2024

Ezekre az autókra érdemes odafigyelni 2024-ben – 1. rész

2023.11.12.

Eljött az év vége, így érdemes a szokásos összesítést elkészíteni, hogy mely autótípusokról szólhat a következő év.

Nem emlékszem olyan időszakra, amikor ekkora káosz volt az európai autópiacon. Korábban még azt hittük, hogy az önvezetés borzolja majd a kedélyeket, de már rég tudjuk, hogy a forszírozott villanyosítás és a kínaiak mindent leuraló offenzívája sokkal nagyobb kihívások elé állítja a gyártókat, mint eddig bármi valaha. Még nem kilátástalan a helyzet – amit az Euro 7 szabályozások puhítása is jól mutat, de az biztos, hogy szorosabbra kell húznia a nadrágszíjat minden hagyományos gyártónak, mint valaha.

Alfa Romeo – kis crossover

Épp ezért nagy öröm, hogy az Alfa Romeo még él, és nem felejti el, honnan jött. Érzékien kinéző, érzékien vezethető autókkal látnak el minket, amíg csak bírják, de a villanyosítás őket is elérheti jövőre az első kis crossoverükkel, ami technikai alapjait tekintve nagyban osztozik majd a Fiat 600e-vel és a Jeep Avengerrel. Ugyanakkor nincs kétségem afelől, hogy mindent megtesznek majd, hogy az Alfa Romeo élményből valamit a villanyos világban is átadjanak. Mivel jelenleg szinte csak nagy autókból áll az olaszok kínálata, a MiTo 2018-as kivezetése óta ez lehet az első nagy darabszámban eladható kisebb autója az Alfa Romeonak. A tisztán elektromos változatok mellett várható mild hybrid hajtásláncokkal is.

Citroen C3/e-C3

2024 egyik legizgalmasabb felforgatója mindenképp a Citroen C3 következő generációja lehet, ami közvetlen a Dacia Springgel kel versenyre a legolcsóbb villanyautó címért. 10 millió forint alatti árcédulával, egyszerű, de dögös formákkal és egy olcsó indiai padlólemezzel igyekszik a Citroen bevenni a megfizethető elektromos autók piacát, és az előzetes adatok alapján minden esélye megvan a sikerre. Könnyű kaszni, akár 100 kW-tal tölthető, 44 kWh-s LFP akkumulátor és akár 300 km feletti hatótáv. 2024 nyarán, amikor megkezdik a forgalmazását, minden kiderül, de az biztos, hogy az európai piac ki van éhezve az átgondoltabb, egyszerűbb autókra.

Cupra Tavascan

Szerintem még a SEAT sem gondolta, hogy ekkorát húznak a Cupra sportmárkával, ami előbb megtalálta identitását és helyét a piacon, mint maga az anyamárka. Talán a Formentor elképesztő sikere volt az utolsó kegyelemdöfés a SEAT-nak, ami miatt ők hamarosan fel is hagynak az autók gyártásával és átengedik a helyet az olyan egyedi modelleknek, mint a Cupra Tavascan, ami tulajdonképpen a Volkswagen ID.4 dinamikusabb vonalvezetésű, sportosabb változataként lép majd piacra, a jól ismert MEB padlólemezen. Természetesen lesz belőle 300 lóerő feletti, duplamotoros, kvázi összkerékhajtásos változat is, amiből 5,6 másodperc alatt lesz 100-on. Fun fact: a Forza Horizon 5-ben már játszhatunk vele.

Ford Explorer

Ha már MEB padlólemez, nem szabad megfeledkezni az utóbbi idők egyik legígéretesebb európai Fordjáról sem, az Explorerről, ami Volkswagen technikai alapokon, de hamisíthatatlan fordos jegyekkel érkezik majd 2024 júniusában. Külső jegyeiben igyekeztek a cég amerikai identitását kihangsúlyozni, méretében mégis egy igazi európai autó, európai utakra, európai igények szerint hangolva. Ami leginkább megkülönbözteti majd az alapjául szolgáló Volkswagen modellektől, az a praktikussága. Ilyen például a mozgatható, feltolható központi infotainment kijelző, ami alatt tárolórekesz bújik meg, vagy éppen a mély középkonzol, aminek térelválasztói egyben jégkaparók is. Lesz belőle több elsőkerekes, de lesz összkerekes, 340 lovas csúcsváltozat is.

Lexus LBX és LM

A Lexus CT 2017-es kivezetésével kisautó nélkül maradt a japán prémiummárka, úgyhogy kíváncsian várom, hogy mit tud majd nyújtani a Toyota Yaris Cross technikai alapjaira érkező LBX, ami a modern kor követelményeire reagálva már egy crossoverként érkezik. Ugyanakkor legalább ennyire érdekes lesz látni, hogy miként érvényesül az európai piacokon a Lexus LM luxus csapatszállító, ami váratlanul menő japán prémium hangulatot visz a haldoklónak hitt egyterűek piacára.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.04
Nézze meg a videót! ..
2024.03.04
Több mint ötmillió jármű után március 15-e helyett 2024-től elegendő április 15-ig befizetni az....
2024.03.04
A Bács-Kiskun Vármegyei Főügyészség jelentős mennyiségű kábítószerre elkövetett kábítószer-....
2024.03.04
A múlt század vége felé eljutott odáig a technológiák fejlődése, hogy a megfizethető autók is egyre....
2024.03.04
Három személyautó karambolozott az M2-es autóút Budapest felé vezető oldalán, Dunakeszi térségében....
2024.03.04
A Renault pikáns dolgokkal készült a Genfi Autószalonra, ahol a várva várt, 400 kilométeres....
2024.03.04
Két dobogós helyezéssel zárta Hideg Ádám a Formula 4 Winter Series harmadik fordulóját a hétvégén,....
2024.03.03
Dabason kapott lángra a jármű, jelentette az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság. ..
2024.03.03
Elrajtolt az Extreme E sorozat negyedik évada, melyben régi riválisok küzdenek új műfajban. ..
2024.03.03
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Javuló közlekedési morál? ..