Lancia

Hivatalos: gyári csapattal tér vissza 2026-ban a rali-vb-re a Lancia

2025.10.22.

De az első évben még csak a másodosztályt jelentő WRC2 kategóriában indulnak az Ypsilon Rally2 HF Integraléval.

A Lancia bejelentette, hogy jövőre visszatér a rali-világbajnokságba az új Ypsilon Rally2 HF Integrale modelljével, amely egyelőre csak a WRC2 kategóriában fog indulni. Az olasz cég egy közösségi médiában közzétett videóval jelentette be terveit, amelyhez egy rövid nyilatkozat is társult, amelyben megerősítette, hogy újonnan kifejlesztett (de részben a Citroën C3-ason alapuló) Rally2 autója jövő januárban, a monte-carlói szezonnyitón debütál a WRC-ben.

„A Lancia beszáll a versenybe. Üdvözöljük a WRC2-ben. A visszaszámlálás megkezdődött. Első állomás: Monte-Carlo, 2026 január. Készen állnak?” – olvasható a Lancia közösségi média csatornáin közzétett bejegyzésben. A Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale modellje a múlt hónapban került nyilvánosságra, amikor az internetre kiszivárgott néhány videó, amelyeken az autó aszfalton végzett fejlesztési tesztje látható Franciaországból. A videók megjelenése után néhány nappal a Lancia közzétette az autó hivatalos képeit is, valamint egy rövid nyilatkozatot. „Az új Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale a Lancia raligyőzelmeinek legendás szellemiségét hozza el a mai motorsportba, és ez csak a kezdet” – áll a Stellantishoz tartozó gyártó nyilatkozatában. 

 

A Lancia WRC2 programjának teljes részleteit, beleértve a 2026-os pilótafelállást, még nem hozták nyilvánosságra. Az azonban várható, hogy a Lancia átveszi a Stellantis gyári támogatású Rally2 programját, amelyet jelenleg a Citroën visz, és amely a PH Sport tevékenységét segíti a C3 Rally2 autók WRC2-ben való versenyeztetésében a Rossell testvérpár (Yohan és Leo) számára. Bejelentették, hogy mivel a Maserati kilép az elektromos autóversenyek színteréről, a Citroën a jövő évtől a Formula E-re összpontosítja minden támogatását.

A jövő évi WRC2 program megerősítése a legújabb lépés a Lancia tavaly megkezdett visszatérésében a raliba. A rekordot jelentő 10 WRC konstruktőri címmel rendelkező gyártó (1974-1976, 1983, 1987-1992) először egy teljesen új, kétkerék-meghajtású Ypsilon Rally4 autót fejlesztett ki a Peugeot 208 Rally4 alapján, amely az új, egy márkakupa (Lancia Rally Trophy) mellett a Rali Európa-bajnokságban is versenyez.

A következő lépés a Lancia visszatérése lehet a WRC legmagasabb osztályába 2027-ben. Az új Rally1-es műszaki szabályok szerint a WRC27 autók 345 000 eurós költségkerettel készülnek, körülbelül 300 lóerős teljesítményt nyújtanak, miközben térbeli vázszerkezetet és „felhúzott” Rally2-es motorokat és alkatrészeket használnak. A jelenlegi Rally2 gépek a WRC27 autók mellett versenyeznek majd egy közös kategóriában, amely 2027-ben a WRC legfelső osztályát fogja alkotni.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

RSS kategória (Hírstart tematika): 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.07
Csak kevés sofőr van tudatában annak, hogy az autóban hallgatott zene hatással van a vezetésre, és....
2025.12.07
A tervek szerint 2026 januárjában Budapesten, illetve a Ljubljana melletti Trzin-ben megnyíló....
2025.12.07
A II. Kerületi Rendőrkapitányság illetékességi területén tíz helyszínen telepített traffiboxok 2025....
2025.12.07
A kínai Great Wall Motors (GWM) 2029-ben 300 ezer autó előállítását tervezi Európában és a....
2025.12.06
Öt világbajnoki címmel évtizedeken át rekorder volt és nemcsak a Forma 1-ben vált legendává Fangio....
2025.12.06
Donald Trump amerikai elnök szerdán a Fehér Házban bejelentette, hogy jelentősen enyhíteni kívánja....
2025.12.06
A Skoda fontos mérföldkőhöz érkezett: a vállalat bejelentette, hogy a Mladá Boleslav-i gyárban....
2025.12.06
A Vision Meta Turismo ötvözi a szedánok és a SUV-ok előnyeit, és bemutatja a koreai márka következő....
2025.12.06
A kínai Dongfeng autógyártó bemutatta az eπ 007 szedán legújabb változatát, amely nemcsak hazai,....
2025.12.06
A négyszeres világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte két....