gumiabroncs

Közel 10%-os növekedést ért el a magyar gumiabroncs piac

2016.08.05.

2016 első félévében a nyári személyautó gumiabroncs piac 8,5%-kal nőtt a gyártói oldalon, 2015 első félévéhez képest. A növekedést az olcsóbb (Budget) szegmens húzta 14,2%-os növekedéssel, míg a középkategória (Quality) 8,8%-kal bővült, a Prémium szegmens pedig 0,2%-kal csökkent. „Az év első felében figyelemre méltó módon nagyot ugrott a nagyobb sebességindexszel rendelkező gumiabroncsok forgalma, míg tovább bővült az olcsóbb, valamint a középkategóriás gumiabroncsok szegmense is hazánkban. A kereslet alakulására jó hatással volt az alacsony üzemanyagár” – mutat rá Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója.

Ha keréktárcsa-átmérő szerinti bontásban nézzük a nyári gumiabroncsok piacát, a 14” és 22”  enyhe csökkenése mellett minden méret darabszáma emelkedett az előző év azonos időszakához képest (különösen a 17”-18”). Szegmensek szerint tovább bontva pedig tisztán látszik, hogy a prémium darabszámban nem, csak a méretekben nőtt, a Quality a 13”, 15” és 17” esetén, míg a Budget 15”-18” között mutatott fel bővülést.

Sebességindex szerinti bontásban elemezve, csak a „V”, „W” és „Y” sebességindexű nyári gumiabroncsok értékesítése nőtt 20,8%, 18,3% valamint 30,2%-kal. Elmondható tehát, hogy jelentősen emelkedett a kereslet a 240, 270 és a 300 kilométer/órás végsebességre alkalmas gumiabroncsokra, még akkor is, ha közúti forgalomban ennek csak a töredékét tudja kihasználni a tulajdonos hazánkban. „Ennek elsődleges oka az évről évre növekvő, nagy teljesítményű illetve felső kategóriás használtautók importja, valamint az autógyártók első felszerelésű abroncsainál jelentkező méret és sebességindex növekedés. A jelentős mennyiséggel rendelkező 190 kilométer/órás végsebességre alkalmas „T” sebességindexű abroncsok darabszáma viszont 2,5%-kal csökkent” – tette hozzá a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója.

A kereskedők szemszögéből

Az értékesítők enyhén növekvő eladásokról számoltak be a személy- és kishaszonjármű-abroncsok terén, míg a nyári-gumiabroncs készleteik jellemzően az ilyenkor szokásos szint környékére csökkentek. „Az okok főként arra vezethetőek vissza, hogy a reálbérek növekedése, a növekvő járműértékesítés és a továbbra is viszonylag alacsony árak hatására növekvő üzemanyag-fogyasztás egyértelműen pozitív vásárlói környezetet teremt a gumiabroncs végfelhasználói piacon” – jegyezte meg Rábai Dániel.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....