közlekedésbiztonság

Gyermekek biztonsága az autóban

2019.05.07.

A 10 évesnél fiatalabb gyermekek halálozása az utakon rettenetes számokat mutat Franciaországban.

 

Minden egyes héten 1 gyermek hal meg, 30 pedig kórházba kerül autó utasaként elszenvedett baleset miatt. A gyermekek halálozásában az közúti közlekedési balesetek még mindig vezető tényezőként szerepel. Egy 2015-ös felmérés azt mutatja, hogy még mindig sokan rosszul kötik be a gyerekeket az autóban: 3-ból 2 gyerek nem, vagy rosszul van bekötve.

2018. július és október között a Prévention Routière és a Bébé Confort közösen készített felmérést a rendőrség támogatásával a családok által sűrűbben látogatott helyszíneken (szórakoztató parkok, bevásárlóközpontok, szabadidős központok) Franciaország különböző régióiban. 329 megfigyelés történt a 0 és 11 év közötti korosztályra. Ezelőtt 2015. júliusában készült hasonló felmérés. Ez utóbbihoz képest nem sok változás történt: a gyermekek kétharmada rosszul volt bekötve vagy be sem volt kötve.

Szeretteink közül a legkisebbeket is a legnagyobb biztonságban kell tudnunk! (fotó: Sécurité Routiére)

A balesethez vezető okok között előkelő helyen szerepelt gyermekülés hiánya, rosszul bekötött öv, vagy a kezek alatt elvezetett öv, rosszul bekötött gyerekülés stb. szerepeltek. 75%-ban a biztonsági övvel bekötött ülések voltak rosszul rögzítve, míg 35%-ban az Isofixesek. Még mindig kevesen, az autósok csak 15%-a használja az isofixes üléseket, noha kétharmaduk ismeri.

A szülők alulinformáltak a veszélyekről

A 2 év alatti gyermekeknek csak körülbelül a fele (56%) utazik a menetiránynak háttal. Ráadásul túl hamar, már 9 hónapos kor körül kötik be a gyerekeket a menetiránynak megfelelően, noha az újfajta gyermekülések lehetővé teszik, hogy legalább 15 hónapos körig a menetiránynak háttal is be lehessen kötni, akár egészen 4 éves korig! Sokkal biztonságosabb háttal bekötni a gyereket, baleset esetén kevésbé éri terhelés a nyakat és az agyat.

Ami pedig az ülésmagasítót illeti: túl korán hagyják el, gyakran már 5 éves korban. Az ilyen korú gyermekek egynegyedét pedig már az autó ülésére ültetik. Azonban 10 éves korig (törvényi előírás) az ülésmagasító használatával elkerülhetőek lennének a súlyos sérülések (has).

A megfelelő üléshasználat 50-70%-ban csökkenti a gyermekek súlyos sérülését vagy elhalálozását baleset során. Ennél fogva a Prévention Routière azt szeretné elérni, hogy csökkentsék a gyerek biztonsági ülések Áfáját 20-ról 5,5%-ra.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
A belügyminisztérium újabb hat hónappal meghosszabbítja az ellenőrzést a magyar határon. Az....
2024.04.18
Drámai pillanatokat élt át egy anya és hároméves gyereke, miután utóbbinak odacsukta a lábát a....
2024.04.17
Ahogy minden évben, idén is személyes élményekkel jelentkezünk majd a Rally Croatia-ról, azaz....
2024.04.17
Eddigi legnagyobb projektjébe vágott bele az Autistic Art Alapítvány annak érdekében, hogy egy....
2024.04.17
És egyetemistákkal együtt tervezték.   ..
2024.04.17
Állványon elhelyezett és menet közbeni sebességmérő eszközzel is dolgoztak BRFK XVIII. Kerületi....
2024.04.17
Lássuk azokat az ikonikus autótípusokat, amiket sikerült a modern korba is sikerrel átültetni. ..
2024.04.17
Éves összevetésben 7 százalékkal nőtt az autóipari termelés az első negyedévben - derül ki a....
2024.04.17
Új kiskereskedelmi koncepció hirdetett meg a Toyota, amelynek jegyében megújulnak és gyökeresen....
2024.04.17
- A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) a régiós üzemanyagárak összehasonlíthatósága érdekében....