kisautók

A szupermini osztályú, kis parkolóhelyigényű autókra még várnunk kell

2025.12.22.

Annak ellenére, hogy egy vásárlói réteg szeretné, ha kaphatók lennének ilyen csekély parkolóhelyigényű autók is, egyelőre meg kell elégedniük azzal, hogy nem szűnik meg teljesen a belsőégésű motoros kocsik forgalmazása egy évtized múlva.

Az Európai Unió autókereskedőinek 2035-től a CO2-kibocsátás csupán 90 százalékos csökkentésének kell megfelelniük az uniós jogszabályokban korábban meghatározott, és 2023 márciusában elfogadott – az autóipar által azonban élénken kritizált – 100 százalék helyett – jelentette be az Európai Bizottság.

A 100 százalékos terv szerint 2035-ben már nem helyezhettek volna forgalomba olyan személyautót, amiben belsőégésű motor is működik. Tehát csak elektromos autókat forgalmazhattak volna a szalonok.

Ez a 10 százalék pedig azt jelenti, hogy a 2021-es 115 g/km emissziós WLTP norma helyett 11,5 grammot engedélyeznek kilométerenként egy évtized múlva. Ez persze alaposan feladja a leckét a plugin hibridek fejlesztőinek.

A döntéshozók ugyanakkor elvetették az elsősorban a Renault és a Stellantis-csoport (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall) kezdeményezését, hogy a japán kei car méretszegmens mintájára hozzanak létre Európában is egy szupermini osztályt, amelyekre bizonyos engedmények vonatkoztak volna.

Japánban a kei szegmens legfeljebb 3,4 méter hosszú és 1,48 széles autókat jelent, amelyek hengerűrtartalma nem lehet több 660 köbcentinél és teljesítménye sem haladhatja meg a 63 lóerőt. Ugyanakkor a kishaszonjármű kivitelük sem lehet magasabb 2 méternél.

A korlátozott méretek és apró motorok révén a tulajdonosokat alacsonyabb adó- és biztosítási díjak illetik meg, ami alacsonyabb fenntartási költséget eredményez.

Az Európai Bizottság szerint ugyanakkor ösztönözni fogják a teljesen elektromos és a hidrogénüzemű járművek fejlesztését, és az autógyártókat hitelek segíthetik az EU-ban gyártott, megfizethető árú elektromos kisautók gyártásában.

Forrás dasblog.hu

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.27
Év vége felé a szarvasvonulás gyakori, látványos és egyben veszélyeket is hordozó természeti....
2025.12.27
A Toyota legújabb reklámja kreatív, látványos és – mindenekelőtt – emlékezetes. A hatóságok szerint....
2025.12.27
A Saic Motorhoz tartozó Maxus egy erős, takarékos és meglepően tágas utastérrel rendelkező....
2025.12.27
Nagyon fontos, hogy előre kell majd megvenni az e-matricát és feltölteni a HU-GO egyenleget! ..
2025.12.27
Karácsony első napján országszerte 137 tűzoltói beavatkozásra volt szükség, 35 alkalommal tűzhöz,....
2025.12.27
Akik klasszikus luxuslimuzinokra gondolnak, nem csak olyan márkákról álmodoznak, mint a Duesenberg....
2025.12.26
Tizenegy gépkocsi ütközött pénteken Romániában, a Craiova és Pitesti közötti gyorsforgalmi úton. A....
2025.12.26
Szépségkirálynő és sztárfocista reklámozta, de hiába. ..
2025.12.26
Akadálymentes peron épül a budapesti Keleti pályaudvaron - közölte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport....
2025.12.26
Egy tanulmány szerint a szülők 73%-a menetiránynak megfelelően fordítja gyermeke autósülését,....