Honda
Az eladási darabszám alapján harmadik legnagyobb japán autógyár a 2015-ös pénzügyi évben 14,60 ezer milliárd jen, az előző évinél 9,6 százalékkal magasabb értékesítési árbevételre tett szert. Működési eredménye viszont 24,9 százalékkal 503,38 milliárd jenre csökkent. A dollárral szemben gyengülő jen exportbevételre gyakorolt pozitív hatását bőven ellentételezte a feltörekvő piaci devizák dollárral szembeni gyengülése.
A Honda a 2015-ös üzleti évében 4,74 millió autót értékesített világszerte, 8,6 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A cég legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban az eladások 10,2 százalékkal nőttek. Japánon kívül Ázsiában pedig a Honda 20,8 százalékkal több autót értékesített. A Takata légzsákok javítási költségeire elkülönített céltartalékot a Honda tavaly 436 milliárd jenre emelte az előző évi 120 milliárd jenről. "
- A garanciális költségek szinte teljes egészében felemésztették a forgalom növekedéséből származó és a költséghatékonyság javításával elért eredményeket - mondta sajtókonferencián Takeucsi Kóhei, a Honda pénzügyi igazgatója. A három legnagyobb japán autógyár közül csak a Honda nyeresége csökkent tavaly. A Toyota Motor Corp. és a Nissan Motor Co. rekordnyereségről számolt be a héten korábban.
A Honda a jövő márciussal záró folyó pénzügyi évre autóeladásainak 3,6 százalékkal 4,92 millióra növelését tűzte ki célul, nyereségét pedig 13,2 százalékkal 390 milliárd jenre tervezi emelni. Az idei évre a Honda a tavalyinál 5,8 százalékkal alacsonyabb, 13,75 ezer milliárd jenes értékesítési árbevételt és 19,2 százalékkal magasabb, 600 milliárd jen működési eredményt irányzott elő. A Honda várakozásai szerint a Takata légzsákok javítása az idén már nem jár majd további pluszköltségekkel.