Toyota Camry

Íme a világ legnépszerűbb személyautói, kategóriánkénti bontásban

2020.04.24.

Márciusig végéig kellett várni, hogy a globális autópiaci elemzők összesítsék, az egyes méretosztályokban melyek a világ legnépszerűbb típusai. A Toyota három szegmensben is piacvezető.

A Toyota RAV4 a szabadidőjárművek, a Toyota Camry a nagyautók, a Toyota Corolla pedig az alsó-középkategóriás családi gépkocsik között bizonyult 2019 legnépszerűbb típusának, derült ki a Focus2Move online autóipari elemző szervezet adataiból.

A világ több mint 150 nemzeti és regionális piacát nyomon követő és elemző Focus2Move szervezet közzétette, melyek voltak 2019-ben az egyes személygépkocsi-kategóriák legnépszerűbb képviselői.

2019-ben mindegy 85 millió új személyautót helyeztek forgalomba világszerte, 4,2 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A több mint 3,5 millió darabos visszaesés jelentős részéért (-2,4 millió autó, -8,7%) Kína felelt. Számottevő veszteségeket szenvedett az Egyesült Államok (-250 000 autó, -1,5%), India (-250 000 autó, -7,4%) és Japán (-170 000, -2,4%) is.

A kilenc fő piaci szegmensben kiegyensúlyozottan képviseltették magukat az autógyártó régiók. Három japán, két európai, két amerikai, egy indiai és egy kínai modell léphetett fel a dobogók csúcsára. A személyautók között a miniautóknál a (számos piacon Suzuki Alto néven forgalmazott, de mindenképpen indiai gyártású) Maruti Alto, a városi kisautóknál a Volkswagen Polo nyerte a piaci versenyt. Az alsó-középkategóriában az új generációs Toyota Corolla (a világ legnépszerűbb autója), a nagyautóknál pedig a Toyota Camry őrizte magabiztosan első helyét. A legnépszerűbb prémium kategóriás személyautó a Mercedes E-osztály, míg a kupék között a Ford Mustang nyert.

A legkeresettebb szabadidőjármű, a Toyota RAV4 tovább növelte piaci előnyét, a platós kisteherjárművek között pedig a Ford F-150-ből adták el a legtöbbet. Ez utóbbi ugyanúgy nem tekinthető globális típusnak, mint a buszlimuzinok között élen végzett Wuling Hongguang.

Amennyiben ebben a két szegmensben csak a világszerte forgalmazott modelleket értékeljük, a Toyota Hilux, illetve a Dodge Grand Caravan kerül az élre. A pickup-szegmens három vezető típusa egyébként valójában nem önálló modell, hanem egy-egy modellcsalád, amely a legkülönfélébb teherbírású könnyű és közepes haszonjárműveket foglalja magába. A Toyota Hilux ezzel szemben világszerte ugyanabban a formában kerül forgalomba, egyedül a motor változhat piaconként. Zárójelben a 2019-es értékesítési adatok, valamint a 2018-hoz képest mért százalékos eltérések láthatóak.

       Mini Városi Kompakt Közép
 1. Maruti Alto

(215 687, -18,5%)
Volkswagen Polo

(596 585, -17,4%)
Toyota Corolla

(1 247 589, +5,1%)   
Toyota Camry

(698 721, +4,3%)
 2. Fiat Panda

(187 251, +8,8%)
Toyota Yaris

(414 914 ,+3,5%)
Honda Civic

(815 644, -1,4%)
Honda Accord

(534 275, +3,1%)
 3. Ford Ka

(183 339, -3,3%)
Renault Clio

(316 118, -17,4%)
Volkswagen Golf

(681 387, -13,0%)
Volkswagen Lavida

(533 260, +5,8%)
 4. Renault Kwid

(182 622, +7,1%)
Ford Fiesta

(311 735, -17,1%)
Hyundai Elantra

(437 213, -29,4%)
Nissan Sylphy

(475 726, -2,3%)
 5. Daihatsu Tanto

(175 292, +28,4%)
Chevrolet Onix

(276 675, +8,0%)
Ford Focus

(338 918, -25,1%)
Mercedes C-osztály

(455 413, -1,1%)

 

         Prémium Kupé* Crossover Pickup Buszlimuzin*
 1. Mercedes E-osztály

(396 837, -0,9%)
Ford Mustang

(103 436, -3,4%)
Toyota RAV4

(947 919, +13,9%)
Ford F-széria

(1 070 302, -1,1%)
Wuling Hongguang

(374 878, -21,3%)
 2. BMW 5

(361 560, -3,2%)
Dodge Challenger

(65 108,-7,5%)
Honda CR-V

(811 209, +10,8%)
RAM

(731 988, +17,4%)
Wuling Hongguang

(374 878, -21,3%)
 3. Audi A6

(238 561, -4,1%)
Chevrolet Camaro

(54 081, -6,0%)
VW Tiguan

736 885, -8,2%)
Chevy Silverado

(642 641, -1,7%)
Buick GL8

(148 121, +2,6%)
 4. Škoda Superb

(101 973, -21,4%)
Mazda MX-5

(31 688, +2,9%)
Hyundai Tucson

(530 169, -7,1%)
Toyota Hilux

(550 361,-0,5%)
Nissan Note

(135 165, -12,7%)
 5. Hyundai Grandeur

(100 617, -11,0%)
Porsche 911

(29 987, -8,3%)
Nissan Qashqai

(498 915, -3,3%)
Ford Ranger

(354 321, +32,3%)
Honda Odyssey

(133 282, -8,5%)

* A Focus2Move rangsora ezekben a szegmensekben tévesen oda nem tartozó modelleket is tartalmaz; ezeket táblázatunkban kiszűrtük.

Fotó: Toyota

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....