csiphiány

Látják a beszállítók a fényt az alagút végén

2021.12.30.

Az európai autóbeszállítók szövetsége (Clepa) tízedik alkalommal is elkészítette átfogó felmérését az autóipari beszállítói láncokról. A több mint háromezer európai beszállítót tömörítő szakmai szervezet beszámolója szerint a beszállítók jobban bíznak a jövő optimista kilátásait illetően, mint a koronavírus-járvány kezdetekor, de az ellátási lánc problémáit továbbra is súlyosnak gondolják. Abban mindannyian egyetértenek, hogy a válságból a kiút csakis a fenntartható termelés lehet.

 

A 10. Clepa Pulse Check felmérés is bizonyítja, milyen nagy visszaesést okozott a termelésben a csip- és nyersanyaghiány, illetve mekkora nyomás alá kerültek a cégek a digitális transzformációra történő átállással. Pozitív kilátásról a válaszadók 27 százaléka nyilatkozott, ami ugyan elég borús képet fest, ám a tavalyi 8 százalékhoz képest igazi javulás. A cégvezetők úgy nyilatkoztak, hogy 2022 első félévéig nem várják a helyzet javulását, de abban sem biztosak, hogy ez 2022 végéig bekövetkezik. A 2021-re megfogalmazott pénzügyi és eredményességi célokat többségük nem látja tarthatónak. Szerintük a csip- és nyersanyaghiány ellátási láncok ezreit akadályozza, ezzel pedig munkahelyek milliói kerültek veszélybe.

A beszállítók a nehézségek ellenére nem hátrálnak, a tűzoltás mellett a jövőt befolyásoló stratégiák kidolgozásával vannak elfoglalva, amelynek kulcsszavai a zöld és a digitális. A válaszadók hetven százaléka alkalmazkodik a megváltozott ellátási viszonyokhoz, így több forrásból vásárolnak, közelebbi kapcsolatot építenek a félvezetőgyártókkal és hosszútávú szerződéseket kötnek. A válság egyre szorosabb és főleg hatékonyabb együttműködést kíván a beszállítók és az autógyártók (OEM) között is.

Sok cégvezető, a válaszadók 53 százaléka véli úgy, hogy a vállalatok pénzügyi tartalékaira szükség lesz az elkövetkező 12 hónapban. Az egyesülései és felvásárlási törekvések is fokozódnak, a válaszadók 39 százaléka növeli a jövő évben aktivitását ezen a területen.

A válság ráirányította a figyelmet arra is, hogy a paradigmaváltás immár elkerülhetetlen, a megszokott üzletmeneteket felváltják a sokkal fenntarthatóbb üzletek. Az európai zöld megállapodás (European Green Deal) és a Fit for 55 csomag elfogadása a piac és az ipar minden szereplője számára egyértelművé tette, hogy a dekarbonizáció, illetve a körkörös gazdaság olyan alapvető mozgatók, amelyek alapjaiban változtatják meg az ipart és benne a járműipart.

B. Cs.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.06.19
A forgalmi adatok és az úticélok is a nyarat idézték a tavasz végi-nyár eleji hosszú hétvégéken a....
2025.06.19
Komoly összeget fektet a Rolls-Royce abba, hogy ne mozduljanak el a mainstream irányába. Sőt, épp....
2025.06.19
Hiába a hatszámjegyű bírság, a jogosítvány bevonás, még mindig sok a gyorshajtó és az ittas vezető....
2025.06.18
Az ember racionális lény, legalábbis mindannyian erre törekszünk. Így választunk magunknak párt,....
2025.06.18
Floridában gyorshajtáson kaptak egy házasságkötésre igyekvő, pontosabban száguldó menyasszonyt,....
2025.06.18
Nem számít a hőség, ez az új szabály.   ..
2025.06.18
Legkorábban június 22-én, vasárnap indulhat az Axiom-4 misszió legénysége, köztük Kapu Tibor....
2025.06.18
Már vagy tíz kínai autómárka kapható Magyarországon. Legújabb fejlemény, hogy Közép-Európában is....
2025.06.18
Évek óta nincs könnyű helyzetben az autóipar, a nehézségek pedig egyre inkább szemléletváltást....
2025.06.18
Az ország számos pontjáról több tucat motorost vonzott a Vas Vármegyei Rendőr-főkapitányság Baleset....