szakértő
Mozgalmas hónapunk volt augusztusban. Az uborkaszezon ellenére sokaknak éppen a nyár utolsó hónapjára esett az autóvásárlás, és sokan voltak, akik nem akarták a véletlenre bízni a kocsi műszaki állapotát, inkább átvizsgáltatták vásárlás előtt az autót.
A Mazdát megelőzi a BMW
Facebook oldalunkra kitettük a korábban vizsgált Mazda 6 fotóját azzal, hogy szavazzon egy LIKE-al, aki szeretné tudni, hogy miket találtunk rajta. Aztán időközben vizsgáltunk egy 3-as BMW-t, ami mindent vitt, ezért ezúton kérünk elnézést attól a pont száz embertől, akik szavazatukkal kifejezték esettanulmány iránti igényüket, hogy csak most prezentáljuk az eredményeinket.
Zoli és a Mazda 6
Ügyfelünk, Zoltán, kombi Mazda-t szeretett volna venni. Egyébként sokan bíznak a japán technikában és nem alaptalanul. Az első kiszemelt példány egy 2009-es kétliteres dízel verzió volt. Ennél az autónál nem volt egy kiemelhető nagyobb hiba, de összességében nem mutatott túl jó képet a kocsi.
Jól áll neki a távolság
Mindjárt a szemle elején bosszantó volt, hogy az autó akkumulátora koppra le volt merülve. Ez az egyik kedvencem, mert minden kereskedővel előre egyeztetjük a szemle időpontját, tehát bőven lenne idejük feltölteni az áramforrást, de nem… Aztán másik kocsiról nagy nehezen bebikázták. Felírtuk.
A leolvasott (kerekítve) 186.000 kilométeres futásteljesítmény mellé jött, hogy a szervizkönyv utolsó bejegyzése több mint két évvel ezelőtt volt, (kerekítve) 171.000 km-nél. Nem lehetetlen, hogy egy ilyen kocsival 27 hónap alatt 14.369 km-t tesznek meg (tehát havi 532 km-t), de akkor a korábbi 55 hónapban miért volt több mint 3.100 km a havi futásteljesítmény? Na, mindegy.
Csúnyán kopik a kormánybetét
A hűtőfolyadék fagyáspontja csak -17 fok volt, a diagnosztikai lekérdezés pedig többek között rámutatott arra, hogy a DPF (dízel részecskeszűrő) regenerálására túl gyakran kerül sor, tehát a szűrő valószínűleg a végnapjait éli. A kormány műanyag betétjének színe, a Mazda 6-osokhoz méltóan erősen lekopott már.
A hirdetésben nagybetűkkel szerepeltetett „NAGYNAVI”-hoz pedig magyar térkép sajnos nem tartozik, de kétségkívül van benne navigáció…
Nem nagy hiba, de annál bosszantóbb
A csomagtérben a roló baloldali rögzítő eleme törött volt. A csomagtér nyitó gomb gumi burkolata szakadt volt. Ez most még nem okozott funkcionális zavart, de egy idő után a pára meg fogja enni a kapcsolót és akkor hiába a sok száz literes csomagtér…
Kattintás után folytatjuk az összefoglalóval és a végül megvásárolt kocsi sztorijával.