elekromobilitás

A Renault szeptembertől már nem gyártja a Twizy elektromos mikroautókat

2023.08.03.

A szokatlan külsejű, kétüléses elektromos szuperkicsi kocsit tizenkét évig gyártották, de a francia vállalat most úgy döntött, a helyét átveszik a fiatal Moblize családhoz tartozó, alig nagyobb, de korszerűbb elektromos járművek.

 

A Renault Twizy 2012-ben jött le először a futószalagról, de a modell sosem volt túl népszerű. Eddig mintegy 33,3 ezer darab kelt el belőle, magyar utakon alig találkozhattunk vele. Eleve viták voltak arról, hogy milyen járműkategóriába sorolandók a Twizyk, amelyekben nem a vezető mellett, hanem mögötte ül meglehetősen szorult helyzetében az egyetlen utas. Egyes vélemények szerint nem is autó, hanem motorkerékpár, vagy amolyan négykerekű "nehézmotor". A nyugati szaksajtóban jobbára elektromos „kvadrocikliként” vagy „mikroautóként” szokták emlegetni.

Magyarországon mindenesetre nem kapott zöldrendszámot, mert ilyet csak személygépkocsik kaphatnak, a Twizynek pedig motorkerékpáros a rendszáma. A jármű alig nyújt védelmet az időjárás viszontagságaitól, mert szinte teljesen nyitott, sem hűteni, se fűteni nem lehet. A 2,3 méter hosszú, másfél méter magas, 13 kilowattos akkumulátorral felszerelt Twizzy Urban 80-as kvadrocikli sebességét 80 km/h-rá korlátozták, a négy kilowattos Twizzy Urban 45-ös kistestvére pedig természetszerűen legfeljebb 45 kilométeres sebességgel mehet. Létezik egy teherszállító változata is, amelyben az utas ülését váltották ki rakodótérrel.

Négy éve a Twizyk gyártását átvitték Spanyolországból Dél-Koreába, mert Ázsiában nagyobb volt rá a kereslet. A Renault Twizy utolsó példányait az idén szeptemberben fogják összeszerelni.

A Twizy megüresedett helyét két elektromos autó foglalja majd el a Renault csoport által két éve alapított Mobilize alegység gondozásában. Hírek szerint a tavalyi párizsi autókiállításon bemutatott elektromos Mobilize Duo tandem kvadrociklit, illetve annak teherszállító változatát, az egy köbméteres rakodóterű Mobilize Bentót fogják gyártani. A modelleket kifejezetten a kereskedelmi és autómegosztó (carsharing) szektor számára fejlesztették.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.15
A jövőben bármikor megváltoztathatjuk autónk színét, anélkül, hogy azt át kellene festeni, vagy le....
2024.05.15
Erősen megleckézetett Audi A6 tesztautóm, ami nem a hatásos első benyomásra megy rá, hanem szinte....
2024.05.15
Az élmezőnyben harcolva, erős pontszerzéssel mutatkozott be a Formula-4-es spanyol bajnokság....
2024.05.15
Kevésen múlt a tragédia egy tahó manőver miatt - nagyot mentett a Renault sofőrje. ..
2024.05.15
Immár nemcsak letöltendő börtönbüntetést, hanem vezetői engedélyének akár tíz évre szóló....
2024.05.15
A Honda Európában és Kínában e:Ny1-ként árulja ezt az autót, ezzel elérve, hogy szinte lehetetlen....
2024.05.15
Az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelent szerdán, emellett esetenként szélerősödés, jégeső....
2024.05.14
A Tesla részvényárfolyama 45%-kal esett vissza december végétől kezdve egy sor negatív hír és....
2024.05.14
Egy egyedülálló körkörös gazdálkodási kezdeményezés keretében a Toyota házon belül összegyűjtött....
2024.05.14
Évről évre kevesebbet érnek, mutatjuk, hogy miért és hogy mennyivel.   ..