kínai autóipar
Noha Kína azt állítja, hogy mostantól képes kontroll alatt tartani a koronavírus terjedését és kezelését, az emberek sajnos továbbra sem állnak sorba újautókért. A kínai autókereskedések szövetsége szerint hiába nyitott ki az autókereskedések 99%-a, az átlagos látogatottság mindösszesen a korábbi szint 66%-a. Mindez meglátszik az újautó eladásokból származó bevétel szintjén is: a normális szint 64%-át sikerült teljesíteni. Utóbbi adatot egy 8721 kereskedést érintő kutatás során számolták ki, ami Kína egész területét vizsgálta.
Hasonló számokat produkáltak a szervíz és egyéb alkatrész szolgáltató tevékenységek, mindössze 67%-os bevétellel számolnak a megszokotthoz képest. Noha elsőre szörnyen hangzik az eredmény, az igazsághoz hozzátartozik, hogy amikor március végén újranyitottak a kereskedések, mindössze 35%-os bevétellel számoltak az első kínai márkáktól érkező jelentésekben. Kína nagyon hatékony lépéseket tett, hogy visszaszorítsa a koronavírus terjedését, de így is hatalmas károk keletkeztek az ottani autóiparban. Mint a legtöbb gyártó, ők is igyekeztek online eladásokkal fenntartani az érdeklődést, viszont minden jel arra mutatott, hogy az ügyfelek nem szeretnének dönteni egy végső szalonlátogatás nélkül.