használtautó átvizsgálás
Hiába csak 100.000 km-es, az idő vasfoga nem kíméli az autókat. A lágyhibrid Hondát a csábítóan alacsony futásteljesítmény ellenére sem vette meg az ügyfelünk, máris összefoglalom a miérteket.

Se hidegben, se melegben nem lesz jó az utazás
Tartsuk a szokásainkat és beszéljünk kicsit általánosságban a típusról. A Honda 2005 és 2011 között gyártott Hybrid kivitelei úgy nevezett lágy hibridek, amiről írtam már korábban is. A motor mindig megy, a beépített rásegítés pedig okosan támogatja. A Honda ezzel a modellel szállt be a hibridek világába. Sokat nem kell várni tőle, de egy jól működő IMA (Intergated Motor Assist) rendszer jelentősen le tudja faragni a fogyasztást.

Az utastér esztétikai állapotára amúgy nem lehet panasz, nincsenek kopott gombok, felpöncörödött (van ilyen szó?) szőnyegbetétek, kiült ülések. Tulajdonképpen azt kell mondjam, hogy példás belső fogadott.
Keserűségre az adhat okot, hogy jó állapotú üléseket hamar tönkre teheti az izzadság, ugyanis a klíma nem akart hűteni. Egy vásárlás előtti helyszíni állapotfelérésen nem mindig tudjuk meghatározni, hogy miért nem. Lehet, hogy „csak fel kell tölteni” és lehet egy 20.000 forintos töltés és lehet egy 200.000 forintos kompresszorhiba is. Egy tény, rossz klímával nem veszünk meg autót.

Hideg időben sem lesz a legjobb, legalább is az anyósnak nem, mert a jobb első ülésfűtés nem működött az autóban. Biztosíték, vagy szét kell szedni? Soha nem fog kiderülni, mert egy 19 éves autóban ezzel senki sem fog foglalkozni.
Nagyfeszültség?
Hivatalosan és névlegesen a 22 blokkba rendezett 132 db cella összfeszültsége 158,4 Volt. A Civic 11 db feszültségmérő csatornával rendelkezik, 1 csatorna 2 fizikai blokkot mér. A diagnosztikában így 11 logikai blokk feszültségértékeit láttuk a következő értékekkel.

Elvileg minden fizikai blokk 6 db 1,2 Voltos cellából áll, így adódik a 7,2V feszültség. Mivel a jármű logikai blokkonként képes mérni a feszültséget, ezért annak elvi maximuma 14,4V. Nos ehhez képest a legjobb állapotban lévő logikai blokk 12V-os, a legrosszabb mindössze 6,5V-os volt.
A vezérlőegység elvileg ezt már nem engedheti, mert az összfeszültségre mindössze 96V adódott a mérések és a diagnosztika külön sora alapján. A diagból tudjuk azt is, hogy a vezérlőegység már egyenetlen töltésre panaszkodik, mint látjuk, nem véletlenül.
Röviden, cserélni kellene kb. az egész akkumulátort, hogy az IMA rendszer segítőkészsége helyreálljon. Persze ilyen öreg autóknál felmerül a bontott alkatrész, a cellánkénti csere lehetősége, de ki akar ezzel azonnal bíbelődni vásárlás után?
Egyébként érdekes, hogy a diagnosztika erre hivatott sorában az SOH érték, vagyis az akkumulátor degradációs szintjére utaló szám (state of health) még mindig 74%-os volt, ami az egyéb kijelzett értékek alapján erősen megkérdőjelezhető.
Egy jó kis CVT hiba is akadt
A fokozatmentes CVT-t váltók egyik jellemző meghibásodásáról már volt szó részletesebben, amikor egy Jazz Hybrid átvizsgálásáról meséltem.

Az indítókuplung – ahogy a neve is mutatja – felelős azért, hogy álló helyzetben ne fulladjon le a motor és az indítások simán menjenek. Hát kérem, itt nem ment simán, mert induláskor a jellemző hiba, a rángatás jelentkezett. Másodlagos javítóipari árakkal számolva sem ússzuk meg 300.000 Ft alatt, sőt…
Ilyen korban már ezeket is szereti a rozsda
19 év nagyon sok, főleg, ha valami vasból készült. Több korabeli Hondán is tapasztaltuk már a vásárlás előtti vizsgálatokon, hogy a közepesnél előrehaladottabb korrózió látható.
Főképp a futóelemek érintettek a rozsdásodásban, de azért az alvázon is vannak még megbontás nélkül is látható pörsenések. A minimum egy szakszerű korrózió (eltávolítás és) védelem, ami megint csak százezrekben mérhető mutatvány, és akkor még ott van a kockázata a takart elemek állapotának.

Venni, vagy nem venni, ez itt a kérdés
Ezt a közel 20 éves példányt, nem egész kétmillió forintért tették ki a kereskedésbe. Ha valaki mellette meglátja az alacsony futásteljesítményt könnyen elcsábulhat, ami vásárlás előtti átvizsgálás hiányában hamar meg is bosszulja magát.
Ügyfelünknek összeadva már sok volt a rossz klíma és ülésfűtés, a váltóhiba és a rozsdásodás. Tovább keresgél, de azt mondta, azt is mi fogjuk átnézni vásárlás előtt.
