BYD
A tárcavezető a vállalat autóátadó ünnepségén nagy sikertörténet kezdetének nevezte a több milliárd eurós, több ezer új munkahelyet létrehozó szegedi gyárépítését, amelynek nyomán már véglessé válik, hogy "Magyarország évszázadnyi idő után először egy nagy globális technológiai megújulásban diktálja a tempót, és nem fut vagy kullog az események után".
Beszédében hangsúlyozta, hogy a következő évtizedekben az európai gazdaságot nagymértékben fogja meghatározni az elektromos autóipar, ekként a BYD beruházása hosszú távú garanciát jelent a magyar gazdaság növekedési pályájának fenntartására.
Szijjártó Péter kiemelte: "bárki bármit mond, ma Európában hatalmas verseny zajlik a legmagasabb technológiai színvonalat képviselő, ultramodern, s ezerszámra munkahelyeket teremtő kínai beruházások iránt".
"Mi ebbe a versenybe időben, mondhatnám, elsőként neveztünk be, így fordulhatott elő az, hogy mára Magyarország lett a kínai beruházások első számú közép-európai célpontja" - jelentette ki, érintve azt is, hogy 2020 után 2023-ban is a kelet-ázsiai országból érkezett hazánkba a legtöbb beruházás.
"A BYD Magyarország ötödik autógyára lesz. Ez, azt hiszem, megint csak alátámasztja, hogy nem túlzás azt állítani, hogy Magyarország európai autógyártó nagyhatalom" - mondta. Arra is kitért, hogy a kínai autóipari vállalat nagyon gyorsan elnyerte a magyar emberek bizalmát, hiszen az értékesítés még alig kezdődött meg, és máris sokan vásárolják a BYD autóit.
"Úgyhogy elmondhatjuk azt, hogy a BYD, Magyarország kormánya és Szeged önkormányzata mellett a magyar autósok is bekapcsolódtak ennek a közös sikertörténetnek a megírásába, amely sikertörténet folytatása mellett Magyarország kormánya továbbra is elkötelezett" - fűzte hozzá.
"Itt új iparág születik, született a szemünk előtt, és ennek az új iparágnak olyan mértékű a hatása, hogy egy teljesen új világgazdasági realitásról kell beszélnünk. Ebben az új világgazdasági realitásban bizony a lapokat újraosztják, teljesen új vállalati stratégiákra és teljesen új kormányzati, gazdasági stratégiákra van szükség a siker érdekében" - tudatta.
"És van két szereplő, amelyek egész biztosan sikeres stratégiát választottak, hiszen itt van a BYD, amely mára a világ legnagyobb és legtöbb elektromos autót eladó vállalatává vált. És itt van Magyarország, amely pedig nem a legnagyobb és legnépesebb országok közé tartozván mégis az elektromos autóipari átállás globális éllovasává vált" - tette hozzá.
A rendezvényen, amelyen ünnepélyesen átadták tulajdonosaiknak az első, Magyarországon értékesített BYD modelleket, jelen voltak a BYD topmenedzserei, akik először érkeztek személyesen Magyarországra.
Michael Shu, a BYD Europe ügyvezető igazgatója az ünnepségen felidézte, hogy a cég 19 évvel ezelőtt buszgyártóként jelent meg Magyarországon, majd 2023-ban megkezdte elektromos személyautója értékesítését. Még abban az évben bejelentették, hogy a BYD stratégiájába illeszkedve Szegeden építi meg legmodernebb gyárát, hogy innen szolgálja ki a teljes európai piacot. Az elektromos mobilitás fejlesztésének célkitűzésében a magyar kormány erős támogatásáról biztosította a céget, amelyért Michael Shu köszönetét fejezte ki.
Az 1995-ös alapítású BYD az új energiákkal hajtott járművek (NEV - new energy vehicle) gyártója, önállóan fejleszti hajtásláncait, akkumulátorait, félvezetőit, villanymotorjait és hajtásláncainak szabályozó elektronikáit. Tavaly a társaság globálisan több mint 3 millió tisztán elektromos és plug-in hibrid járművet gyártott, ezzel immár a világ legnagyobb NEV gyártója.
Járműveivel 19 európai ország piacán van jelen. A közép- és kelet-európai régióban elsőként Magyarországon nyitotta meg szalonját. Tavaly októberben két kereskedő, a Duna Autó és a Wallis Motor indította el a forgalmazást, az idei év elején pedig a Schiller Autó is partnere lett.
A BYD tavaly 3,02 millió new energy vehicles (NEV) gyűjtőnév alatt kategorizált, a teljesen elektromos autókat és különböző hibrideket is magában foglaló alternatív hajtású járművet értékesített, 61,9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A tavalyi adattal a BYD már a második egymást követő évben áll a globális NEV-piac élén.
A korábban közölt előzetes adatok alapján a BYD tavaly 74-86 százalékos nyereségnövekedést ért el. Az adózott eredmény 29-31 milliárd jüan (4-4,3 milliárd dollár) volt 2023-ban, 2022-ben profitja 446 százalékkal, 16,62 milliárd jüanra ugrott.
A budapesti eseményen ott volt Szeged polgármestere is, aki az átadóünnepség előtt a Külgazdasági és Külügyminisztériumban megbeszéléseket folytatott a BYD felsővezetésével. Botka László az egyeztetésekkel kapcsolatosan elmondta, nagyon szoros határidőket vállalt minden fél.
Fotók: Kuklis István - szeged.hu
– Arról tudtam beszámolni Vang Csuanfunak, hogy jól állunk. Szeged azt vállalta, hogy három ütemben adja át a 300 hektáros Szeged Ipari Parkot. Az első 150 hektárt március végéig, a második ütemet szeptember végéig, a teljes területet pedig az év végéig. Vállaltuk a teljes lőszermentesítést, ez lényegében elkészült. Vállaltuk azt, hogy a teljes régészeti munkát elvégezzük, ennek a közepénél tartunk, és vállaltuk azt, hogy egy nagyfeszültségű távvezetéket arrébb helyezünk, ennek is a tervezése megkezdődött. A BYD biztosított bennünket arról, hogy a világcég a legmodernebb technológiáját fogja Szegedre hozni. Ez azt is jelenti, hogy mostani bemutatón látott BYD-modellek mellett, azaz a Dolphin, az Atto 3, a Seal és a Seal U mellett, a fejlesztett, még tervezés alatt álló vadonatúj modelleket is Szegeden gyártja majd a BYD – mondta Botka László a város portáljának, a szeged.hu oldalnak.
Talán ezt is...
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!