gazdasági növekedés
A köznyelvben gazdasági válságként emlegetett, mögöttünk hagyott ötéves időszak nem tett jót a belső piacra dolgozó vállalkozásoknak. Többségük a forgalom permanens visszaesésével szembesült. Egyes társaságokat pedig a gyengülő kereslet mellett még különadók is sújtották. Nem véletlen, hogy a cégek igyekeznek még inkább arra fókuszálni, hogy a vásárlóikat megtartsák, és sokszor, sok vállalat illetékese deklarálja, hogy számukra az ügyfél a legfontosabb. A szavak azonban ma már semmit nem jelentenek, napjainkban ez már nem elég. Aki nem figyel oda a vevőire, az az egyre durvuló piaci versenyben alulmarad. Így napjainkban fokozottan igaz lett, hogy "Az ügyfél aranyat ér!".
Ahány vállalkozás annyi módszerrel próbálja megtartani a vevőket. Ezek között vannak „ősrégi trükkök”, így a magas minőségi termék, a mosolygós eladó, vagy éppen a visszajáró vevőknek járó jutalom, legyen az kedvezmény, vagy akár a nekik adott szebb áru. A technológia fejlődés, a kutatások ugyanakkor számos új módszert hoztak felszínre. Eközben pedig az élenjáró vállalatok igyekeznek folyamatosan mérni a vásárlói szokásokat, forgalmat, és ezekhez akár egyénre szabott kedvezményeket is kialakítanak.
A Magyarországon működő vállalkozások körében az elmúlt években mind népszerűbbé váltak a hűségprogramok, ahol igen gyakran hűségkártyát, klubkártyát kapnak az ügyfelek. Ezek a kártyák amellett, hogy folyamatosan ott vannak a vásárlók tárcájában, és emlékeztetik az adott szolgáltatóra vagy kereskedelmi vállalkozásra, igyekeznek azt a látszatot is kelteni, hogy törődést adnak, amelyek kedvezmények, ajándékok formájában öltenek testet.