Hyundai Kona

Sportosított változattal érkezett meg a Hyundai Kona facelift

2020.10.01.

Jól láthatóan igyekeztek európaibbá gyúrni a Hyundai Kona formavilágát, pedig eddig is egyedisége volt egyik legnagyobb erénye. Most itt a facelift és a sportosított N-Line is.

Mintha most mutatták volna be, annyira frissnek hat a mai napig a Hyundai Kona formavilága és karaktere. Pedig éppen két éve, hogy bemutatkozott a koreaiak bohókás kinézetű városi crossovere, ami a 2021-es modellévre áthatóbb frissítésen esik át, mint azt megszoktuk egy szokásos facelift során. Totálisan megváltozik az orr kialakítása: még vékonyabbak lettek a fényszórók felett elhelyezett LED-es nappali menetfények, míg magukat a fényszórókat egészen a kerékjárati ívekig húzták. Ezen kívül dobták a vékony felső hűtőrácsot, legalábbis az alapmodellek esetében, ugyanis a frissen bemutatkozó N-Line-on megmarad, méghozzá szétdarabolva, hasonlóan a sportos Audi modellekhez.

Valamelyest letisztultabb, folyékonyabb a dizájn, de továbbra is megmaradt formabontónak. Hátul visszafogottabb változásokat eszközöltek. Az alsó lámpatestet egészen az autó oldalára felhúzták, amit egy nagy bumfordi lámpatest fed, míg a diffúzor az N-Line sport kivitel esetében még hangsúlyosabb lett. Kémfotók alapján már tudni, hogy készül a Kona N, azaz a sportváltozat, így érthető, hogy a kínálatbeli űrt az új N-Line-nal szeretnék kitölteni. Talán éppen a sportmodellnek tudható be, hogy cserébe az alap verziók futóművét igyekeztek valamelyest puhítani, és a kormányszervót is hozzáhangolni.

Motorkínálatában hagyományos, és 48-voltos mild-hibrid rendszerrel megtámogatott erőforrás is szerepel. Míg előbbi 194 lóerős, addig utóbbi 134 lóerős. Mindkettő 1,6 literes, és akár 7-fokozatú duplakuplungos automatával vagy összkerékhajtással is kérhető. Alapmotorja az 1,0 literes T-GDI benzines lesz 118 lóerővel, ami szintén kérhető 48-voltos enyhe hibridként, hogy lejjebb nyomjuk azt a bűnos CO2-értéket. Már most ismertek a Kona Hybrid adatai is: marad az 1,6 literes GDI motor, 138 lóerővel, 1,56 kWh-s akkumulátorcsomaggal és 6-fokozatú duplakuplungos automatával.

Mostantól sima, és osztott képernyős változatban is elérhető lesz a 10,25 colos óriási infotainment kijelző, de frissítik a hangulatvilágítást és az utastér anyagainak kínálatát is. Biztonsági arzenálját holttérfigyelő, hátsó-, illetve első keresztforgalomra figyelmeztető, stop & go funkciós tempomat, sávtartó, kihajtás segítő, és a hátsó ülésekre figyelmeztető funkciók is alkothatják. Az európai szalonokba már az év vége előtt megjelenhetnek a faceliftes Hyundai Konák, hogy aztán remélhetőleg az előd gyorsaságával lepjék el a hazai utakat is. Hiszen a hasonlóan színes és vidám karaktere mindig szükség lesz az utakon.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....
2024.05.06
Összesen 14 külföldi állam magyarországi külképviseletének 26 vezető tisztségviselőjét, köztük négy....
2024.05.06
„A MINI Aceman egy erős egyéniség, saját fiatalos jegyekkel a MINI új modellcsaládján belül. Önálló....