közlekedésbiztonság

Az EU közlekedésbiztonsága folyamatos törődést igényel

2021.05.03.

Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) levonta a következtetéseket az Európai Bizottság 2020-as közlekedésbiztonsági jelentéséből.

Antonio Avenoso, az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) ügyvezető igazgatója az Európai Bizottság által a napokban közzétett, a közúti halálesetekről szóló, 2020-as adatokra kommentálva elmondta:

„Az EU 2030-ra új célt tűz ki a halálesetek és a súlyos sérülések felére csökkentésére. Ha ezúttal sikerrel akarunk járni, el kell kerülnünk az elmúlt évtized hibáit. Az EU-nak most kell cselekednie, nem szabad éveket várnia. A törvényben elfogadott intézkedéseket a végrehajtás szakaszában sem szabad gyengíteni. Sajnálatos módon ezt látjuk ma a kötelező járműbiztonsági intézkedésekkel, ideértve az intelligens sebességsegítőt (ISA), az elektronikus adatrögzítőket (EDR) és a tehergépjárművek közvetlen látásának szabványait. A jogszabályok elfogadása után, az új normák bevezetésekor számos módon puhították azokat. Az ipari érdekek túl sok beleszólást kapnak, és az EDR esetében túlságosan szigorú megközelítést alkalmaznak az adatvédelem terén. Mindkét tényező számottevően rontja az esélyét az elérni kívánt céloknak.

Antonio Avenoso, az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács ügyvezetője (kép: etsc.eu)

A koronavírus járvány megmutatta, milyen gyorsan változhat a közlekedésbiztonsági helyzet. Mivel a forgalom csökkent, és a rendőrség figyelme szükségszerűen másra irányult, több országban megnőtt a gyorshajtás aránya. Pozitívum, hogy amint a városok új kerékpáros infrastruktúrát hoznak létre, a kerékpározás részaránya. Ezekből le kell vonnunk a következtetéseket, és biztonságosabb és egyenlőbb rendszert kell felépítenünk minden közlekedő számára - elkülönített teret adva az egészségesebb, fenntarthatóbb tevékenységeknek, mint a gyaloglás és a kerékpározás.

Az Európai Unió tagállamainak pedig még jobban oda kell figyelniük a közlekedésbiztonságra. Ez ugyanis egyszerre uniós, nemzeti és helyi kérdés, így minden szinten fellépést igényel. Az EU meghatározhat egy keretet, de a tagállamok feladata és felelőssége az, hogy gyors hés hatékony intézkedéseket tegyenek a közös cél érdekében. A Covid-járvány egyben arra is figyelmeztet, hogy nem szabad elveszíteni a lendületet, a közlekedésbiztonsággal folyamatosan foglalkozni kell. ”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

képek: etsc.eu

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.08.15
A Magyar Posta Zrt. flottaszolgáltatás keretén belül 771 elektromos meghajtású segédmotoros járműre....
2022.08.15
Augusztus 7-én kora délután Simontornyán készült arról felvétel, hogy egy vasúti átjárónál megáll a....
2022.08.15
A jövőbeli mobilitás érdekében az IonQ..
2022.08.15
Egy F1-es Ferrarira hasonlító autóval száguldozott valaki Csehországban az autópályán, amiről....
2022.08.15
Horvátországban januártól július végéig 28 925 új személygépkocsit adtak el, 9,0 százalékkal....
2022.08.15
Az M0-s autóút déli szektorán az M1-es autópálya felé vezető oldalán a 7-es kilométernél, Diósd....
2022.08.15
A németek 80 százaléka támogatja, hogy járművezetés előtt egyáltalán ne lehessen alkoholt....
2022.08.15
Az M0-s autóút déli szektorában több jármű ütközött, az M5-ös autópálya egy gépkocsi a....
2022.08.14
Mostanság nem éppen az extravagancia, hanem inkább a puritánság jellemzi a Lada modelleket, de nem....
2022.08.14
Valószínűleg minden sofőr egyik legnagyobb rémálma, hogy menet közben egyszer csak leáll alatta az....