autósport
A legendás versenypálya történetében ez volt az első alkalom, hogy egy dízel modell pilótája állhatott a dobogó legfelső fokára; Sylvain Tremblay már kezdettől fogva megszerezte a vezetést, így a háromórás verseny végén a Mazda6 haladt át kategóriájában elsőként a célvonalon.
Ez a győzelem már sorban az ötödik a Mazda számára, mellyel megelőzi a Porsche-t konstruktőrök között, a 12 állomásos sorozat 8. versenye után a GX kategóriájában. A nyertes Mazda6 2,2 literes SKYACTIV turbódízel motorja 51%-ban ugyanaz, mint a sorozatgyártású modellé – ha a felhasznált alkatrészek számát tekintjük. A Mazda azért választotta ezt a megközelítést, hogy példázza a Mazda6 minőségét, tartósságát és megbízhatóságát, melyek az utcai modellt is jellemzik.
A Mazda amerikai leányvállalatának motorsportért felelős vezetője, John Doonan szerint a Mazda és a SKYACTIV dízel technológia történelmet írt:
Miközben sorban ez az ötödik győzelmünk a szezonban, ez idáig a legfontosabb. Indy-ben nyerni mindegyik versenyző álma – ez az álom vált valóra a Mazda számára ma.
A nyertes pilóta, Sylvain Tremblay szintén dicsérte a Mazda csapatot, mely nyugodtan és koncentráltan dolgozott a verseny ideje alatt. „Nem volt könnyű napunk, de a csapat fókuszált maradt, és végül nyerni tudott. Indianapolisban nyerni dízel autóval, versenyzésünk első évében nagyon meggyőző mind a Mazda, mind a csapat számára.”