önvezetés
Az önvezető rendszerek fejlődésével és ternyerésével egyre fontosabbá válik, hogy megkülönböztessük a valóban önálló irányításra képes komputereket a különböző sofőrsegédektől. Még 2014-ben határozták meg először az önvezetés öt szintjét, ami a mai napig mérvadó az autógyárak számára a fejlesztés és a kommunikáció során egyaránt, noha óhatatlanul előfordulnak átfedések, hiszen nincsen két egyforma rendszer. Azonban bizonyos autógyártók és autóipari beszállítók szeretik akkor is alkalmazni az önvezetés kifejezést, amikor a valóságban szó sincs valódi automatizált irányításáról, és ez megtévesztheti a vásárlókat, felhasználókat.
Nyilván a Tesla a legjobb példa erre, akik hiába nevezik Autopilotnak a rendszerüket, később mégis hozzátették, hogy a sofőr aktív figyelmét, adott esetben beavatkozását igényli a rendszerük. A biztonsági cégeket is összegyűjtő csoportok most változtatásra ösztönzik a gyártókat. Elsőként a Waymo, önvezető technológiákra szakosodott cég állt be mögéjük azzal, hogy bejelentették: abbahagyják a „self-driving”, „önvezető” kifejezés használatát. Igyekeznek sokkal szofisztikáltabban megfogalmazni ezentúl, hogy mire is képes a technológiájuk. Hozzátették: „Kis változásnak tűnik, ám annál fontosabb lehet, hiszen a nyelvi pontosság életeket menthet.” A Waymo reméli, hogy más autóipari szereplők is követik a példájukat, hiszen gyakran rosszul használják az önvezető kifejezést.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!