közlekedésbiztonság
A mikromobilitási szolgáltatásokban élenjáró Bird vállalat bejelentette az „intelligens járda” védelmi technológiát. A Bird járműveibe speciális eszközt, ún. Smart Sidewalk Protectiont (SSP) szereltek, míg a járdákba különleges érzékelőket telepítettek a vezeték nélküli kommunikációs és helymeghatározási technológia és szolgáltatások terén vezető u-blox vállalattal együttműködésben. A Bird járművei tulajdonképpen megakadályozzák, hogy a járművezető a közlekedési eszközt a járdákon és a gyalogutakon használja.
Ahogy egyre több város igyekszik integrálni a megosztott mikromobilitást közösségeibe, úgy válik a járdán való közlekedést megakadályozó technológia egyre fontosabbá. A most bemutatott megoldás centiméteres pontossággal követi a jármű helyzetét; észleli és megakadályozza a járdán vagy gyalogúton való közlekedést, és teszi mindezt valós időben. Míg a felhőalapú térképekkel rendelkező hagyományos GPS-nek több mint 15 másodpercig tarthat a válaszadás, a Bird fejlesztése biztonságosan lefékezi a járművet, és arra készteti a vezetőjét, hogy visszamenjen arra a felületre, ahol a rollerrel való közlekedés engedélyezett.
Valahogy így kell elképzelni a Bird új megoldásának működését
„A Birdnél különösen nagy hangsúlyt fektetünk a közlekedésbiztonságra, így a járdán való haladás megakadályozására.” - mondta Scott Rushforth, a Bird járművekért felelős igazgatója. „Három évnyi komplex technológiai fejlesztéssorán jutottunk el oda, hogy a hagyományos technológiai modulok nem alkalmasak a céljaink elérésére. Az az u-bloxszal való együttműködésünk azonban szerencsére meghozta a kívánt eredményt, így tudjuk most a nagyközönségnek is bemutatni az end-to-end érzékelőfúziós megoldásunkat.”
„Nagyon izgatottak vagyunk az u-blox és a Bird közötti együttműködés miatt” – mondja Alex Ngi, az u-blox termékmenedzsere. „A precíz GNSS helymeghatározó technológiánkat most a bővülő mikromobilitási iparban alkalmazzuk, ezáltal hozzásegítve mindannyiunkat egy biztonságosabb és környezetbarátabb élethez.”
A Bird új megoldását jelenleg Milwaukee-ban és San Diego-ban (USA) tesztelik, és várhatóan 2022 elején Madridban is bevezetik majd.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!
Forrás és képek: Traffic Technology Today