Changan

A kupé-SUV átmenet, ami pickupnak is elmehet és egy ’60-as évekbeli technológiát alkalmaz

2024.02.17.

Changan Automobile Qiyuan E07-es modellje egyszerre akar SUV, kupé és pickup is lenni és ezt úgy oldja meg, hogy egy 1960-as évekbeli ötletet hasznosít újra.

Az SUV-őrület manapság annyira tetőfokára hág, hogy mindenki ilyen autót tervez és az autógyártók minden más kivitellel összemossák a hatalmas városi terepjárókat annak érdekében, hogy azokat a vevőket is elcsábítsák, akiknek nem annyira jön be a hatalmas fenekű autó dizájnja.

Ilyen gondolatmenetre épül a kupé és SUV átmenete, ahol a terepjáró hátulja kupészerűen le van csapva, hogy sportosabb külsőt kölcsönözzön neki, így viszont rengeteg csomagteret veszítünk és magasabb dolgokat már nem is lehet szállítani az autóban. Mégis, az egyre inkább autóiparban is erősödő Kína előrukkolt egy modellel, ami talán képes jó színben feltüntetni ezt az átmeneti szegmenst.

A Changan Automobile Kína legrégebben működő autógyártója, de a BYD vagy a Nio mellett alig hallani róla, ezért ismerik alig a nyugati világban. Ezen igyekeznek változtatni Qiyuan nevű márkájukkal, ami egy csak elektromos autókat kínáló brand lesz és első koncepció autóját, a CD701-et tavaly leplezték le.

2024-et írunk, és a koncepció valósággá vált, E07 néven. A kínai Ipari és Információtechnológiai Minisztérium honlapjára kerültek fel az első képek az autóról, amelyet a Qiyuan tömegesen gyártani akar.

A CD701 koncepció. (Forrás: kínai Ipari és Információtechnológiai Minisztérium)

A Qiyuan E07 egy elektromos SUV, amely azonban pickupként is használható, mivel lecsapott, kupészerű hátsó ablakát eltávolítva platót kapunk. Hivatalosan a trucklet, szabad magyar fordításban kis-kisteherautó, vagy pickupocska kategóriába lehet besorolni emiatt, és hasonló méretekkel rendelkezik, mint a Ford hasonló személyautó nagyságú Maverickje. Persze amíg az amerikai gyártó modellje tényleg használható platós autóként, az E07 esetében ez csupán marketingfogás, és az eltávolított ablak helyén lévő rész alig nevezhető platónak, de persze rá lehet mondani.

Azt azért illik hozzátenni, hogy az elgondolás igen jó, és ha bekerül az Egyesült Államokba, sőt talán Európába is, sokan választhatják a modellt, már csak azért is, mert minden szegmensben el lehet helyezni, így a potenciális vevőszám is megnő.

A hátsó szélvédőt elávolítva kapjuk a platót. (Forrás: kínai Ipari és Információtechnológiai Minisztérium)

Az is fontos tény, hogy a kínaiak most sem találtak fel újdonságot, mivel ez a technológiai – vagy éppen marketinges – újítás már az 1960-as években megjelent az autóiparban. Az azóta sajnos megszűnt Studebaker reklámozta Wagonaire nevű modelljét úgy, mint egy nagy, kényelmes, családi egyterű kombi, amelynek tetejének egy részét igény esetén le lehet szedni, ezzel kvázi egy platót létrehozva.

Fel lehet tenni a kérdést, miért nem lett kultikus a Studebaker Wagonaire ötlete. Nos, a tulajdonosok beázásról panaszkodtak azokon a helyeken, ahol a tetőt le lehet szedni, így a modell igen rövid életűre sikeredett, mindössze négy évig gyártották. Remélhetőleg a Qiyuan E07 esetében nem lesz ilyen probléma.

A Studebaker Wagonaire. (Forrás: motor1.com)

A kínai autónál nem is kell majd tetőt bontani ahhoz, hogy hozzáférjenek a platóhoz, hanem lesz egy lehajtható platóajtó, hasonlóan a rendes pickupokhoz. Azt még nem tudni, hogy a beltérben lesz-e válaszfal az utastér és a plató között, de mivel a tavaly bemutatott koncepcióautóban nem volt ilyen, ezért valószínű, hogy itt sem lesz.

Az E07 alapvetően elsőkerekes, egyetlen, 338 lóerős motorral lesz kapható, de összkerék-meghajtás vagy éppen egy második, 252 lóerős motor is plusz felszereltség, így akár 590 lóerős járművet is kaphatunk.

Viszont akarunk kapni? Az E07-esen látszik, hogy a Cybertrucktól kölcsönözte kinézetének több részét is, emellett pedig nem is hasznos azok számára, akik pickupot szeretnének, de talán azoknak sem, akik SUV-t. Kupénak pedig nagy, így fennmarad a kérdés, hogy akkor mégis ki a célközönség?

Forrás: 
Motor1.com

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.07.19
A járatok törlése megterheli az ausztriai utazókat. Csak az elmúlt 6 napban 1129 késés és közel 100....
2024.07.18
Csehországban az idei első fél évben 774 310 személyautót gyártottak, ami éves szinten 4,9....
2024.07.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.07.18
Várhatóan izgalmasan alakul majd a hétvégi 39. Forma-1-es Magyar Nagydíj vasárnapi futama, melynek....
2024.07.18
A gyorshajtási bírságok is elkerülhetőek lesznek az új eszközzel. ..
2024.07.18
Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma júniusban az egy évvel korábbihoz képest az Európai....
2024.07.18
Látványosan frissült a Cupra Formentor és a Cupra Leon/Leon Sportstourer duó. A plug-in hibrid....
2024.07.18
Az őzek kezdődő párzása miatt óvatosságra, figyelmesebb közlekedésre hívja fel a figyelmet a....
2024.07.18
Ahogy február óta töretlenül, úgy júniusban is a kontinens élmezőnyébe tartozott a magyarországi....
2024.07.18
Megadta a módját a Goodwoodi Sebességfesztiválon való részvételének a Toyota. A márka....