BMW X2

Tökélyre hangolva – BMW X2 M35i teszt

2019.12.29.

Vannak íratlan hierarchiák az autóiparban, ezért hiába egyeznek meg néha megszólalásig a hajtásláncok, az autók viselkedése valahogy mégis nagyon eltérő.

Persze ezt mi, újságírók, hiába írjuk le a tesztekben, gyakran megkapjuk, hogy „majd akkor lesz hiteles a véleményed, ha egymás után tesztelted a két autót.” Nos, hát, tessék! Az élet úgy hozta, hogy pont a frissített MINI JCW Clubman tesztautó után kaparintottam meg a BMW X2 legújabb és egyben legerősebb változatát, az M35i-t.

Mindkettőben a BMW valaha volt legerősebb négyhengeres turbómotorja dolgozik, 306 lóerővel. Keresztmotoros lévén természetesen a nyolcfokozatú duplakuplungos automata is megegyezik. Mégis nagyon kíváncsi voltam, hogy a bajor tesóban ott lesznek-e azok az extra munkaórák, amiktől más (másnak hitt) egy BMW, főleg, ha az egy M Performance változat. Lelövöm a poént: most sem csalódtam.

Megkaptam azt az összhangot, amit a Miniből hiányoltam, és újra bebizonyosodott, hogy nem tévedtünk nagyot, amikor kimondtuk: az M Performance változatok többről szólnak az extra lóerőknél és a díszes körítésnél. Hiába 100 kilóval nehezebb, mint az angol rokona, ezt egy percig sem érezni rajta, sőt, jóval könnyedebb a mozgása annál. Itt nem foghatjuk az extra lóerőkre, vagy az öblösebb motorra, egyszerűen ennyit számít a 2,0 literes turbómotor és az automata váltó megfelelő összehangolás.

Valahogy sikerült elérniük, hogy a hagyományos ZF-váltók karakterével ruházzák fel a duplakuplungos szerkezetet, így például hamarabb reagáljon egy emelkedőre vagy lejtőre, mint mi, vagy éppen ügyesebben kapcsolgasson vissza lámpához guruláskor, mint azt tette a MINI-ben. Így lehetséges, hogy 300 feletti lóerőt is ennyire egységesen képes adagolni, és levinni az utakra.

Éppen ez a kis vakarcs mutatta meg nekem újra, hogy a BMW uralás élménye messze túlmutat a felszereltségi listákon szereplő tételeken. Noha tény, hogy 16 millió forintos listaárához képest meglehetősen gyér biztonsági arzenált kínál: van vészfékasszisztens, sávtartó, illetve tempomat, de utóbbi például már nem adaptív. És itt kifújt. Viszont minderre csak 4 nap után eszmélten rá, addig ugyanis nem volt időm ilyen mellékes dolgokon leragadni.

Ezt az autót vezetni kell! Mint egy valódi BMW-t. Tud akkora élmény lenni a vezetés, hogy ne akarj mindenféle segédrendszerek után kutakodni unalmadban. A Harman Kardon hangrendszer is csak a beltér fotózásakor bizonyította, hogy mennyire gyönyörűen szól, addig eszembe sem jutott bekapcsolni. Érdekes módon egy tesztben sem olvashatjuk kritikaként, hogy kevés lenne a vezetéstámogató rendszer, ugyanis nem érezzük hiányát. Ami van, az úgyis tökéletesen teszi a dolgát. Már, ha használjuk…

Az már a hazai importőr karakánságát dícséri, hogy ennyire ízléses összeállításban kaptuk kézhez az M35i-t. Mélyfekete külsővel, amin csak úgy táncolnak az X2 vonalai, és fél-narancs bőrbelsővel, amihez azért kell a tökösség. De hiszen éppen ezért szeretjük a BMW-ket. Az X2 amúgy is a múltidézésről szól a C-oszlopra visszatérő BMW jelvénnyel, akkor miért ne játszhatnának a színekkel is úgy, ahogy tették az ősök a lila M-es modellektől kezdve az Art Car-okig.

A magabiztos külsőhöz pedig magabiztos viselkedés is társul. Annyira stabil és könnyed még a legnagyobb megengedett tempó mellett is (hogy nagyobbakról ne is beszéljünk), hogy egyszerűen kettővel a forgalom dinamikája fölött közlekedünk. Pillanatok alatt lép, és ötletem sincs, hogy hol fogy el. Közúti körülmények között ez valószínű sosem fog kiderülni. Ráadásul épp annyira jól áll neki a nagyon tempós egyenes vonalú (majdnem egyenletest írtam) mozgás, mint a kanyarodás a precízen súlyozott szervókormánnyal. Az M Performance részlegen tehát megtették, amit elvárhatunk egy M-betűt viselő autótól. Hangoltak, amíg meg nem találták azt az egyensúlyt a hajtásláncban, ami engem is levesz a lábamról.



 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....