Dongfeng
Európában sokan felkapták a fejüket, amikor a Dacia márka benyomult a piacra outlet-árpolitikájával. Aztán a román autógyártó a Renault ernyője alá került, és senkinek nem lehetett panasza, főleg az olyan modellek sikerei után, mint a Duster, a Sandero és a Lodgy. De Európán kívül is voltak olyanok, akik megkülönböztetett érdeklődéssel kísérték a Dacia piaci hódítását. Például a kínaiak.
A Dongfeng csoportnak - amely kapcsolatokat ápol a Kiával, Stellantisszel, Hondával, Renault-val, - annyira megtetszett a Dacia-féle példa, hogy fogta magát és egyszerűen lemásolta. A módszert és az autót is.
Most pedig itt van a Dongfeng E1, egy SUV, amely lényegében nem más. mint egy elektromos Dacia Duster. De a másolás mellett – amit ők „inspirációnak” ott van az árpolitika lekopírozása is. Az Alibaba honlapján eladásra kínált modellt szinte fapados áron, 6 ezer euróért (kb. 2,1 millió forintért) hirdetik, amiből még alkudni is lehet.
Még a románok is a szívükhöz kaptak, amikor meglátták a fotókat egy autóról, am félúton van a Duster és a Sandero között, és arra a következtetésre jutottak, hogy ilyesmi csak Kínában juthatott eszébe valakinek. Körülbelül tíz éve beszélhetünk az európai autók ázsiai klónjairól. Az utánzatok azonban eddig luxusautókról szóltak, soha nem fordult még elő a populáris piaci szegmensekben.
Az „új” modell megjelenése gyökeres változást jelent a Dongfeng stratégiájában, ami kiszámíthatatlan következményeket rejt magában.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!