Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi védintézkedésekről, az EU és egyes kínai vállalatok külön tárgyalásai kockára tehetik a kölcsönös bizalmat, és lassíthatják az általános előrehaladást - közölte csütörtökön a kínai kereskedelmi minisztérium.
Közel egyötödével csökkent a kínai villanyautók elképesztő léptékű importja.
Az amerikai kormány által tervezett importvámok teljesen destabilizálhatják a brit autóipart és több tízezer ágazati munkahely megszűnését okozhatják - áll az egyik tekintélyes londoni gazdaságpolitikai kutatóműhely szerdán bemutatott tanulmányában.
Stella Li alelnök egy interjúban azt mondta, a kínai autókra kivetett magas EU-vámok miatt nem tudják majd olcsón adni autóikat, ami a vásárlókon fog lecsattanni.
Minden olyan lépés erősen veszélyezteti az európai autógyártók elektromos átállási stratégiáját, amely korlátozza az együttműködésüket keleti beszállítóikkal, márpedig ez negatív hatással lenne a kontinens gazdaságára is - jelentette ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken...
Az európai uniós tagállamok többsége megszavazta a Kínában gyártott elektromos autók behozatalára vonatkozó végleges kiegyenlítő vámok kivetéséről szóló javaslatot pénteken - jelentette be az Európai Bizottság.
Folytatódik az Európai Unió és Kína kereskedelmi háborúja, aminek a középpontjában továbbra is az autók állnak.
- Az Európai Bizottság azt javasolja, hogy csökkentsék 20,8 százalékról kilenc százalékra a kínai gyártású Tesla elektromos autókra kivetett vámot - jelentette be az európai uniós végrehajtó testület kedden Brüsszelben.
Áll a bál az EU által kiszabott új kínai villanyautó vám körül. Előre meghozott döntésekről és kiábrándító együttműködésről beszélnek a kínai vállalatok.
Az Európai Bizottság megerősítette, hogy a korábban ideiglenesként bejelentett vámokat megerősítették, így - márkától függően - a kínai gyártású BEV-ek behozatalára 17% és 38% közötti kiegészítő vámot vetnek ki.