közlekedésbiztonság

Az EU közlekedésbiztonsága folyamatos törődést igényel

2021.05.03.

Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) levonta a következtetéseket az Európai Bizottság 2020-as közlekedésbiztonsági jelentéséből.

Antonio Avenoso, az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) ügyvezető igazgatója az Európai Bizottság által a napokban közzétett, a közúti halálesetekről szóló, 2020-as adatokra kommentálva elmondta:

„Az EU 2030-ra új célt tűz ki a halálesetek és a súlyos sérülések felére csökkentésére. Ha ezúttal sikerrel akarunk járni, el kell kerülnünk az elmúlt évtized hibáit. Az EU-nak most kell cselekednie, nem szabad éveket várnia. A törvényben elfogadott intézkedéseket a végrehajtás szakaszában sem szabad gyengíteni. Sajnálatos módon ezt látjuk ma a kötelező járműbiztonsági intézkedésekkel, ideértve az intelligens sebességsegítőt (ISA), az elektronikus adatrögzítőket (EDR) és a tehergépjárművek közvetlen látásának szabványait. A jogszabályok elfogadása után, az új normák bevezetésekor számos módon puhították azokat. Az ipari érdekek túl sok beleszólást kapnak, és az EDR esetében túlságosan szigorú megközelítést alkalmaznak az adatvédelem terén. Mindkét tényező számottevően rontja az esélyét az elérni kívánt céloknak.

Antonio Avenoso, az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács ügyvezetője (kép: etsc.eu)

A koronavírus járvány megmutatta, milyen gyorsan változhat a közlekedésbiztonsági helyzet. Mivel a forgalom csökkent, és a rendőrség figyelme szükségszerűen másra irányult, több országban megnőtt a gyorshajtás aránya. Pozitívum, hogy amint a városok új kerékpáros infrastruktúrát hoznak létre, a kerékpározás részaránya. Ezekből le kell vonnunk a következtetéseket, és biztonságosabb és egyenlőbb rendszert kell felépítenünk minden közlekedő számára - elkülönített teret adva az egészségesebb, fenntarthatóbb tevékenységeknek, mint a gyaloglás és a kerékpározás.

Az Európai Unió tagállamainak pedig még jobban oda kell figyelniük a közlekedésbiztonságra. Ez ugyanis egyszerre uniós, nemzeti és helyi kérdés, így minden szinten fellépést igényel. Az EU meghatározhat egy keretet, de a tagállamok feladata és felelőssége az, hogy gyors hés hatékony intézkedéseket tegyenek a közös cél érdekében. A Covid-járvány egyben arra is figyelmeztet, hogy nem szabad elveszíteni a lendületet, a közlekedésbiztonsággal folyamatosan foglalkozni kell. ”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

képek: etsc.eu

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.10.25
Lezárták a sztráda Budapest felé vezető oldalát - kamion ütközött furgonnal és két személyautóval....
2021.10.25
Kevés olyan fontos család van az autóiparban, mint az Agnelli. Az utóbbi 150 év talán legfontosabb....
2021.10.25
A 2021-es Toyota Mirai hivatalos GUINESS VILÁGREKORDOT állított fel a hidrogénhajtású....
2021.10.25
- Hétfőn elindult az AutoWallis nyilvános részvénykibocsátása, 107-122 forint között juthatnak az..
2021.10.25
Multimédiás múzeumban állítják ki a 104 éves korában elhunyt Emilio Zumerle autóját, egy Fiat 500....
2021.10.25
A BMW M divízió prémium kompaktjának teljesítményét mérnöki precizitással továbbfejlesztett futómű-....
2021.10.25
Áder János köztársasági elnök a piacvezető kisrepülőgépeknél jelentősen kisebb környezeti....
2021.10.25
A Tündérszépek egy megyei szintről induló országos szépségverseny, melynek célja, hogy  hétköznapi....
2021.10.25
A zsúfolt őszi forgalom, az iskolába vagy óvodába járás mindenkitől több figyelmet kíván. ..
2021.10.25
Tolatás közben elütött egy munkást egy szemétszállító teherautó Gádoroson, a férfi a helyszínen....