Lancia

A Lancia bejelentette, hogy jövőre visszatér a rali-világbajnokságba az új Ypsilon Rally2 HF Integrale modelljével, amely egyelőre csak a WRC2 kategóriában fog indulni. Az olasz cég egy közösségi médiában közzétett videóval jelentette be terveit, amelyhez egy rövid nyilatkozat is társult, amelyben megerősítette, hogy újonnan kifejlesztett (de részben a Citroën C3-ason alapuló) Rally2 autója jövő januárban, a monte-carlói szezonnyitón debütál a WRC-ben.

„A Lancia beszáll a versenybe. Üdvözöljük a WRC2-ben. A visszaszámlálás megkezdődött. Első állomás: Monte-Carlo, 2026 január. Készen állnak?” – olvasható a Lancia közösségi média csatornáin közzétett bejegyzésben. A Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale modellje a múlt hónapban került nyilvánosságra, amikor az internetre kiszivárgott néhány videó, amelyeken az autó aszfalton végzett fejlesztési tesztje látható Franciaországból. A videók megjelenése után néhány nappal a Lancia közzétette az autó hivatalos képeit is, valamint egy rövid nyilatkozatot. „Az új Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale a Lancia raligyőzelmeinek legendás szellemiségét hozza el a mai motorsportba, és ez csak a kezdet” – áll a Stellantishoz tartozó gyártó nyilatkozatában.
A Lancia WRC2 programjának teljes részleteit, beleértve a 2026-os pilótafelállást, még nem hozták nyilvánosságra. Az azonban várható, hogy a Lancia átveszi a Stellantis gyári támogatású Rally2 programját, amelyet jelenleg a Citroën visz, és amely a PH Sport tevékenységét segíti a C3 Rally2 autók WRC2-ben való versenyeztetésében a Rossell testvérpár (Yohan és Leo) számára. Bejelentették, hogy mivel a Maserati kilép az elektromos autóversenyek színteréről, a Citroën a jövő évtől a Formula E-re összpontosítja minden támogatását.
A jövő évi WRC2 program megerősítése a legújabb lépés a Lancia tavaly megkezdett visszatérésében a raliba. A rekordot jelentő 10 WRC konstruktőri címmel rendelkező gyártó (1974-1976, 1983, 1987-1992) először egy teljesen új, kétkerék-meghajtású Ypsilon Rally4 autót fejlesztett ki a Peugeot 208 Rally4 alapján, amely az új, egy márkakupa (Lancia Rally Trophy) mellett a Rali Európa-bajnokságban is versenyez.

A következő lépés a Lancia visszatérése lehet a WRC legmagasabb osztályába 2027-ben. Az új Rally1-es műszaki szabályok szerint a WRC27 autók 345 000 eurós költségkerettel készülnek, körülbelül 300 lóerős teljesítményt nyújtanak, miközben térbeli vázszerkezetet és „felhúzott” Rally2-es motorokat és alkatrészeket használnak. A jelenlegi Rally2 gépek a WRC27 autók mellett versenyeznek majd egy közös kategóriában, amely 2027-ben a WRC legfelső osztályát fogja alkotni.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!