Scania

A Scania sorra dönti meg az üzemanyag-fogyasztási rekordokat

2014.04.28.

Az elmúlt évek folyamán a teherjárművek gyártói számára a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a 2013. végén életbe lépő károsanyag-kibocsátási norma előírásainak megfeleljenek. A Scania a versenytársainál korábban mutatta be működőképes, járműbe szerelt, a szabályozással összhangban levő motorját. Jelenleg a svéd gyártó kínálatában 18 féle Euro 6 motor szerepel, amelyek bármilyen alkalmazásra megfelelnek, illetve amelyek a különféle nemzetközi teszteken sorozatosan üzemanyag-fogyasztási rekordokat érnek el.

„Az Euro 6 norma az egész iparágnak komoly kihívást jelentett.” – mondta Joel Granath, a Scania tehergépkocsik gyártásáért felelős igazgatója. „Sokan a fogyasztás és a technológiai komplexitás növekedését várták. De most már a tényekre támaszkodhatunk. Például tavaly év végén egy Scania Streamline G 410 40 tonnás félpótkocsis szerelvényként két vitathatatlan rekordot is felállított a német és francia szakújságírók által elvégzett teszteken. Az újságírók szerint egy hasonló szerelvény – károsanyag-kibocsátási osztálytól függetlenül – sem teljesítette a Münchentől északra található tesztutat* nem sokkal több, mint 24 literes átlagfogyasztással.”

 

Az Euro 6-tal kapcsolatos korábbi félelmek alaptalannak bizonyultak. Annak ellenére, hogy mind a Scania, mind versenytársai termékválasztékában már tavaly ősszel szerepeltek az Euro 6 autók, az ügyfelek még inkább az elérhető Euro 5-ös járműveket választották.

 „Ügyfeleink erős versenykörnyezetben dolgoznak, így érthető, hogy inkább a biztonságot preferálják az ismeretlen helyett. De aki a Scania Euro 6-ot választja, az már egy bevált technológiát kap.” – hangsúlyozta Granath úr. „A Scania három évvel ezelőtt mutatta be Euro 6-os motorjainak első generációját. Ma már ügyfeleink üzemeltetési adatai jelentik a bizonyítékot arra, hogy a Scania a fejlesztés során helyes irányba indult el.”

 

Joel Granath kiemelte a Scania alternatív üzemanyaggal működő Euro 6 motorjainak széles választékát. „Jelenleg 11 dízel motorunk, két gázüzemű és öt 100 %-ban biodízellel működő Euro 6-os motorunk van. Bármilyen felhasználási terület igényeinek megfelelő motort tudunk kínálni. Különösen a Scania Streamline-nal elért kis fogyasztási értékekre vagyok büszke. A 13 literes 410 lóerős, csak SCR rendszerrel működő motorunk minden várakozást felülmúlt. A motor és annak teljesítménye tipikus példája a Scania azon törekvéseinek, hogy ügyfelei üzemeltetési költségeit mérsékelje.”

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.08.31
A toplistát teljes egészében német prémiummárkák uralják, megközelítőleg 39 és 60 millió forint....
2024.08.31
Bringázás jogokkal, kötelességekkel, esetleg büntetéssel. ..
2024.08.31
Egy baleset miatt kidőlt fa ráesett egy nőre és lányára szombat délután Budapest 14. kerületében, a....
2024.08.31
A második generációs Ford GT és számos más Ford modell megálmodója, Todd Willing lesz az amerikai....
2024.08.31
Az első futamot a pole pozícióból rajtolva megnyerte, majd a második viadalon harmadik lett a....
2024.08.31
Lando Norris, a McLaren brit versenyzője volt a leggyorsabb a Forma-1-es Olasz Nagydíj szombati....
2024.08.31
Az új verzió lesz a francia márka kínálatának csúcsán - míg a C5 X-et sem cserélik le.  ..
2024.08.31
A BMW M Visionary Materials Seat elnevezésű sportülés-koncepció ökológiai lábnyoma 90 százalékkal....
2024.08.31
A baleset a Nyíregyháza felé vezető oldalon, Kál térségében történt – írta az Országos....
2024.08.31
Lewis Hamilton autózta a leggyorsabb köridőt pénteken a Forma-1-es Olasz Nagydíj második....