közlekedésbiztonság

Az EU felülvizsgálja a gyalogosvédelmi szabályozásokat

2017.04.28.

Az ETSC Európai Közlekedésbiztonsági Tanács üdvözli az Európai Bizottság célkitűzését, miszerint felül kell vizsgálni a gyalogosvédelemmel és a védtelen közlekedőkkel kapcsolatos Európai Uniós jogszabályi környezetet. Ez is azt bizonyítja, hogy az EU igenis odafigyel azokra a közlekedőkre, akiknek erre a legnagyobb szükségük van.

Európa közútjain 2013-ban 5542 gyalogos és 2002 kerékpáros veszítette életét közúti közlekedési balesetben. Míg a személygépjárművek érintettségével bekövetkező halálos balesetek egyre inkább szorulnak vissza, ennél láthatóan kisebb mértékben csökken a védtelen közlekedők részvételével bekövetkező halálos balesetek száma. Ez azonnali intézkedéseket vár a döntéshozóktól. Az egyik lehetséges irány a személyautók kialakításának gyalogosvédelmi eszközeinek fejlesztése, továbbá az ezzel kapcsolatos szabályozók felülvizsgálata, aktualizálása.

2002 óta a gépjárművek baleseti statisztikái dinamikusabban csökkentek, mint a védtelen közlekedőké (forrás: etsc.eu)

Az autók gyalogosvédelmi megoldásai értelemszerűen akkor válnak fontossá, amikor bekövetkezik a baleset. A balesetek elkerülését célzó aktív biztonsági berendezések csökkentik ugyan a balesetek bekövetkezésének kockázatát, de sajnos nem tudják teljesen kiiktatni a veszélyeket. Például ha egy gyalogos futva érkezik az úttestre, és éppen az autó elé toppan, fizikailag lehetetlen elkerülni az ütközést. Azokban az esetekben, ahol az aktív berendezések legalább arra képesek, hogy lecsökkentsék az ütközéskori sebességet, remekül kiegészítik, de nem helyettesítik a passzív gyalogosvédelmi berendezéseket.

Autó, védd meg a gyalogost! (forrás: etsc.eu)

 

Az EU-nak a jogszabályi környezet meghatározása révén komoly befolyása van a gépjárművek kialakítására és biztonsági berendezéseire vonatkozóan, és minden bizonnyal ennek felülvizsgálata, majd alkalmazása révén lehet a jövőben tovább csökkenteni a közúti halálos áldozatok és súlyos sérültek számát. A legfrissebb jogszabály is már közel 8 éves (78/2009), mely törvényi szinten írja elő a passzív biztonsági berendezések sztenderdjeit, és ad iránymutatást a „barátságosabb” gépjármű orr kialakításra. Ezért a szakma először ezt a szabályzást veszi elő, és frissíti a technikai és technológiai fejlődésnek megfelelően.

cikk forrása: etsc.eu

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.14
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....
2024.05.14
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az....
2024.05.14
Az új Opel Frontera első nyilvános bemutatkozására készül: Alig egy hónappal azután, hogy az új....
2024.05.14
Lassul az elektromos autók fellendülése. Lényegesen több személygépkocsit regisztráltak újonnan az....
2024.05.14
Vasárnap délután az Erdőháton történt baleset egyik sérültje Magdaléna Šebestová volt....
2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..