni, hogy a vásárlóikat megtartsák, és  sokszor, sok vállalat illetékese deklarálja, hogy számukra az ügyfél a legfontosabb. A szavak azonban ma már semmit nem jelentenek, napjainkban ez már nem elég. Aki nem figyel oda a vevőire, az az egyre durvuló piaci versenyben alulmarad. Így napjainkban fokozottan igaz lett, hogy "Az ügyfél aranyat ér!".

Ahány vállalkozás annyi módszerrel próbálja megtartani a vevőket. Ezek között vannak „ősrégi trükkök”, így a magas minőségi termék, a mosolygós eladó, vagy éppen a visszajáró vevőknek járó jutalom, legyen az kedvezmény, vagy akár a nekik adott szebb áru. A technológia fejlődés, a kutatások ugyanakkor számos új módszert hoztak felszínre. Eközben pedig az élenjáró vállalatok igyekeznek folyamatosan mérni a vásárlói szokásokat, forgalmat, és ezekhez akár egyénre szabott kedvezményeket is kialakítanak.

A Magyarországon működő vállalkozások körében az elmúlt években mind népszerűbbé váltak a hűségprogramok, ahol igen gyakran hűségkártyát, klubkártyát kapnak az ügyfelek. Ezek a kártyák amellett, hogy folyamatosan ott vannak a vásárlók tárcájában, és emlékeztetik az adott szolgáltatóra vagy kereskedelmi vállalkozásra, igyekeznek azt a látszatot is kelteni, hogy törődést adnak, amelyek kedvezmények, ajándékok formájában öltenek testet.

Hogyan lesz sikeresebb az értékesítése? Miként tudja megtartani fogyasztóit? - Mfor Lojalitás Konferencia (október 1.)
 
További részletek:

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.21
Friss és rendkívül pozitív Leapmotor tapasztalatokkal felvértezve, nagyon kíváncsi voltam, hogy....
2025.12.21
Látványosan gyors átalakulás zajlik a magyar autópiacon, amelyen a kínai márkák olcsóbb modelljei....
2025.12.21
A híd ünnepi díszkivilágítása 2025-ben december 26-ig látható: zöldbe boruló pilonok, fények és....
2025.12.21
A Leoni intézkedése a Leoni Wiring Systems aradi üzemét érinti. ..
2025.12.21
Bár az ünnepek előtt véget ér a Bubi második generációja, karácsony után is lehet majd tekerni a....
2025.12.21
A szabálytalan járművezetőt a túlsúly megszüntetésére, és a tetemes bírság megfizetésére kötelezték....
2025.12.21
Cikázott az almádi forgalomban, aztán hátulról belerohant egy szabályosan közlekedő autóba. ..
2025.12.21
Igen, egy újabb kínai gyártó a láthatáron az európai piacok számára, ám a Changan látványosan....
2025.12.20
A Peugeot új Hypersquare rendszere nem egyszerű innováció, hanem korszakváltás. A francia márka....
2025.12.20
Mostanában egymás után dobta piacra a hajdan volt nagysikerű R5, R4 és legutóbb a Twingo kiskocsi....