Zöldrovat

Csak csigatempóban lehet majd menni a spanyol településeken

2021.06.07.

Spanyolország legtöbb városi utcáján 30 km/órás sebességkorlátozást vezetnek be.

 

A spanyol utcák többségében 30 km/órára csökkentik a megengedett legnagyobb sebességet. A spanyol állami közlekedési hatóság (DGT) becslése szerint az új intézkedés az utak 60-70%-át érinti. A kormányzat 2020 novemberben hagyta jóvá az ezt megalapozó királyi rendeletet. Az új szabályozás a településen belüli egysávos utakat érinti, mindkét haladási irányban. Azok az utak, amelyeknek járdája azonos magasságban van, 20 km/órára csökken a sebesség, azokon, amelyeknek a forgalom mindkét irányában két vagy több sávban bonyolódik le, 50 km/órára korlátozódik.

2019-ben a védtelen közlekedők halálos áldozatainak aránya Spanyolországban meghaladta a járművekben meghaltak arányát. A különbség majdnem három százalékpont volt, és ez volt az első alkalom, hogy ilyen jelenséget figyeltek meg az adatokban.

„Inkább a városi közúti biztonságra kell összpontosítanunk, mint az autópályákra" - mondta Pere Navarro, a DGT igazgatója. A 2009 és 2019 közötti tíz évben átlagosan 370-en haltak meg közúti közlekedési balesetben, évről-évre kismértékű csökkenés mellett.

Az új közúti közlekedésbiztonsági intézkedések célja a halálesetek számának csökkentése. Tíz esetből kilencben, amikor a jármű sebessége meghaladja az 50 km/órát, az áldozat életét veszti. Ha a sebesség 30 km/órára csökken, akkor ez a kockázat 10 százalékra mérséklődik. További fontos szempont, hogy a féktávolság 30 km/órás sebességgel haladva fele akkora az 50 km/órás sebességről történő megálláshoz képest.

Változó és változtatandó szokások...

„Sokat várunk a 30 km/órás zónák bevezetésétől. Önmagában többet, mint pusztán a halálos áldozatok vagy a súlyos sérültek számának csökkenését.” - magyarázta Catherine Pérez, a barcelonai Közegészségügyi Ügynökség szakértője. „Az enyhébb sérülések csökkenésének köszönhetően csökkennek az egészségügyi rendszer terhei is, mindemellett kedvezően hat a balesetek családi, társadalmi és munkahelyi hatásaira is” – tette hozzá a szakember.

A korlátozásokat a városi mobilitási szokások dinamikus változása indukálta. A megnövekedett mobilitási igény, az autózás és motorozás részarányának növekedése, valamint a kerékpározás és az elektromos robogók népszerűsége egyaránt befolyásolták.

„Van egy olyan jelenség, amely a világjárvány előtt is jelen volt” - magyarázta Álvaro Gómez, a DGT Országos Közlekedésbiztonsági Megfigyelőközpontjának igazgatója. „De most még erősebb lett, és velünk is fog maradni. Az emberek egészen egyszerűen többet sétálnak”.

Gómez úgy véli, hogy az új szabályok olyan eszközt adnak a helyi önkormányzatoknak, amely segítségével megszilárdíthatják az úgynevezett „80–20” modellt, mely szerint a járművek 80%-ának az utcák 20% -án kell(ene) közlekednie, és fordítva.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

forrás és kép: erticonetwork.com, Unsplash

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.10.23
Szolgálat közben balesetet szenvedett és életveszélyesen megsérült egy motoros rendőr Budapesten -....
2021.10.23
Nem sok autótípus mondhatja el magáról, hogy 50 milliónál is több példányt adtak el belőle, amióta....
2021.10.23
Mesterséges intelligencia segítségével, automatikusan tölti az elektromos járműveket a vállalat....
2021.10.23
Egy neves aukciós ház oldalára került fel a fekete kisteherautó, amely várhatóan 40-50 ezer dollár....
2021.10.23
Abszurd helyzetet eredményez, hogy viszonylag kevés új autó érkezik a piacra, ezért a kétéves....
2021.10.22
Személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleset miatt teljes útlezárásra kell számítania a....
2021.10.22
Valtteri Bottas, a Mercedes pilótája volt a leggyorsabb pénteken az első szabadedzésen a Forma-1-es....
2021.10.22
Ha nem vársz sokat, nem fogsz csalódni. ..
2021.10.22
Pick up-kedvelők számára érdekesség, hogy a Nissan vadonatúj Frontier 2022 NISMO Off Road....
2021.10.22
Az M3-ason baleset, az M43-ason a tranzitforgalom, az M0-áson műszaki hibás teherautó okoz....