Volkswagen ID.Buzz

Nem is olyan rég jelentek meg az első cikkek arról, hogy leáldozóban van az önvezetési kísérleteknek. Még az Egyesült Államok legfőbb önvezető központjaiban, mint Los Angeles vagy San Francisco is fokozatosan tűntek el az utakról a különböző önvezető startupok autói, a Waymo Jaguarjain kívül tulajdonképpen senki más nem maradt. Ehhez képest most úgy tűnik, hogy ismét forró téma lesz a önjáró taxik világa, ugyanis a Tesla egyszerre jelentette be a Robotaxik próba időszakát a Volkswagen ID.Buzz AD megjelenésével.

Utóbbit a Volkswagen mobilitásért felelős vállalata, a MOIA mutatta be és tulajdonképpen egy Level 4-es önvezetésre képes, tisztán elektromos furgon, amit a Tesla kezdeményezésével szemben nem a hétköznapi embereknek szánnak, hanem sokkal inkább mobilitási, autómegosztó vállalatoknak. Igyekeztek tényleg nappaliszerű kabint kialakítani odabent, ennek eléréséhez pedig megemelték az autó tetejét és meghosszabbították a tengelytávját. A bejutás a felhasználók okostelefonjával történik, odabent pedig mesterséges intelligencia gondoskodik az utasok biztonságáról, ami a kihelyezett SOS gombokkal együtt a beltéri kamerákra is hagyatkozik.

Összesen 27 szenzor, 13 kamera, 9 LiDAR és 5 radar gondoskodik a MOIA ID.Buzz-jának négyes szintű önvezetéséről. A cél az, hogy egy kulcsrakész terméket kínáljanak azoknak, akik bármilyen mobilitási vállalkozásba kezdenek és egy vonzó flottával szeretnének rendelkezni. Ráadásul nem csak Észak-Amerikában szeretnék kínálni a megoldást, hanem itt Európában is, noha nálunk sokkal szigorúbb a jogi környezet, ha önvezetésről van szó. Valószínűleg épp ezért hagyták meg a lehetőséget, hogy kormány és sofőrülés beszerelhető legyen a kabinba. Minden esetre Oliver Blume, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója megerősítette, hogy már 2026-ban szeretnék utcára küldeni autóikat, ami némi lemaradást mutat a Teslához képest ismét.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!