gazdasági növekedés

Az ügyfél aranyat ér – de hogy lehet megtartani?

2013.09.28.

Az elmúlt években visszaeső belső fogyasztás, a kiskereskedelmi forgalom stagnálása sok vállalkozást állított komoly kihívás elé. Talpon kellene maradni szűkülő kereslet mellett, de hogyan? Ennek egyik módja, ha az egyszer már megszerzett vásárlókat, ügyfeleket jó arányban meg tudja tartani egy vállalkozás, tudja növelni a fogyasztók lojalitását, elkötelezettségét.

A köznyelvben gazdasági válságként emlegetett, mögöttünk hagyott ötéves időszak nem tett jót a belső piacra dolgozó vállalkozásoknak. Többségük a forgalom permanens visszaesésével szembesült. Egyes társaságokat pedig a gyengülő kereslet mellett még különadók is sújtották. Nem véletlen, hogy a cégek igyekeznek még inkább arra fókuszálni, hogy a vásárlóikat megtartsák, és  sokszor, sok vállalat illetékese deklarálja, hogy számukra az ügyfél a legfontosabb. A szavak azonban ma már semmit nem jelentenek, napjainkban ez már nem elég. Aki nem figyel oda a vevőire, az az egyre durvuló piaci versenyben alulmarad. Így napjainkban fokozottan igaz lett, hogy "Az ügyfél aranyat ér!".

Ahány vállalkozás annyi módszerrel próbálja megtartani a vevőket. Ezek között vannak „ősrégi trükkök”, így a magas minőségi termék, a mosolygós eladó, vagy éppen a visszajáró vevőknek járó jutalom, legyen az kedvezmény, vagy akár a nekik adott szebb áru. A technológia fejlődés, a kutatások ugyanakkor számos új módszert hoztak felszínre. Eközben pedig az élenjáró vállalatok igyekeznek folyamatosan mérni a vásárlói szokásokat, forgalmat, és ezekhez akár egyénre szabott kedvezményeket is kialakítanak.

A Magyarországon működő vállalkozások körében az elmúlt években mind népszerűbbé váltak a hűségprogramok, ahol igen gyakran hűségkártyát, klubkártyát kapnak az ügyfelek. Ezek a kártyák amellett, hogy folyamatosan ott vannak a vásárlók tárcájában, és emlékeztetik az adott szolgáltatóra vagy kereskedelmi vállalkozásra, igyekeznek azt a látszatot is kelteni, hogy törődést adnak, amelyek kedvezmények, ajándékok formájában öltenek testet.

Hogyan lesz sikeresebb az értékesítése? Miként tudja megtartani fogyasztóit? - Mfor Lojalitás Konferencia (október 1.)
 
További részletek:

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.15
Magyarországon a közlekedésnek mindenki számára alapjognak kell lennie - hangoztatta az építési és....
2025.12.15
A Toyota Európa kínálatában jelenleg 3 plug-in hibrid elektromos (C-HR, RAV4, Prius) és 6....
2025.12.15
A járműkommunikáció jövője már láthatáron van, de a világ nagy része még nem áll készen a teljes....
2025.12.15
Vincze Péter, a Rába Jármű Kft. ügyvezetője és a Rába Fejlesztési Intézet vezetője 2025. november....
2025.12.15
Személyesen látogatott el a győri Széchenyi István Egyetemre Kapu Tibor kutatóűrhajós és kiképzett....
2025.12.15
Péntek este szolgálatba álltak az első csendőrjárőrök. Kettő Malackán (Malacky), egy Bánovce nad....
2025.12.15
Nyolcvankilenc rendőr vett részt az országos szintű műveletben a hétvégén. Összesen körülbelül 830....
2025.12.14
Megkezdte működését a hétvégén Európa leghosszabb kabinos felvonója Párizs délkeleti elővárosi....
2025.12.14
Kellene egy jó 6-os! A mérleg: kettőből semmi, siralmas állapotok ..
2025.12.14
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Kötelesség.  ..