Continental

A Continental multifunkciós kamerája és lézeres távolság érzékelője a Toyota kisautóiban mutatkozik be

2015.10.21.

A közúti baleseteket leggyakrabban a fáradtság, a figyelem elterelődése, vagy a koncentráció hiánya okozza. Így minden olyan fejlett vezetői asszisztens rendszer (ADAS), amely segíti a sofőrt ezekben a helyzetekben, csökkentheti a balesetek számát. Az ADAS által képviselt vezető technológiák célja, hogy eljussanak a „Vision Zero” állapotba (a balesetmentes közlekedés víziója), amely első körben a halálos balesetek számát kívánja nullára csökkenteni.

Ezt követi a sérüléssel járó balesetek megszüntetése, majd legvégül elérjük azt a helyzetet, hogy egyáltalán nem történnek balesetek. A nemzetközi autóipari beszállító Continental évek óta fejleszt és gyárt biztonsági rendszereket, és látja el az autógyártókat innovációival világszerte.

A Continental legújabb fejlesztésű multifunkciós kamera és lézeres távolság érzékelő (MFL) integrált modulja esetén egy kamerát és egy infravörös Lidar-t (fényérzékelő és távolságérzékelő) építette be egy kompakt egységbe, melynek sorozatgyártása az idei évben kezdődött. Az MFL a Continental környezet-érzékelő szenzorainak átfogó portfoliójába tartozik, akárcsak az előretekintő vagy körpanorámás kamera, illetve a radar és lézeres távolságérzékelő szenzorok. Az így kifejlesztett egység most a Toyota Motor Corporation legújabb, kisebb méretű autók számára gyártott, „Toyota Safety Sense C” nevű aktív biztonsági csomag részét képezi. „Büszkék vagyunk, hogy a projekt kulcs beszállítói lehetünk, ami nagy előrelépést jelent „Vision Zero” jövőképünk elérése érdekében. A három aktív biztonsági technológiájával – Ütközés-megelőző Rendszer (PCS), Sávelhagyási Figyelmeztetés (LDA) és Automata Reflektor-kontrol (AHB) – a Toyota ‘C-Package’ csomagja jelentősen hozzájárul a vezetés biztonságához és a balesetek számának csökkentéséhez” – mondta el Christoph Hagedorn, a Continental Japan igazgatója.

A multifunkciós kamera és lézeres távolság-érzékelő egységbe a Continental két különösen versenyképes szenzor-technológiát integrált. A kamera erősségeit az infravörös érzékelővel kombinálva egy olyan modult kapunk, amely képes érzékelni a jármű előtt lévő tárgyakat, és ha fennáll az ütközés veszélye, hang- és fényjelzéssel is figyelmezteti a sofőrt az azonnali fékezésre. Amennyiben a sofőrnek nem sikerül időben fékeznie, a rendszer automatikusan megteszi azt helyette. Így a legfeljebb 80 km/órás sebességgel haladó járművek esetében az összes olyan ütközés elkerülhetővé válik, ahol az érzékelt tárgy relatív sebessége kevesebb, mint 50 km/óra. Azonban, ha ez a sebesség különbség nagyobb mértékű, akkor a vészfékezés jelentősen csökkenti a becsapódás erejét.

A CMOS (komplementer fém-oxid félvezető) kamerákat már jelenleg is alkalmazzák arra, hogy felismerje kategóriák szerint a járművek elé kerülő tárgyakat. A CMOS kamera önmagában azonban nem minden esetben nyújthat elegendő információt ahhoz, hogy az automata vészfékezés életbe lépjen. „A Continental ezért ötvözi ezt a passzív érzékelő technológiát az infravörös lézerrel a multifunkciós egységében. A lézeres érzékelő három pulzáló infravörös sugarat bocsájt ki 905nm hullámhosszon, és azt méri, hogy mennyi idő alatt érkezik vissza a visszaverődő sugár az optikába” – magyarázza Karl Haupt, a Continental Fejlett Vezetői Asszisztens Rendszerek részlegének vezetője. A szenzor a jármű előtt lévő több mint 10 méteres távolságot figyeli, tehát rövidtávú érzékelő rendszerről beszélünk. A fény sebességének és a repülési időnek köszönhetően a multifunkciós szenzor az adott tárgy távolságát akár 10 centiméteres pontossággal képes megállapítani. A CMOS kamerával összekötve a modul egy megbízható és hatékony eszközzé válik a tárgyak kategóriák szerinti felismerésében.

A szűk költségkereteket figyelembe véve, különösen a kisméretű járművek esetében a multifunkciós modult úgy tervezték, hogy méretezhető legyen. A felhasználás függvényében a kalkulációs képességet három szinten lehet beállítani, azonban az eszköz mindhárom variáció esetében elképesztő mennyiségű megbízható információt dolgoz fel, amely alapján eldönti, hogy szükség van-e az automata vészfékezés aktiválására – és mindezt a lehető legkevesebb helyet elfoglalva teszi. A ’Toyota Safety Sense C’ csomagjának sávelhagyási figyelmeztetésén (LDA) kívül olyan egyéb vezetői asszisztenciák is kérhetők opcionálisan a szenzor részeként, mint például a sávtartási segéd (LKS) vagy a közúti jelzések felismerése (TSR).

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.16
A mély válság közepette elválnak az amerikai Rivian cég és Frank Klein német operatív főnök útjai.....
2024.05.16
Szögekkel és csavarokkal teli deszkát tett a gyanúsított egy vasúti átjáróba. A tiszafüredi....
2024.05.16
Hatalmas tűzben huszonkét hajó semmisült meg az Isztriai-félszigeten, Medulin kikötőjében még....
2024.05.16
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.16
Kínában már van megfizethető elektromos miniautó. Hozzánk vajon mikor érhetnek el? ..
2024.05.15
Tartós holdi életre és járművek energiaellátására is felkészülnek a tudós űrhajósok, akiket....
2024.05.15
- Bliccelés elleni kampányt tartott a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kedden: 71 121 utast....
2024.05.15
Az Európai Parlament új szabályokat vezet be azok ellen, akik nem fizetnek bírságot külföldön.   ..
2024.05.15
- A Waberer's International Nyrt. 196,7 millió euró árbevételt ért el az első negyedévben, ami 11,3....
2024.05.15
Május elején Budapest belvárosában, a Károly körút 7. szám alatt nyílt meg a régió első Cupra....