Porsche Macan

A Porsche visszaáll a benzines modellekre - sokba fog ez nekik kerülni

2025.02.14.

A gyártó 2025-ös előrejelzései alapján a váltás "jelentős további kiadásokat" fog eredményezni.

Rengeteg autógyártó döntött úgy az elmúlt évben, hogy visszalépnek korábbi elektromos terveiktől, vagy éppen odázzák őket. Eddig a legtöbb márka azt bizonygatta, hogy az új évtizedközepére bizony teljes mértékben, 100 százalékban csakis elektromos autókat fognak gyártani. A visszaeső kereslet és a kínai gyártók megjelenése miatt azonban a legtöbb ismert márka bajba került, legyen hétköznapi, vagy luxus brand. Ilyen a Porsche is, viszont amíg más gyártóknál ez a halogatás nem okoz sok fejtörést, addig a német prémium márkának rengeteg pénzébe kerülhet, hogy az elektromos autók helyett ismét a belső égésű járművekre fókuszálnak.

Február hatodikán a gyártó megosztott néhány adatot a következő évek pénzügyi kimutatásaiból, amelyekből az látszik, hogy a belső égésű, valamint a hibrid motorokra szánt pénzek összege 831 millió amerikai dollár lesz, csak 2025-ben. Persze ebben a kimutatásban hibrid is szerepel, ahol az akkumulátorok is beleszámítanak a végösszegbe, mégis, az, hogy a gyártónak csak egyetlen évben ennyi kiadással kell számolnia amiatt, mert a korábban vártnál több benzines járművet kell fejlesztenie és gyártania, elég húzós. A haszonkulcs 10 és 12 százalék közé fog esni a Porsche előrejelzése szerint, a bevételek pedig 40-41 milliárd dollár körül várhatóak a cég szerint. Mondhatnánk, hogy az a csekély párszáz millió akkor nem is számít, de ismételtedn, ez a szám csak a motorok fejlesztésére és előállítására vonatkozik.

A Porsche tavaly jelentette be, hogy folytatni fogja V-8-as motorral felszerelt Cayenne és Panamera modellek gyártását, egészen 2030-ig, amely időpont korábban sok gyártónál a teljes elektromosságra való átállás éve lett volna. Lutz Meschke, a cég Pénzügyi Vezetője az Automotive News Europe-nak adott interjújában mondta még akkor, hogy a cég rengeteg erőforrást fog fordítani olyan hagyományos, belső égésű, valamint hibrid modellek fejlesztésére, amelyeket korábban csak teljesen elektromosnak szántak. A Porsche mostani forecastje is ezt bizonyítja.

A Porschénak más problémákkal is szembe kell néznie. Az új, elektromos 718-as Boxster fejlesztése nem olyan ütemben halad, mint ahogy azt előre tervezték és bár eredetileg csak EV-nek szánták, a fenti jelentés fényében könnyen lehet, hogy a Porsche ennél a modellnél is bevezet egy ICE variánst. Hasonlóan az új Cayenne EV fejlesztése is akadályokba ütközött és lehetséges, hogy a 2026-os bemutatója is csúszni fog. A cég legjobban keresett modellje jelenleg a Macan EV, de könnyen lehet, hogy a Porsche ehhez is bemutat majd egy benzines, vagy hibrid kivitelt.

Képek forrása: Porsche

Forrás: 
motor1

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.19
Az autógyártó csökkenteni szeretné a költségeket, miközben releváns marad a piacon.  ..
2025.03.19
Innovatív újrahasznosítási programot indít útjára a Toyota. A Circular Factory, azaz körkörös....
2025.03.19
A Nagykanizsai Rendőrkapitányság munkatársai 2025. március 17-én 15 óra 36 perckor Murarátka....
2025.03.19
A héten elkezdődnek az M7-es felett átívelő velencei gyalogos-kerékpáros híd átépítéséhez....
2025.03.19
A Lamborghini Polo Storico a havas St. Moritzban ünnepli fennállásának tizedik évfordulóját – írja....
2025.03.19
Fejlett vezetőtámogató rendszereket és az önvezetést teszteli Volkswagen ID.Buzz modellek....
2025.03.19
A Rába Járműipari Holding Nyrt. 57,74 milliárd forint árbevételt ért el 2024-ben, ami 20,7....
2025.03.19
Kamion és furgon ütközött össze a 253-as főút Andoknaktálya és Mezőkövesd közötti szakaszának 8-as....
2025.03.19
A világ egyik legnagyobb számban eladott személyautója immáron a 12. generációjánál jár Európában....
2025.03.19
Véget ért a téli üzem a Magyar Közútnál március 15-én: a melegaszfaltkeverő-telepek nyitása után....