Volkswagen
Ez a modell volt az első autó a német konszern történetében, amelynek a Kínai Népköztársaságban gyártottak.
Az eredeti Volkswagen Santana összeszerelését - amely a második generációs Passat alvázra épült (B2) - 1983-ban kezdték a STAC cégnél (ma SAIC Motor). Az első, száz járműből álló kontingenst Németországból érkezett autókészletekből állították össze. Három évvel később a modell tízezredik példánya legördült a gyártósorról, és az 1990-es évek közepére a Santana alkatrészeinek 90 százaléka már Kínában készült.
A mai napig több mint 6 millió Volkswagen Santana autót szereltek össze Kínában. A 90-es években az autó a Volkswagen legfontosabb modelljévé és Kína gazdasági növekedésének szimbólumává vált.
A jelenleg készülő darabok 2012 óta már Skoda Rapid alvázra épülnek. A szedán 1,4 és 1,6 literes, 90 és 110 lóerős benzinmotorral kapható, 5 sebességes "mechanikai" vagy 6 fokozatú "automata" váltókkal. A Santana ráadásul 1,3 literes, 131 lóerős turbómotorral is kapható.
Az Automotive News forrásai szerint a Volkswagen Santana gyártását azért szüntetik be, mert a crossoverek népszerűségének növekedésével párhuzamosan jelentősen lecsökkent a klasszikus szedánok iránti érdeklődés.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!