Volkswagen AG

A Volkswagen Truck & Bus továbbra is piacvezető Braziliában

2016.02.09.

A 2015-ös pénzügyi évben a Volkswagen Truck & Bus márka a nehéz piaci körülmények ellenére megőrizte piaci vezető helyét Brazíliában. Az MAN latin-amerikai leányvállalata immár a 13. egymás követő évben őrzi vezető helyét az új haszonjárművek piacán.

Az Anfavea autóipari egyesület szerint a Volkswagen és az MAN márkák új forgalomba helyezési adatai elérték a 19.543 darabszámot. Az autóbusz üzletágban az MAN Latin America 3.659 busz alvázzal a második helyet foglalja el. Az elmúlt pénzügyi esztendőben a Scania 5.224 teherautót és 391 buszt adott át Brazíliában, ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy a svéd haszonjármű márka a piacon a 16 tonna feletti modellekkel van jelen. Ennek eredményeképpen a Brazíliában regisztrált nehéz haszonjárművekből majdnem minden harmadik gépjárművet a Volkswagen Csoport gyártott; ezek teljes mennyisége 24.767 teherautó és 4.050 busz volt.

„Az elmúlt évben a haszonjárművek iránti kereslet Brazíliában a gazdasági válság következtében óriási méretű zuhanást mutatott. Az a tény, hogy kollégáinknak  Brazíliában, ebben a rendkívül kedvezőtlen környezetben sikerült megvédeni piacvezetői pozíciójukat, kiemelkedő eredménynek számít. Mindez azt mutatja, hogy mi a megfelelő termékeket kínáljuk ügyfeleinknek Latin Amerikában”- mondta Andreas Renschler, a Volkswagen Truck&Bus márka vezérigazgatója, a Volkswagen AG igazgató tanácsának tagja.

A gazdasági környezet Brazíliában az elmúlt év során tovább romlott. Ennek hatását tovább erősítették a brazil kormány által bevezetett megszorító intézkedések, amelyeket az adósságállomány csökkentése és az infláció megfékezése érdekében fogadtak el. A teherautók és a buszok vásárlásához nyújtott állami támogatásokat jelentősen kedvezőtlenebb feltételekkel adták, ami további feszültséget gerjesztett a haszonjárművek piacán.

„Brazília most is és a jövőben is az egyik legfontosabb piacunk marad. A dolgok természetéből adódik, hogy a feltörekvő országokban a haszonjárművek nagyon ciklikus üzletmenete még nagyobb ingadozásoknak van kitéve. A dél-amerikai piacok a múltban nagy örömöt szereztek nekünk, és ez ismét  így lesz a jövőben is. Erről meg vagyok győződve”- mondta  Andrea Renschler, aki egyben a Német Ipari Szövetség latin-amerikai bizottságának elnöke is.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....