Volkswagen

Új stratégiával készül a következő évtizedre a Volkswagen

2015.01.25.

– Új üzleti stratégiával készül az elkövetkező évtized kihívásaira a Volkswagen konszern – számolt be vasárnap a német Automobilwoche hírportál egy, a birtokába került belső körlevélre hivatkozva.

– Aki nem halad az idővel, azt az idő haladja meg – idézi az Automobilwoche Martin Winterkorn elnöknek a konszern vezető beosztású dolgozóinak címzett körlevelében megfogalmazott intelmét. A Volkswagen új üzleti stratégiája, a "Future Tracks" az előző "Mach 18" stratégia nyomdokait követve az új évtizedbe vezeti át az autóipari vállalatot.

A Mach 18 programot Martin Winterkorn nem sokkal 2007-es hivatalba lépését követően indította útjára. A Future Tracks program a digitalizálásra, az elektromos mobilitásra, az "Ipar 4.0" néven ismert feldolgozóipari technológiaváltásra, valamint a felhasználók változó igényeinek kielégítésére helyezi a hangsúlyt.


Martin Winterkorn

Az Automobilwoche lapnak egy korábban adott interjúban Martin Winterkorn "a digitalizálás átalvását" említette a Volkswagen konszernre leselkedő legnagyobb veszélyek között, csakúgy, mint az alternatív hajtáslánc technológiák fejlesztésénél a nem megfelelő koncepció kiválasztását. A cég az utóbbi időben sajnos némi "túlsúlyt szedett magára" – mutatott rá Martin Winterkorn a konszern menedzsmentjének írott levelében.

– Ezentúl azonban nem lesz elegendő pusztán nagyobbnak lenni és magasabbra törni, hanem sokkal inkább a karcsúságra, gyorsaságra és a hatékonyságra kell majd törekedni – hívta fel a figyelmet a konszern elnöke. – A világ mostanra kiszámíthatatlanabbá vált, mint valaha volt – fogalmazott levelében Martin Winterkorn.


– A politikai konfliktusok és az értékrendünk korlátait feszegető társadalmi elégedetlenség eredménye a gazdasági visszaesés lett. Megbízható üzleti tervet ilyen feltételek közepette készíteni gyakorlatilag lehetetlen – mutatott rá, hozzátéve, hogy mindez drámai következményekkel járt a Volkswagen üzletére nézve is, legyen szó Oroszországról, Indiáról, agy Dél-Amerikáról.

– A Volkswagen azonban ebben a helyzetben is rendelkezik a digitális világ és a mobilitás világának összekapcsolásához szükséges energiával és kompetenciával – szögezte le Martin Winterkorn. Az autót, a világ egyik legbonyolultabb ipari termékét a maga biztonsággal és fenntarthatósággal szemben támasztott követelményeivel együtt csak a legfelkészültebb vállalatok lesznek képesek előállítani.

– Ehhez azonban a digitális kompetenciát a lehető leghamarabb integrálnunk kell az üzleti modellünkbe. Nincs vesztegetni való időnk – hívta fel a Volkswagen konszern vezetőinek a figyelmét körlevelében Martin Winterkorn, a konszern elnöke.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....