BYD Európa

A BYD alelnöke szerint az EU-s vámok csak a vásárlóknak ártanak majd

2024.10.27.

Stella Li alelnök egy interjúban azt mondta, a kínai autókra kivetett magas EU-vámok miatt nem tudják majd olcsón adni autóikat, ami a vásárlókon fog lecsattanni.

A BYD valószínűleg emelni fogja árait a korábban becsült értékekhez képest, ami az Európai Unió kínai autókra kivetett vámjai miatt történhet meg. A legismertebb és legjobban működő kínai gyártó 25 és 30 ezer euró (nagyjából 10 és 12 millió forint) közötti árcédulával dobhatja piacra új modelljeit az európai piacon, mondta el Stella Li, a cég alelnöke egy, a Párizsi Autóshow apropóján készített interjúban.

Li negatívan kritizálta az EU-s vámokat, amelyeket az Unió a kínai elektromos autókra vetett ki. Bár Németország, amely a várakozások szerint az egyik legnagyobb piac lesz, ellenezte a döntést, a szabályozás mégis életbe lép a következő hónapban. Szerinte a lépés csak a potenciális vásárlókra lehet negatív hatással, mivel az áremelést ők szenvedik meg. Azt is elmondta az interjúban, hogy a Szegeden épülő BYD-gyár a tervek szerint 2025 végén kezdi meg a termelést.

A Seal modell már most népszerű Európában, de egyelőre még csak importálni lehet, emiatt igen magas az ára.

Li azt is elmondta a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitungnak, hogy a BYD „fontos piaci résztvevő lesz” Európában. Az alelnök szerint a németországi piaccal foglalkozó sales csapat fókuszába most a vásárlók bizalmának elnyerése került, mivel a BYD ebben látja a hosszútávú siker kulcsát.

A kínai gyártó egyébként nemrég vette át a németországi viszonteladójától az eladási jogokat, mivel nem voltak megelégedve a Hedin Electric Mobility stratégiájával. Li azzal indokolta, hogy a saját kezükbe vették a disztribúciót, mivel a Hedin alatt nem nagyon fogytak az autók.

Az alelnök pontos eladási adatokról és célokról egyelőre nem akart beszélni. „Továbbra is dolgozunk rajta”, mondta a német magazinnal készített interjúban. Li szerint a vevők megnyerése „kevesebb, mint hat hónapot vesz majd igénye” és az idő ahhoz kell, hogy elkezdjenek bízni a BYD-ben.

A kínai autókra kivetett magasabb vám kérdése még néhány hete dőlt el, amikor az Európai Parlament megszavazta, hogy a Kínából érkező elektromos autókra 45 százalékos vámot vessenek ki, mivel az Ázsiából érkező autók kiszoríthatják a belpiacos modelleket. A riadalom mögött az áll, hogy a kínai gyártók gyorsan és precízen reagáltak a piac és a kereslet változásaira és sokkal nagyobb konkurenciát jelentenek, mint azt az európai gyártók elsőre vélték.

A szegedi gyárban a tervek szerint 2025 végére fog megindulni a termelés.

Persze a döntés soem végleges, az EU és Kína továbbra is tárgyalnak egy közös megállapodással kapcsolatban, amely mindkét félnek kedvező lehet. A fő cél az, hogy az importálási árak emelése helyett a behozható modellszámot kontrollálnák.

Li azonban másképpen vélekedik:

Nem hiszem, hogy az EU további kompromisszumokra lenne hajlandó. Az autóipari lobbi túl erős ahhoz.

A BYD dollármilliárdokat fektet az európai, ázsiai és dél-amerikai telepeinek fejlesztésére, amelyekkel a helyi piacokon igyekszik megerősödni, miközben csökkenti az importálással felvetődő költségeket. Thaiföldön már van egy teljes mértékben üzemelő autógyára a cégnek, a magyarországi telepen kívül Törökországban és Brazíliában is fejlesztenek egy-egy gyárat.

Érdekes, hogy az EU kétoldali, nem egyértelmű döntéseit nem csak a kínai gyártók kérdőjelezik meg. A VW Csoport, a Renault, a BMW és más gyártók is megszólaltak azzal kapcsolatban, ahogyan az Unió kezeli a helyzetet. Szerintük a nem egyértelmű szabályozás belezavar abba, ahogyan a gyártók igyekeznek megfelelni az ő irányukba szabott elvárásokba. A fő problémájuk az, hogy a belső égésű motorok kivonására és az emissziós szintek elérésre kapnak kötelezettséget, de ehhez semmilyen infrastrukturális vagy költségbeli irányadást nem kapnak.

Stella Li, a BYD alelnöke.

Interjújában Li is ezt emelte ki, szerinte az európai gyártók azért szorulnak háttérbe a BYD-vel és más kínai márkákkal szemben, mert nem voltak biztosak az EU emissziós politikájában. Viszont Kínában komolyan kidolgozott stratégia van, ezért ezt a felfogást az európai piacra is könnyen magukkal tudják hozni az ottani gyártók. Li zárásként ezt mondta a helyzetről:

A világ minden gyártójának részt kellene vennie ebben a versenyben. Akik hezitálnak és visszalépnek, veszítenek.

Képek forrása: BYD Press

Forrás: 
Europe Automotive News

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....