Szegedi Tudományegyetem

Mérnököket és szoftverfejlesztőket kerestek a szegedi egyetem állásbörzéjén

2023.10.26.

Október 10-én rendezte meg őszi állásbörzéjét a Szegedi Tudományegyetem. A sorban immár 46. ilyen eseményen ezúttal félszáz cég, intézmény várta az érdeklődőket - sokan kerestek közülük gépészmérnököket és szoftverfejlesztőket.

A börzén egyes területek piacvezető cégeivel is találkozhattak az érdeklődők, az ország egész területéről érkeztek nagyobb és kisebb vállalatok, intézmények az állásbörzére. Ezúttal ismét méretesebb standon jelent meg a Mercedes Kecskeméti gyára, természetesen a legközelebb a bejárathoz. Nem bíztak semmit a véletlenre, így a kiállítás előtti szabad területen meg is mutatták a gyár legújabb produktumát és büszkeségét, egyben a jövő útját, a tisztán elektromos Mercedes-Benzt. Mégpedig az immár 2024-es modellév arculatfrissített változatát. Az autót pontosan két éve, 2022 októberében kezdték gyártani Kecskeméten.

Az állásbörze másnapján az aktuális nyitott pozíciókat ugyan nem sikerült megnézni a mercedesgyarkarrier.hu oldalon karbantartás miatt, az egyetemistáknak kínált gyakornoki pozíciókról azonban bőven találtunk információkat. A jövő szakemberei megismerhetik a gyár kultúráját és betekinthetnek abba, milyen feladatokat lát el egy mérnöki vagy irodai területen dolgozó munkavállaló.

A hallgatók egyéni előrehaladását biztosítja az is, hogy a hétköznapokban német anyanyelvű kollégákkal együttműködve a különböző projektek, megbeszélések során gyakorolhatják, fejleszthetik nyelvtudásukat. A hallgatók az általuk megadott munkanapokon tudnak dolgozni, akár a home office lehetőségével is.

Szakmai gyakorlat teljesítése mellett a diákokók szakképzett mentori támogatást kapnak részlegüktől a szakdolgozatuk megírásához. A Mercedes kecskeméti gyára jelenleg elsősorban az energia- és a pótalkatrész ellátás a területére keres gyakornokokat, de a jövőbeni logisztikusokat és pénzügyeseket is várják.

Minden évben az informatikai területről érkezik a legtöbb kiállító az állásbörzére, idén sem volt ez másként. Ez egyrészt köszönhető az IT piac felvevő képességének, illetve annak, hogy a Szegedi Tudományegyetemen végzettek alkalmas és megfelelő szaktudással rendelkeznek.

A Lufthansa Systems Hungária Kft. is visszatérő vendég az Ady téren. A cég még 1995-ben alakult a német Lufthansa Systems légiközlekedési informatikai vállalat első nemzetközi leányvállalataként. Jelenleg Budapesten, az Infoparkban és Szeged belvárosában dolgoznak. Utóbbiban 2022 eleje óta, ám első irodájukat mára kinőtték és nemrégiben költöztek újba, tágasabba a Bocskay utcában. Országosan összesen 750 magasan képzett munkatársunk dolgozik magyar és nemzetközi projektcsapatok részeként.

Fő profiljuk a légiipari alkalmazások fejlesztése, tesztelése és üzemeltetése, 350 ügyfelük többsége is ebből az iparágból kerül ki, de a légitársaságok és repülőterek mellett más szektorokban dolgozó ügyfeleknek is kínálnak IT megoldásokat, tanácsadást, valamint üzemeltetési szolgáltatásokat.

A légiközlekedésben számos olyan megoldásunk fut, amely segíti az ágazatban dolgozó szakemberek munkájának összehangolását, valamint az utazók „flow” élményét. Innovatív alkalmazásaik a repülőjegy-értékesítéstől a pénzügyi elszámoláson keresztül a legénység beosztásáig vagy a fedélzeti szórakoztató megoldásokig terjednek, de legújabb fejlesztéseink között már a kereslet előjelzésére szolgáló szoftverek is vannak.

Szoros kapcsolatot ápolnak a Szegedi Tudományegyetemmel, szakmai gyakorlati lehetőséget is nyújtanak a hallgatóknak, illetve a kollégáik által tartott Data Engineer kurzusunk is idén startolt el

A Continental-csoport is törzsgárdának számít a szegedi állásbörzén. Idén a Continental Mesterséges Intelligencia Fejlesztési Központ jelent meg nagy erőkkel, mellette szerényebb standon ott volt a szegedi gyáregység is. Makóról ezúttal nem volt jelen a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft., pedig korábban jellemzően „három az egyben” volt a Continental. Régóta szoros kapcsolatot ápolnak a Szegedi Tudományegyetemmel, a makói együttműködésről például itt írtunk.

A fejlesztési központban újgenerációs szoftvermegoldásokat hoznak létre a biztonságkritikus rendszerek működtetéséhez és az autonóm vezetési funkciók biztosításához az új járművekben. Céljuk, hogy megelőzzék a halálos kimenetelű baleseteket, amelyek nap mint nap történnek az utakon, világszerte.

A közelmúltban bővítették a Continental autonóm mobilitási tevékenységét Magyarországon a Budapesti Alkalmazásfejlesztési Központtal. Fővárosi székhelyük mellett a debreceni és szegedi kollégák számára mindkét központ lehetőséget kínál a távmunkára, a hibrid vagy éppen az irodai munkavégzésre is.

Nem hiányozhatott az állásbörzéről az elmúlt év végén Szegeden autóipari mérnökirodát nyitó Thyssenkrupp Automotive üzletága sem. A legmodernebb elektromechanikus kormányrendszerek fejlesztésének egyik nemzetközileg is kiemelkedő helyszíne lett a megyeszékheyl. A vállalat munkatársai autóipari high-end hardver- és szoftverfejlesztést végeznek a világ legnagyobb autómárkáinak, a szegedi mérnökcsapat a budapesti és a veszprémi központokkal szoros együttműködésben dolgozik.

A Thyssenkrupp az elkövetkező három évben összesen több mint 200 fővel tervezi növelni képzett mérnökei létszámát Magyarországon, és Budapest, valamint Veszprém mellett Szeged is ideális helyszínként kínálkozott. A döntés során meghatározó szempont volt a Szegedi Tudományegyetem, valamint az, hogy város az utóbbi években egyre inkább egyfajta regionális központ szerepét kezdi betölteni az IT szolgáltatások és szoftverfejlesztés területén.

A Thyssenkrupp ezt a törekvést erősíti a magasszintű tudást igénylő fejlesztési feladatok Szegedre telepítésével.

A magyar csapat a német vállalat szakmai hátterét és globális iparági kapcsolatrendszerét maga mögött tudva gyorsan betört a nemzetközi autóiparba, majd néhány év alatt annak meghatározó szereplőjévé tudott válni. A Thyssenkrupp autóipari területe ma Magyarországon elsősorban ezekről az „okos” kormányrendszerekről ismert, amelyek alkalmasak a legkülönfélébb vezetéstámogató- vagy önvezető rendszerekkel való együttműködésre.

Régi visszatérője az állásbörzének a Linamar Hungary Zrt., Békés vármegye és Dél-Kelet Magyarország legnagyobb gépgyártó és autóipari társasága, melynek hazánkban négy gyáregysége van. Közelsége miatt adódik, hogy a Szegedi Tudományegyetem duális képzési partnere, gyakorlati helyet biztosít a hallgatóknak.

Ha nem is olyan rég, mint a Linamar, az Airbus is rendszeres kiállítója már az állásbörzének. A cég nemzetközileg vezető és egyben úttörő szerepet tölt be a repülőgép-ipari termékek, tervezésében és gyártásásban az egész világon. Gyulán precíziós fém alkatrészeket készítenek a teljes Airbus helikopter termékcsalád dinamikus rendszereihez. Szegeden elsősorban gyártómérnököt és NC Programozót kerestek.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A közlekedésbiztonsági feladatokban legügyesebb család idén is egy új Skodával mehet haza. ..
2024.04.20
10 éves Grand Cherokee 6 millióért, amire még locsolni kellene egy kis pénzt ..
2024.04.20
A központi járási ügyészség közvetítői eljárás céljából felfüggesztette az eljárást azzal a....
2024.04.20
Az Energiaügyi Minisztérium közleménye szerint márciusban 80 százalékkal nőtt az értékesítés 2023-....
2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....