Alfa Romeo Junior teszt

Teszt: Mennyire Alfa Romeo a Junior?

2025.08.06.

Talán erre a kérdésre várja a választ mindenki a legjobban, amikor az Alfa Romeo kínálatának legkisebb crossoveréről van szó.

Erős túlzással kijelenthetnénk, hogy a Juniort hasonlítani a törzsgyökeres Alfa Romeokhoz olyan, mint a Cygnetet hasonlítani az igazi Aston Martinokhoz. Mindkettőt a gazdasági és szabályozási környezetnek való megfelelés kényszere szülte. Ettől még meglépték, és a végén még jól is kijöhetnek belőle, ahogy ma már a Porschéra sem szokás ráolvasni, hogy miért árul emelt hasmagasságú autókat. Reagálni a piac és az ipar kihívásaira nem ciki, az Alfa Romeo Junior pedig pontosan ezt teszi, méghozzá letaglózó körítésben.

Nem nehéz belátni, hogy az Alfa Romeo mérnökök megtettek mindent, hogy „alfásítsák” a Stellantis kisautó alapú városi crossoverét, pedig a CMP padlólemez nem sok mozgásteret enged. Ha végignézünk a Stellantis kínálatán, az Avengernél, a DS3-nál, a 2008-nál, a Mokkánál, sőt, még talán a Fiat 600-nál is (huhh, de sok egyforma autó) sikerült divatosabb terméket alkotni, erről pedig egyértelmű visszajelzést ad a környezet is. Utána fordul mindenki, a gyerkőcök mutogatnak rá, és még a szomszéd is kijön kérdezősködni. Nem voltam rá felkészülve, hogy a mai napig ilyen kultusza van a márkának, hiszen a szememben ez csak egy újabb CMP crossover volt.

Ugyanakkor el kellett fogadnom, hogy egy ízig-vérig olasz formavilág a mai napig megmozgatja az embereket, és a Junior valóban gyönyörű. Idejét sem tudom már, hogy mikor írtam le utoljára ezt egy autóra. Dögös és ellent mondást nem tűrően sportos, olyan mélyvörös fényezéssel, amilyet rajtuk kívül csak a Mazda tud. Nálam ráadásul egy Speciale változat járt, harsány, bezoomolt Alfa jelvény hűtőráccsal és a közel másfél millió forintos felárat jelentő Sport csomaggal. Az megvan, amikor kinyitod ennek az apró, mindössze 4,1 méter hosszú crossovernek az ajtaját és teljesértékű Sabelt Corsa kagylóüléseket találsz? Megőrülsz.

Őrületesen szexi, ahogy a félig alcantara borítású sportkormány is. Nem is gondolnánk, hogy az ilyen külsőségek mennyit számítanak a sportos élmény érdekében. A vékonyabb karimájú, alcantara kormánnyal közvetlenebb élmény a kormányzás, a vékony ülőlapú kagylóülés pedig gondoskodik róla, hogy az út minden rezdülését jobban érezzük. Amiből van is mit érezni, ugyanis szörnyen kemény a futómű. No, nem olyan sportosan, hanem olyan egyszerűen. Minden sportosság érzéki csalódás. Ilyen szempontból igen, a Junior egy valódi Alfa Romeo, egy valódi olasz autó, hiszen az érzékeidre hat, és úgy lesz sportos a vezetési élmény, hogy a valóságban egyáltalán nem az.

Kisautó szinten minőséginek hat a kabin. Kellemesek a műanyagok, szépek az illesztések és úgy megdizájnolták a légbeömlőket, mint egy Mercedesben, rajtuk finom hangulatvilágítással. Otthonos a fekete kabin, és, hogy végre kéz magasságba került a központi infotainment rendszer. Miközben egy praktikus társ is a hétköznapokban, valóban ergonómikus telefontartóval a középkonzolba, mozgatható könyöklővel és 415 literes csomagtartóval, ami már családdal is kényelmes méret és kirívóan nagy a szegmensében.

Ugyanakkor az egyszerű technikai alapokkal, így például az 1,2-es, 136 lovas, háromhengeres turbómotorral nem igazán tudtak mit kezdeni. Hiszen ez a motor minden, csak nem sportos vagy izgalmas. Persze, ennyi, harsányan turbós erő elég ahhoz, hogy mindig maradjon erőtartalék egy 1,3 tonnás autóban, de azért dinamikusnak vagy közvetlennek nem nevezném. Pedig még egy 48-voltos lágy hibrid rendszer is rádolgozik gyorsításkor, illetve gondoskodik a hatékonyságról a motor hamarabbi leállításával, majd akár villanyos indulással alacsony terhelésen vagy vitorlázás után, erős villanyhang kíséretében.

Ugyanakkor mindezek ellenére sem sikerült sűrű forgalomban, a családdal megpakolva 7 liter alá vinni a fogyasztását, míg egyedül, gyenge forgalomban is 6,5 literes átlagokat produkált, amitől azért nem dobtam hátast. Nem úgy az árától, amitől viszont gyorsan padlót fogtam. Jelenleg 10,9 millió forinttól kínálják az Alfa Romeo Juniort. Nem, nem az elektromost, hanem a belépő szintű lágy hibridet. Ha a prémium felé kacsingató, ám azt el nem érő, hasonlóan divatos crossovereket vesszük, akkor ennyiért a legjobban felszerelt Ford Puma és Hyundai Bayon modelleket kapjuk meg, egy kis ráfizetéssel pedig Puma ST-nk lehet, ami tényleg egy sportautó, nem csak hangulatában. Csak azért ez egy Alfa Romeo. Hidd el, én megértem.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.06
Öt világbajnoki címmel évtizedeken át rekorder volt és nemcsak a Forma 1-ben vált legendává Fangio....
2025.12.06
Donald Trump amerikai elnök szerdán a Fehér Házban bejelentette, hogy jelentősen enyhíteni kívánja....
2025.12.06
A Skoda fontos mérföldkőhöz érkezett: a vállalat bejelentette, hogy a Mladá Boleslav-i gyárban....
2025.12.06
A Vision Meta Turismo ötvözi a szedánok és a SUV-ok előnyeit, és bemutatja a koreai márka következő....
2025.12.06
A kínai Dongfeng autógyártó bemutatta az eπ 007 szedán legújabb változatát, amely nemcsak hazai,....
2025.12.06
A négyszeres világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte két....
2025.12.06
A vállalat megkezdi az Audi Q5 és Audi A6 modelljeihez továbbfejlesztett, 299 lóerős V6 TDI-k....
2025.12.06
A Mercedes brit pilótája egy hajszállal bizonyult a leggyorsabbnak szombaton a Forma-1-es....
2025.12.06
Szeptember óta az autópálya-matrica online megvásárlása nem kerül többe annál, mintha benzinkúton....
2025.12.06
Több millió autósnak lett volna óriási pluszkiadás az évenkénti műszaki vizsga. ..