közlekedésbiztonság

Két kerékre veszélyes amerikai államok

2021.05.23.

Megmutatjuk, melyek a kerékpározás szempontjából legveszélyesebb államok.

A mobilitási adatok elemzésére szakosodott StreetLight Data elemzéséből kiderül, hogy az 52 amerikai állam közül Massachusetts a legbiztonságosabb, Delaware pedig a legveszélyesebb – legalábbis ami a kerékpározást illeti.

A StreetLight szerint a megtett kerékpármérföldekre (bicycle miles travelled - BMT) vonatkozó módszertan ellentétes az Országos Autópálya Közlekedésbiztonsági Hivatal (National Highway Traffic Safety Administration) halálos balesetekre vonatkozó jelentési rendszerének (FARS) megállapításaival. Ez utóbbi a megtett út helyett az egy főre jutó halálos balesetek alapján rangsorolja az államokat.

"Valójában nincs értelme mérni az egy főre eső kerékpáros kockázatokat, hiszen egy adott államban nem mindenki kerékpározik. Viszont a teljes USA-ra rendelkezésre álló nagymennyiségű adatok elérhetősége miatt országszerte először mérhetjük meg a kerékpározás kockázatát mérföldenként kerékpárral, sőt területi összehasonlítást is végezhetünk. Ezek az adatok nagyon hasznosak a tervezők és a hivatalnokok számára a projektek rangsorolása és költségvetésének meghatározása során”  - magyarázza a StreetLight társalapítója, Laura Schewel.

Alapos elemzéssel és a helyi tapasztalatok felhasználásával tervezhetően elkerülhető a baj (kép: itsinternatiuonal, Dreamstime)



Az elemzéshez a StreetLight azonosított és összesített helyalapú szolgáltatásokat (Location-Based Services - LBS) és GPS adatokat használt. A vállalat saját gépi tanulási algoritmusai ezeket az adatokat különféle szempontok szerint sorolták utazási módokba, beleértve a járművet, a kerékpárt és a gyalogosokat is.

A további relevancia érdekében a tervezők kombinálhatják a StreetLight Bicycle honnan-hová (Origin-Destination - OD) vagy zóna aktivitási mérték (Zone Activity Metrics) biztonsági adatait, hogy azonosítsák azokat a forgalmas kerékpáros területeket, amelyek nem rendelkeznek megfelelően kialakított infrastruktúrával.

A StreetLight biztos benne, hogy az elemzések és a helyi tapasztalatok ötvözése jobban rávilágít a kerékpáros közlekedésbiztonság szűk keresztmetszeteire, valamint segítséget nyújt a tervezőknek a beavatkozási pontok meghatározásában.

(Képek: itsinternational.com, Dreamstime)

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.08
A klasszikusok átka, vagy dicsérete, hogy sok utánzójuk akad, olykor még az utánzókat is utánozzák....
2025.12.08
Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és....
2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....
2025.12.08
Biatorbágy közelében, Hegyeshalom felé nagy a torlódás - írja a Katasztrófavédelem. ..
2025.12.08
Ukrán oldalon fennálló áramszünet miatt szünetelt a határforgalom a nagyhódosi közúti....
2025.12.08
A pozsonyi rendőrség december 3-án, szerdán egy közlekedési szabályokból tartott elméleti vizsga....
2025.12.08
Közel 100 nappal első Forma–1-es futama előtt az Audi már ízelítőt adott abból, milyen lesz a márka....
2025.12.08
Magam sem gondoltam volna, de néhány apró kellemetlenségtől eltekintve meglepően gördülékenyen....