közlekedésbiztonság

Két kerékre veszélyes amerikai államok

2021.05.23.

Megmutatjuk, melyek a kerékpározás szempontjából legveszélyesebb államok.

A mobilitási adatok elemzésére szakosodott StreetLight Data elemzéséből kiderül, hogy az 52 amerikai állam közül Massachusetts a legbiztonságosabb, Delaware pedig a legveszélyesebb – legalábbis ami a kerékpározást illeti.

A StreetLight szerint a megtett kerékpármérföldekre (bicycle miles travelled - BMT) vonatkozó módszertan ellentétes az Országos Autópálya Közlekedésbiztonsági Hivatal (National Highway Traffic Safety Administration) halálos balesetekre vonatkozó jelentési rendszerének (FARS) megállapításaival. Ez utóbbi a megtett út helyett az egy főre jutó halálos balesetek alapján rangsorolja az államokat.

"Valójában nincs értelme mérni az egy főre eső kerékpáros kockázatokat, hiszen egy adott államban nem mindenki kerékpározik. Viszont a teljes USA-ra rendelkezésre álló nagymennyiségű adatok elérhetősége miatt országszerte először mérhetjük meg a kerékpározás kockázatát mérföldenként kerékpárral, sőt területi összehasonlítást is végezhetünk. Ezek az adatok nagyon hasznosak a tervezők és a hivatalnokok számára a projektek rangsorolása és költségvetésének meghatározása során”  - magyarázza a StreetLight társalapítója, Laura Schewel.

Alapos elemzéssel és a helyi tapasztalatok felhasználásával tervezhetően elkerülhető a baj (kép: itsinternatiuonal, Dreamstime)



Az elemzéshez a StreetLight azonosított és összesített helyalapú szolgáltatásokat (Location-Based Services - LBS) és GPS adatokat használt. A vállalat saját gépi tanulási algoritmusai ezeket az adatokat különféle szempontok szerint sorolták utazási módokba, beleértve a járművet, a kerékpárt és a gyalogosokat is.

A további relevancia érdekében a tervezők kombinálhatják a StreetLight Bicycle honnan-hová (Origin-Destination - OD) vagy zóna aktivitási mérték (Zone Activity Metrics) biztonsági adatait, hogy azonosítsák azokat a forgalmas kerékpáros területeket, amelyek nem rendelkeznek megfelelően kialakított infrastruktúrával.

A StreetLight biztos benne, hogy az elemzések és a helyi tapasztalatok ötvözése jobban rávilágít a kerékpáros közlekedésbiztonság szűk keresztmetszeteire, valamint segítséget nyújt a tervezőknek a beavatkozási pontok meghatározásában.

(Képek: itsinternational.com, Dreamstime)

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.01.20
Negyedével nőtt tavaly a félvezetőipari ágazat forgalma globálisan a Gartner piackutató vállalat....
2022.01.20
A Pest megyei rendőrök az elmúlt napokban az M0 autóúton tevékenykedtek, két horrorkaravánt is....
2022.01.20
A Volkswagen autógyártó 2021-ben lényegesen több járművet tudott eladni az Egyesült Államokban,....
2022.01.19
Eltűnő kategóriák, halálra ítélt topmodellek? Hihetetlen, de egyre népesebb a mezőny. ..
2022.01.19
- A Dacia legyártotta a hétmilliomodik járművét dél-romániai üzemében, amely 1968 óta működik -....
2022.01.19
Mexikó a hetedik legnagyobb autógyártó a világon. Az országban 2021-ben kevesebb autót gyártottak,....
2022.01.19
- A Continental csoporthoz tartozó ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. makói üzeméből....
2022.01.19
Volt, amit egyszerűen kalapácsnak, míg más autót egyenesen a család barátjának neveztek el. Egy....
2022.01.19
- Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult....
2022.01.19
A prémium járműveket gyártó Audi az értékesítés csekély visszaeséséről, egyidejűleg az elektromos....