Kia EV 6

Kitűnően teljesít autópályán is a Kia

2023.10.06.

528 km-es autonómiával hirdetik, ami nyilván nem folyamatos csúcssebességen járatás mellett számítandó. Az olasz Il Giornale napilap újságírója kíváncsi volt, mennyit bír pályán a koreai villanyautó.

 

Az első pont, amely vonzó lehet egy potenciális vevő számára, minden bizonnyal a design. Az EV6 jellegzetes autó, nem marad észrevétlen az úton. Belül garantált a tágasság, az utastér pedig mind az anyagok, mind az összeszerelés tekintetében nagy gondosságról árulkodik.

A választás másik lehetséges oka a technológia, amin nem csak a töltési teljesítmény értendő. Hiszen a technológia mindenütt jelen van, a legújabb vezetési segédletektől kezdve a nagy felbontású kamerákon át az infotainmentig. Ráadásul itt a technológia mindenki barátja: a funkciók jól elérhetőek egy olyan kezelőfelületen, amely még a kevésbé gyakorlottak számára is egyszerű. Alapfelszereltségnek számítanak a 19 colos kerekek, a sötétített ablakok, a fűthető első ülések és a fűthető kormánykerék, a tolatókamera, a parkolószenzorok és még sok más.

De lássuk azt a tesztet, aminek főszereplője a Kia EV6 GT és a sofőr, Luigi Melita. Az olasz szakújságíró egy 27 fokos, kellemesen meleg napon „vizsgáztatta” az autót.

Induláskor az akkumulátor (77,51 kWh lítium-ion) 100%-os töltöttségű volt. Az út során a légkondicionáló 23/24°-on működött. Emellett az infotainment folyamatosan szórakoztatott és navigált, valamint a tesztelő sokat használta a 2. szintű félautonóm vezetést, ami egy másik erőssége ennek a modellnek.

A tesztre egy kevésbé forgalmas, szombati napon került sor, amikor Luigi 132 km/órás átlaggal haladt az autópályán. Ilyen magas értékkel a Kia EV6 körülbelül 26 kWh-t fogyasztott 100 kilométerenként. Autonómia ilyen körülmények között? 296 kilométer egy feltöltéssel.

Az út végén, a városi és városon kívüli szakaszokat is beleértve, a teljes átlag 24,7 kWh/100 kilométerre csökken, köszönhetően a Kia EV6 kiváló energia-visszanyerő képességének.

És ennél még jobb eredményeket lehet elérni városon kívüli területeken, ahol állandó 90 km/órás sebesség mellett 18 kWh/100 km körüli átlagot produkál ez a modell és a városban, ahol lassabb tempóval haladunk, akár 14/15 kWh/100 km is lehet ez a mutató. Autópályán pedig elég az átlagsebességet 130-ról 120 km/órára csökkenteni, hogy 23 kWh/100 km-es fogyasztást kapjunk.

De! Amikor hosszabb utakra (tegyük fel, 500-600 kilométerre) induló elektromos autókról beszélünk, nemcsak a fogyasztást, hanem a feltöltés sebességét is figyelembe kell vennünk. A Kia ezért választotta a 800 voltos platformot, amely lehetővé teszi, hogy a Kia EV6 a gyorstöltőállomásokon nagyon lapos töltési görbét tartson. Míg a városban és a külvárosokban ez nem jelent nagy különbséget, a gyakran autópályán utazóknak érdemes tanulmányozni a töltési görbét és felfedezni, hogy nem a maximális csúcsérték számít, hanem az, hogy az autó hogyan bírja a nagy töltési teljesítményt. És a Kia a platformjával ezt nagyon jól megoldja, az egész elektromos autók világában a legjobbak között van.

Forrás: ilgiornale.it

Fotók: kia.com

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.15
Ismét felvillanyozódott a Hyundai márka és újabb elektromossal bővíti márkakupa-sorozatát. ..
2024.04.15
Visszatér a tél Ausztriába, hétfőn figyelmeztetést adtak ki az autósoknak – írja a Heute című....
2024.04.15
Miért áll egy kihegyezett versenyautó egy hófödte versenypályán, és miért sorakoznak mögötte....
2024.04.15
Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) és az Audi Hungaria tárgyaló delegációi közötti....
2024.04.15
Az Audi több mint 20 új, tisztán elektromos, plug in hibrid és hagyományos, belső égésű motorral....
2024.04.15
Április 9-én Pekingben mutatta be legújabb, működésének első öt évében kapacitás- és....
2024.04.15
Erősen indította az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi üzletága az idei évet, miután 16 százalékkal....
2024.04.15
Alkalmanként átlagosan 2,5 órát parkolnak a magyar autósok az utcán és 6 órát a parkolóházakban, az....
2024.04.15
Európai tervezés, törökországi gyártás, japán hagyományok - ezek a sarokpontjai a Mitsubishi Colt....
2024.04.15
Múlt és jelen egyhelyen mindig izgalmas egyveleget mutat, nem véletlen, hogy az Akkor és Most Jármű....