Lamborghini Countach

Újraalkották az első Countach-t

2021.11.03.

Nehéz méltó szavakat találni egy olyan projektre, ahol gyári kezek ismét megalkotják egy ikonikus modell első, és megismételhetetlen példányát.

2021 egyértelműen a Countachról szól a Lamborghini háza táján, ami nem csoda, hiszen idén 50 éves a márka talán legismertebb modellje, ami apró hibái ellenére az életet két kanállal faló 80-as évek ikonja lett. Ezért is időzítette a modernkori Countach, az LPI 800-4, limitált szériás szupersportautó bemutatását idénre a márka, azonban a megemlékezésnek itt még nincs vége.

Egészen elképesztő, de újraalkották az eredeti Countach LP500 első, 1971-es prototípusát, méghozzá egy gyűjtő kérésére. Nem kevesebb, mint 25 000 munkaórát tettek a projektbe, hogy a semmiből, az eredeti gyártási procedúrákat követve elkészítsék a tökéletes replikát. A meg nem nevezett, de állítólag nagy Lamborghini gyűjtő hírében álló megrendelő állítólag még 2017-ben kérte fel a gyárat az eredeti tanulmányautó újraalkotására, ami még egy 1974-es törésteszt során semmisült meg.

Ez volt az az autó, amin három éven át kísérleteztek a mérnökök, míg végül megszületett a sorozatgyártásra szánt verzió. Ugyanakkor nem volt egyszerű újraéleszteni a sárga csodát, hiszen csak dokumentumok, képek és megbeszélések feljegyzései alapján tudták összerakni a képet. Segítségükre voltak még azok a mérnökök, akik valóban dolgoztak az autón, illetve rendelkezésre állt az eredeti prototípus tervrajz is.

A hagyományos olasz módszerek szerint munkálták meg a fém alkatrészeket, amik a legtöbb esetben eltérnek a megszokott Countach elemektől. Annyiban azért mégis modern volt ez az alkotási folyamat, hogy a fizikai gyártás előtt létrehoztak egy 3D modellt is az autóról. Az utolsó csavarig újraalkották a középre szerelt V12 motort, ahol a Cinturato CN12 abroncsokat is a Pirelli segítségével. Noha modern összetételűek lesznek az abroncsok, a mintázatuk az eredetit hozza majd.

Nem kérdés, hogy ezzel a projekttel megalkották minden idők legértékesebb Lamborghini Countach modelljét. Így nem csoda, hogy benevezték a Concorso d’Eleganza Villa d’Este koncepció kategóriájába, ahol minden bizonnyal nyerni is fog, hiszen ez egy pótolhatatlan, utánozhatatlan projekt, amit még sokat fogunk emlegetni.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.07.03
Akio Toyoda legendás családból származik. A japán iparos, Sakichi Toyoda dédunokája és a Toyota....
2022.07.03
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen (MOME) nyílt meg a régió egyik legkorszerűbb járműtervezési....
2022.07.03
Mindkét vasárnapi futamot megnyerte a gyorsasági kamion Európa-bajnokság idei harmadik,....
2022.07.03
Carlos Sainz Jr., a Ferrari spanyol versenyzője nyerte a vasárnapi Forma-1-es Brit Nagydíjat....
2022.07.03
Nézze meg a videót! ..
2022.07.03
A tízes rangsor élén a Haval és a Chery márkák modelljei állnak – írja a carsweek.ru.   ..
2022.07.03
Európa kiemelt céljának kell lennie, hogy integrálja a Nyugat-Balkánt az európai vasúti hálózatba....
2022.07.03
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Minket nem érdekel a Balaton. ..
2022.07.03
A Rába Járműipari Holding Nyrt. megvásárolta a Rekard Hajtómű- és Gépgyártó Kft. 75,1 százalékos....
2022.07.03
Több kilométeres a torlódás az M7-es autópályán Budapest felé. A forgalmat a 7-es főútra terelik -....